Tuesday, January 1, 2013

မ ေ သ ာ ၾက ာ သုိ႔ လူ င ယ္ ဘ ၀ ရဲ့ ဂ် င္ း ေ ဘ ာ င္ း ဘီ


                   အဲဒီညက ဂစ္တာတီးခ်င္တဲ့ စိတ္ျပင္းထန္လြန္းလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေခ်ာင္းေတြ တဆတ္ဆတ္တုန္ယင္ ေနခဲ့တာေပါ့။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ေလာက္ ေအာ္ဟစ္သီဆို ပစ္လိုက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ခႏၶာ ကို စြန္႔ခြာၿပီး အတိတ္ကာလ ဆယ္ေက်ာ္သက္ညေတြဆီ ထြက္ေျပးသြားခဲ့တယ္ မေသာၾကာ။     

                                                                                    *************

                   အဲဒီတုန္းက ၁၉၉၀ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္။ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ ၾကာနီ ကန္လမ္းမေပၚက မနီနီေအး ည ေတြ။ ၿမိဳ႕စြန္ပန္းၿခံ၊ လမ္းေဘးအုတ္ခံု၊ ဗ်ဴးပြိဳင့္ကေဖး၊ ခင္၀မ္းသီခ်င္း၊ ကမ္းနားလမ္းအရက္ဆိုင္၊ ႐ံုးျဖတ္လမ္းသြယ္ေလးနဲ႔ အေမွာင္ရိပ္ေအာက္က မူးယစ္ ေဆး၀ါးညေတြ။ Delco တီရွပ္နဲ႔ Domini ရွပ္နဲ႔၊ ခါးပတ္မပါတဲ့ Rider ဂ်င္းန္ပင္နဲ႔၊ ကတၱီပါဖိနပ္နဲ႔၊ ဂ်င္းန္ ဂ်က္ကက္မွာ အနက္ေရာင္Scorpionနဲ႔၊ လက္ ေမာင္းမွာ ဘလိတ္ဓားျခစ္ရာနဲ႔၊ ဘယ္ဘက္ ပါးေစာင္မွာ “ကင္”နဲ႔၊ ညာဘက္ လက္ေခ်ာင္းၾကားမွာ ပစ္တိုင္း ေထာင္နဲ႔၊ အိတ္ကပ္ထဲမွာ D.Zနဲ႔၊ စိတ္တူကိုယ္တူ သူငယ္ခ်င္းတစ္သိုက္နဲ႔၊ စစ္ကိုင္းအိုး ေဟာ္လိုဂစ္တာ တစ္လက္က အနက္ေရာင္။

                     ေခါင္းထဲမွာ မိဘကို ေတာ္လွန္ ေရးလုပ္ဖို႔ကလြဲၿပီး ဘာမွထည့္မထားဘူး။ ႏွလံုးသားထဲမွာ မနီနီေအးနဲ႔ ကဗ်ာကလြဲလို႔ ဘာမွမရွိဘူး။

                    အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ဟာ ဆယ္တန္းမေအာင္ေသး။ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ေက်ာင္း ေျပးၿပီး က်ဴရွင္လစ္တာ။ လူငယ္စိတ္ဆိုတာ အခ်ိဳး မေျပတဲ့ ေဖေဖ့ကို စာအုပ္ထဲက စကားလံုး အႀကီးႀကီး ေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္တာ။ ေယာက္်ားဆိုတာ တစ္ေယာက္ ခ်င္း စိန္ေခၚၿပီး မ်က္ႏွာကို ခ်ိန္းႀကိဳးနဲ႔ ျဖတ္႐ိုက္ ထည့္လိုက္တာ။ အခ်စ္ဆိုတာ မမရဲ႕အိမ္ေရွ႕ ဓာတ္ တိုင္ေအာက္မွာ ပန္းပြင့္လို ေၾကြျပေနရတာ။

                    အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဆိုးသြမ္း ေလလြင့္လူငယ္ေခတ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမ်ိဳးဆက္ေတြေပါ့ မေသာၾကာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္က ေယာက္်ား ေလးေတြဟာ မေက်နပ္တာရွိရင္ ပါးစပ္က ထုတ္ေျပာ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အသားတံုး တစ္တံုးလိုသေဘာထားၿပီး ေပၚတင္ၿဖဲၾက၊ ဖဲ့ၾက တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္က လူငယ္ေတြဟာ ေစာင္းေျမာင္းေျပာဆိုတာ၊ မျမင္ကြယ္ရာမွာ အ တင္းအဖ်င္းေျပာတာကို စက္ဆုပ္ရြံရွာေလ့ရွိၾက တယ္။ အခု ရပ္ကြက္ထဲကေန ႏိုက္ကလပ္ထဲ အထိ ေခတ္စားေနတဲ့ က်ပ္လံုး ေထ့လံုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ လူ႔ေလာကထဲ ေစာေရာက္ေနတဲ့ ေရွ႕မ်ိဳးဆက္က စတင္ တီထြင္ခဲ့ ၾကတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ဟာ အဲဒီ ယဥ္ေက်းမႈကို မိန္းမဆန္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈလို႔ ယူဆၿပီး ဆန္႔က်င္ျငင္းဆန္ခဲ့ၾကတယ္။

                     ျမိဳ႔ကေလးထဲက လူေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကို အေလအလြင့္ေတြ၊ အ႐ိုင္းအစိုင္းေတြလို႔ ဂုဏ္ျပဳဆုတံဆိပ္ ခ်ီးျမႇင့္ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ဆုတံ ဆိပ္အတြက္ သူတို႔ေပးတဲ့ဆင္ေျခေတြက အမ်ား ႀကီးပါပဲ။ ဘီအီးဒီ ၿပီးခါစ အသစ္စက္စက္ ဘိုင္အို မေလးကို ရည္းစားစကား လိုက္ေျပာလို႔တဲ့။ သူခိုးႀကီးညမွာ သူတို႔ၿခံေတြထဲက ကၽြဲေကာသီးနဲ႔ သံပရာသီးေတြကို ပင္လံုးကၽြတ္ေအာင္ ခူးပစ္ၾကလို႔တဲ့။ သူတို႔သားလိမၼာေလး ေတြကို ဂစ္တာတီးသင္ေပးၿပီး ဒႆနိကေဗဒ တတိယႏွစ္က အေနာက္တိုင္းဖေလာ္ေဆာ္ဖီေတြ နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးလို႔တဲ့။

                    ျမိဳ႕ထဲကလူေတြဟာ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆိုးသြမ္းမိုက္မဲမႈကို သိၾကေပမယ့္ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ရဲ႕ လိမၼာယဥ္ေက်းမႈကိုေတာ့မသိခဲ့ၾကဘူး။သူတို႔ရဲ႕ စာညံ့တဲ့သားသမီးေတြကို ကၽြန္ ေတာ္တို႔ အတန္းထဲမွာ သခ်ၤာပုစၦာေတြ ကူတြက္ ေပးတာ၊ အဂၤလိပ္သဒၵါနဲ႔ အသံထြက္စနစ္ေတြ သင္ေပးတာ၊ ရည္းစားစာ ေရးေပးရတာကို မသိခဲ့ ၾကဘူး။ မိုးေတြသည္း သည္းထန္ထန္ ရြာေနတဲ့ တစ္ညေန၊ လူတိုင္းက တက္သုတ္႐ိုက္ေျပးလႊား ေနၾကခ်ိန္၊ မိုးရြာထဲ ထီးဗလာနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ေနရ ရွာတဲ့ အဘြားအိုတစ္ေယာက္ကို ကိုယ္ေဆာင္း ထားတဲ့ ထီးကိုေပး၊ စက္ဘီးနဲ႔ အိမ္ျပန္ လိုက္ပို႔ ေပးခဲ့တာ မသိခဲ့ၾကဘူး။ ေက်ာင္းနံရံကပ္ စာ ေစာင္မွာ သူတို႔ သားသမီးေတြရဲ႕နာမည္နဲ႔ ကၽြန္ ေတာ္တို႔က ၀တၳဳတိုနဲ႔ကဗ်ာေတြ ရွဲဒိုးေရးေပးခဲ့ ရတာ မသိခဲ့ၾကဘူး။ အမွတ္တရ ဆုေပးပြဲလုပ္တဲ့ အခါ သူတို႔ရဲ႕ညံ့ဖ်င္းတဲ့ သားသမီးေတြက လူပံု အလယ္မွာ ဂုဏ္ယူ၀ံ့ႂကားလို႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က သူတို႔အျဖစ္ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ၀ိုင္းဖြဲ႕ ရယ္ ေမာလို႔။

                    ဒါေတြက လူသိေအာင္ ေလွ်ာက္ေျပာေနရ မယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြမွ မဟုတ္တာဘဲေလ။

                    အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ ေရပန္းအစားဆံုး Rolling Stone ေတြ။အ႐ိုးေခါင္းတီရွပ္နဲ႔ ႐ိုက္ဒါ ဂ်င္းန္ပင္ကို စြဲစြဲ ၿမဲၿမဲ၀တ္တယ္။ စက္ေလွခ်ိန္းႀကိဳးကို ရယ္ဒီမိတ္ သားေရျပားနဲ႔ခ်ဳပ္၊ က်ားေခါင္း႐ုပ္တပ္ၿပီး ခါးမွာ အလွပတ္တယ္။ မလိုအပ္ရင္ က်ားေခါင္း႐ုပ္ေပၚ လက္မႏွစ္ဖက္တင္ၿပီး ဟန္နဲ႔ ပန္နဲ႔ မတ္တတ္ရပ္ဖို႔။လိုအပ္ရင္ က်ားေခါင္း႐ုပ္ထိပ္က ကလစ္တစ္ ေခ်ာင္းကို ဆြဲျဖဳတ္ၿပီး ခါးပတ္နဲ႔ လက္ျပန္လႊဲ႐ိုက္ ပစ္လိုက္ဖို႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဂ်င္းန္ပင္ဆိုရင္  အေဟာင္းမွ၀တ္တယ္။ ေဘာင္းဘီဖင္အိတ္ထဲမွာ သံလက္သီးနဲ႔၊ လည္ပင္းမွာ စတီးလ္ႀကိဳးနဲ႔။ ဂ်င္းန္ ပင္အသစ္၀တ္တဲ့ ေကာင္ေတြဟာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဖက္ရွင္ကို နားမလည္တဲ့ ငတံုးေတြ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဟာ ဦးထုပ္ကို လွ်ာခ်ိဳးၿပီးမွ ေဆာင္းတယ္။ ဂစ္ တာဆို ရွစ္ႀကိဳးတပ္မွ တီးတယ္။ ေရွ႕လူေတြ သံုး ေနက် ဗန္းစကားေတြကို လိုက္မသုံးဘဲ ကိုယ္ပိုင္ ဗန္းစကားအသစ္ထြင္သံုးတယ္။

                     အဲဒီတုန္းက လူငယ္ဘ၀ရဲ႕ သတၱဳေရာင္ ေတာက္ပတဲ့ ေန႔ရက္ေတြ။

                     ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စာအုပ္ ေတြဆီကေန အရာရာကို သင္ယူခဲ့ၾကတယ္။ ခပ္ ညံ့ညံ့ သာမန္လူၿပိန္းေတြရဲ႕ အေျပာအဆို အျပဳ အမူမ်ိဳးေတြကို ဆင္ျခင္ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ကိုယ့္အထာ နဲ႔ ကိုယ္ေနထိုင္ ရွင္သန္ခဲ့ၾကတယ္။ ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အုပ္စုဖြဲ႕ ေနထိုင္ တတ္တဲ့ေခြးအေတြ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ၀ံပုေလြလို မက်င့္ႀကံခဲ့ၾကဘူး။ စစ္တုရင္ကစားေပ မယ့္ လူေတြအေပၚ စစ္တုရင္သမားလို အကြက္ အဆင္ေတြနဲ႔ မကစားခဲ့ၾကဘူး။ က်ားရဲလို က်ား နာခဲ မခဲခဲ့ၾကဘူး။ ေႁမြလို အေ၀းကေန ညိႇဳ႕ငင္၊ တစ္ဖက္သား မလႈပ္ရွားႏိုင္ေအာင္လုပ္ၿပီးမွ သား ေကာင္ကို မ်ိဳမခ်ခဲ့ၾကဘူး။ တံုးဆို တိုက္၊ က်ားဆို ကိုက္၊ သတိအႏၲရာယ္ ေသတတ္တယ္။

                      ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မိန္းကေလး သူငယ္ခ်င္း ေတြနဲ႔ ဖက္လဲတကင္း ေနထိုင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ “သူ ငယ္ခ်င္း” စည္းကိုမေက်ာ္ခဲ့ၾကဘူး။ စည္းေက်ာ္ တဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆိုရင္ အေပါင္းအသင္းအျဖစ္က ေန တရား၀င္ရပ္စဲပစ္ၾကတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၾကားမွာ အခ်စ္စိတ္ရွိေနရင္ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ “မ႐ိုး သားေတာ့ဘူး” သီခ်င္းကို တရား၀င္သီဆိုခြင့္က လြဲၿပီး ေရွ႕ေျခလွမ္း ဆက္တက္လို႔ မရဘူး။ အဲဒီ တုန္းက သူငယ္ခ်င္းဆိုတာ တန္ဖိုးတထား ေစာင့္ ထိန္းလိုက္နာရမယ့္ သံမဏိစည္းမ်ဥ္းျဖစ္ခဲ့တယ္။

                                                                                     *************

                    ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွလံုး သားမွာ ပန္ဆင္ခဲ့ရတဲ့ သစၥာပန္းတစ္ပြင့္ေပါ့ မေသာၾကာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ကို ဘုရားသခင္လို ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကတဲ့ ေနာက္ဆံုး မ်ိဳးဆက္ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို အ႐ူးအမူး၊ အသည္း အသန္ ေခြးတစ္ေကာင္လို ေမတၱာနဲ႔ ခ်စ္တတ္ ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးဟာ မိန္းက ေလးတစ္ေယာက္တည္းဆီမွာပဲ တိမ္းၫြတ္ ပ်ံ၀ဲ ေနေလ့ရွိတတ္တယ္။

                     အေၾကာင္းမသင့္လို႔ အသည္းကြဲဇာတ္လမ္း ႀကံဳရၿပီဆိုရင္ ေသြးသံရဲရဲ ႏွလံုးသားနဲ႔ အေဆြး သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို က်ိတ္မွိတ္သီဆိုေနတတ္ သူဟာ သူရဲေကာင္းပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္နာက်င္ရ မွာ စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔လို႔ အသည္းကြဲေ၀ဒနာကို တရားနဲ႔ေျဖေဖ်ာက္ပစ္တတ္ၾကသူေတြမဟုတ္ဘူး။၀မ္းနည္းနာက်င္ ႐ံႈးနိမ့္မႈကို ခံႏိုင္ရည္နဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲမႈကို လူမသိ ေအာင္ ဟန္ေဆာင္တတ္တာ မိန္းမေတြရဲ႕ သဘာ ၀ပဲ။ အသည္းကြဲေ၀ဒနာကိုအလြယ္တကူ ေမ့ ေဖ်ာက္ၿပီး အစားထိုးေျဖသိမ့္စရာ ရွာတတ္တာ ဟာ မိန္းမဆန္တဲ့ ႏွလံုးသားရွိလို႔ပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစြန္းေရာက္ ယူဆခဲ့ၾကတယ္။

                     အခုေခတ္စားေနတဲ့ Womanizer ေတြ၊Personal Sponsor ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္ကတည္းက ရွိေနခဲ့တာေပါ့ မေသာၾကာ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ၿမိဳ႕လံုး လိုက္ရွာၾကည့္မွ လက္ငါးေခ်ာင္းေတာင္ မျပည့္ပါဘူး။ အဲဒီ ယဥ္ ေက်းမႈဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ မ်က္ႏွာသာ မရခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔  ဟာ Womanizerေတြ ကို စက္ဆုပ္ရြံရွာသလိုPersonal Sponsor ရွာတဲ့ ဆံပင္ရွည္ေတြကိုလည္း ေအာ္ဂလီဆန္ခဲ့ ၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ  လူငယ္ေတြ ပီပီ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်ရမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ေပၚ တင္ဆန္႔က်င္ ေ၀ဖန္ရဲတဲ့သတၱိရွိခဲ့ၾကတယ္။

                     အဲဒီတုန္းကHip-Hopယဥ္ေက်းမႈ မရွိေသးသလို Chatting ၀င္ၿပီး အီစီကလီ႐ိုက္တဲ့  Qတဲ့အေလ့အက်င့္ေတြလည္း မရွိေသးဘူး။ လူေတြ ဟာ ေငြေၾကးနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈေနာက္ ကို လိုက္ၾကေပမယ့္ ဣေႁႏၵရွိၾကေသးတယ္။

                    ေရာ့ခ္အဆိုေတာ္ေလာင္း ေလးျဖဴ၊ အငဲ တို႔ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုပဲ အေဆာင္ေရွ႕လမ္းေဘး အုတ္ခံုေတြမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဂစ္တာတီးေနဦး မယ္ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ ခေရစီေတြ။ လမ္းေဘးတီး၀ိုင္းေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ အဖြင့္သီခ်င္းဟာ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး သူ႔ ေနာက္မွာ ေဂ်ေမာင္ေမာင္၊ ခ်စ္ေကာင္း၊ ခိုင္ထူး၊ ဂ်က္ျမေသာင္း၊ စိုင္းထီးဆိုင္၊ ခင္ေမာင္တိုး၊ စိုးလြင္ လြင္၊ ဖိုးခ်ိဳ၊ ခင္၀မ္းတို႔ ရွိခဲ့ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး သီခ်င္းႏွစ္ပုဒ္ကေတာ့ ကိုခင္၀မ္း ရဲ႕ “ျပည္မွာေဆာင္း” နဲ႔ “ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္” ေပါ့ မေသာၾကာ။

                    ၿမိဳ႕စြန္ ခ်ည္မွ်င္စက္႐ုံ၀န္ထမ္း တိုက္ပုေလး ေတြေရွ႕က အုတ္ခံုမွာ ဂစ္တာတီးၾကတဲ့ အဖြဲ႕ေတြ ဟာ စေတ့ခ်္႐ိႈးေတြ၊ လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းေတြ၊ ဂိုေဒါင္ကပြဲေတြမွာ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ေနက် ၿပိဳင္ဘက္ အဖြဲ႕ေတြပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ လူငယ္ ခ်င္း ႏႈတ္နဲ႔ေျပာစရာမလိုတဲ့၊ အလိုလို နားလည္ ထားၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ဂစ္တာတီး သီခ်င္းဆိုေနတဲ့ အလွည့္မွာ သူတို႔ ဂစ္တာေတြဟာ ရင္ခြင္ထဲမွာ အသံတိတ္ ၿငိမ္ သက္ေနၾကၿပီး သူတို႔အလွည့္မွာလည္း ကၽြန္ ေတာ္တို႔က သူတို႔လို ေနထိုင္ေပးၾကရတာပါပဲ။ၿပိဳင္ဘက္အဖြဲ႕ သီခ်င္းဆိုေနခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ဘက္က ဂစ္တာႀကိဳးညႇိသံေလးေတာင္ ထြက္မသြားမိေစနဲ႔။ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တျခားလူေတြရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ေပးတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကို စာအုပ္စာတမ္း ေတြထဲက မဟုတ္ဘဲ လမ္းေဘးဂစ္တာ ၀ိုင္းေတြဆီ ကေန သင္ယူခဲ့ၾကတယ္။

                    အဲဒီတုန္းက ၿမိဳ႕ထဲက လူယဥ္ေက်းေတြရဲ႕ အျမင္မွာကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဆိုးသြမ္းေလလြင့္ မိုက္မဲသူ အ႐ိုင္းအစိုင္းေတြပါ မေသာၾကာ။ ဒါ ေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေတြကို ခံစားရေကာင္းမွန္းေတာ့သိခဲ့ တယ္။ယဥ္ေက်းမႈ( Culture) ဆိုတာ စာေပအႏုပညာ ကို တန္ဖိုးထား နားလည္ခံစားႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ကို ေျပာတာမဟုတ္လား။ ပညာတတ္ဆိုတဲ့ အဓိ ပၸာယ္က အေတြးအေခၚေတြကို လိုက္စား႐ူးသြပ္ တာ မဟုတ္လား မေသာၾကာ။

                      လူယဥ္ေက်းေတြရဲ႕ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြက ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြေနာက္ ေျပးလႊားလိုက္ေန ၾကခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေခတ္ေပၚသီခ်င္း ေတြကို သီဆိုေရရြတ္ေနခ့ဲၾကတယ္။ ဘ၀တိုးတက္ ေအာင္ျမင္လိုသူ လူငယ္ေတြက ေဒးလ္ကာနက္ဂ်ီ ရဲ႕ “မိတၱဗလဋီကာ” ကို စမ္းဖတ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာအယူအဆ ေတြကို စူးစမ္းေလ့လာေနခဲ့ၾကတယ္။ မိဘစကား နားေထာင္တဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္သူငယ္ခ်င္းေတြက အိုင္း စတိုင္း၊ ေဂ်ာ့ခ္်ဘုရွ္၊ မက္ေဒါနား၊ မိုက္ကယ္ဂ်က္ ဆင္တို႔ကို စံျပပုဂၢိဳလ္ထားေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး၊ ပီကာဆို၊ ေပၚလ္ ေဂၚဂင္၊ ေခ်ေဂြဗားရား၊ ငုယင္ဗန္ထ႐ိြဳင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း၊ ယက္ဖ္တူရွင္ကိုနဲ႔ ဘားေတာ့ ဘရက္ထ္ တို႔ကို အိပ္မက္မက္ေနခဲ့ၾကတယ္။

                      ပိုက္ဆံအေၾကာင္းေျပာရတာ ခါးသီးသ ေလာက္ အႏုပညာအေၾကာင္းေျပာရတာ ခ်ိဳၿမိန္ ခဲ့တဲ့ ေန႔ရက္ေတြေပါ့ မေသာၾကာ။

                       ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္ဖတ္႐ႈ ေလ့လာခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြအေၾကာင္း လူအထင္ႀကီးေအာင္ ျပန္ ေျပာျပဖို႔ ၀ါသနာမပါခဲ့ၾကဘူး။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ သမိန္ေပါသြပ္နဲ႔ ရွင္ဂြမ္းဂြိက အစ၊ အိုင္းစတိုင္းနဲ႔ သူ၏ဓမၼတရား အလယ္၊ နႏၵာသိန္းဇံရဲ႕ ဘ၀ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ ဘ၀သစၥာ အဆံုးရွိတာေပါ့ မေသာ ၾကာ။ ထင္း႐ွဴးပင္ရိပ္၊ ေခတ္သစ္ ဂ်ာမန္စာေပ၊ မင္းသားေလး၊ ျမသန္းတင့္၊ နတ္ႏြယ္၊ ေမာင္ထြန္း သူ၊ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၊ အဲလ္ဘတ္ကမူး၊ ယန္း ေပါလ္ဆာ့ထ္ နဲ႔ ဆီမြန္ဒီဗူးဗြား၊ ပၪၥလက္ သ႐ုပ္မွန္ နဲ႔ ျဖစ္တည္မႈ ပဓာန၀ါဒ၊ သစ္ရြက္ေသမ်ားေပၚ က ရက္စက္ေသာဂီတ၊ ဂႏၴ၀င္မမတို႔ဟာ ကၽြန္ ေတာ့္တို႔ တမင္ႏႈတ္ပိတ္ေနခဲ့ၾကတဲ့ နာမည္ေတြ။

                                                                          **************

                       ညအဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ပဲ့တင္ ထပ္ေနတဲ့နာမည္က မနီနီေအး။

                       ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ျမတ္ေကသီေအာင္နဲ႔ ဆင္ တဲ့မိန္းမ၊ ေဆြမ်ိဳးအသိုက္အ၀န္းနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာ ႀကီးမားတဲ့ ဣေႁႏၵရွင္၊ ပုသိမ္ဒီဂရီေကာလိပ္ ဓာတုေဗဒအထူးျပဳ တတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသူ၊ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ဥေပကၡာမိုးေတြ သံုးႏွစ္သံုးမိုး ရြာသြန္းခဲ့တဲ့ ရာသီဥတု။ အဲဒီတုန္းက အခ်စ္စိတ္ ဆိုတာ အေ၀းကျမင္႐ုံနဲ႔ ရင္ခုန္တယ္။ မ်က္လႊာ တစ္ခ်က္ ပင့္ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ကမၻာေျမတစ္ခု လံုး ငလ်င္ေတာ္လည္းသံေတြ ဆူညံျမည္ဟည္း သြားတယ္။ မ်က္လံုးခ်င္း ရင္ဆိုင္မိရင္ စိတ္ကူး ထားတဲ့ စကားလံုးေတြ ေပ်ာက္ဆံုး။ ငတံုး၊ ငအ၊ လူဆြံ႕အလို ျဖစ္သြားတယ္။ သူ႔ႏႈတ္ထြက္ စကား ဟာ နာဇီဗိုလ္ခ်ဳပ္ အေဒ့ါဖ္ဟစ္တလာရဲ႕ အမိန္႔ ထက္ အာဏာစက္ျပင္းတယ္။

                       ကၽြန္ေတာ္ဟာ ရင္ခုန္ဗုံသံ၊ ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္၊ အခ်စ္နတ္ဖမ္း၊ ပန္းလိုလန္းလို႔။

                       အခ်စ္ဆိုတာဘာလဲလို႔ အဓိပၸာယ္ မဖြင့္တတ္ ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အခ်စ္ကို ေတြ႕ႀကံဳခံစားခဲ့ဖူး တာ အေသအခ်ာပါပဲ။

                       အဲဒီတုန္းက အခ်စ္ဆိုတာ ညည သူ႔အိမ္ေရွ႕ မွာ “ညႇိဳ႕မ်က္၀န္း” သီခ်င္းကို ဖိုးခ်ိဳအသံနဲ႔ ဆင္တူ ေအာင္ တမင္လုပ္ဆိုရတာ။ အခ်စ္ဆိုတာ မိုးထဲ ေရထဲမွာ ညလံုးေပါက္ သီခ်င္းဆိုေနလို႔ အဆုတ္ အေအးပတ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ေဆးခန္းက တစ္ဆင့္ ေဆး႐ုံေရာက္သြားတာ။ အခ်စ္ဆိုတာ သူ႔ပါးျပင္ေပၚက ၀က္ၿခံဖုေလးကို ညႇစ္ေပးခ်င္ တာ။ အခ်စ္ဆိုတာ သူနဲ႔ေတြ႕မယ့္ေန႔မွာ စတစ္ ေကာ္လာအက်ႌျဖဴနဲ႔ ကခ်င္ပုဆိုး၀တ္ၿပီး ကတၱီပါ ဖိနပ္စီးရတာ။ အခ်စ္ဆို တာ သူ႔အမိန္႔မွန္သမွ် လိုက္နာၿပီး ကိုယ့္လိုအင္ ဆႏၵမွန္သမွ် မ်ိဳသိပ္ကြယ္၀ွက္ထားရတာ။ အခ်စ္ ဆိုတာ သူငယ္ခ်င္းေတြေရွ႕မွာ သူ႕နာမည္ကို ဂါ ထာတစ္ပုဒ္လို ေရရြတ္ရတာ။ အခ်စ္ဆိုတာ တ ျခားေကာင္မေလးေတြရဲ႕ အလွအပအေပၚ မ်က္ လံုး ၀ဲက်မသြားေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ဆင္ျခင္ရတာ။

                       အခ်စ္ဆိုတာ ဘာလဲ မေသာၾကာ။
                       အခ်စ္ဆိုတာကို စိတ္ပညာရွင္၊ လူမႈသိပၸံ ပညာရွင္ေတြလို အဓိပၸာယ္ အတိအက်မဖြင့္ တတ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ အခ်စ္ကို ေတြ႕ႀကံဳခံစား ခဲ့ဖူးတာ ေသခ်ာပါတယ္။

                      အဲဒီတုန္းက အခ်စ္ဆိုတာေျပာင္းလဲေဖာက္ ျပန္တတ္တဲ့ သခၤါရတစ္မ်ိဳးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ မသိ ခဲ့ေသးဘူး။ လူေတြဟာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ သားရဲသတၱ၀ါေတြျဖစ္တယ္လို႔ မသိခဲ့ေသးဘူး။လူ႔ဘ၀ဟာ တ၀ီ၀ီေအာ္ျမည္ေနတဲ့ စက္ယႏၲရား ႀကီးတစ္လံုး၊ လူ႔ဘ၀ဟာ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕စရာ ေကာင္းတဲ့ သ႐ုပ္မွန္ ၀တၳဳရွည္တစ္ပုဒ္ပဲလို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္မသိခဲ့ေသးဘူး။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဆိုးျမင္၀ါဒီတစ္ေယာက္ မဟုတ္ သလို နတၳိ၀ါဒီတစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္ခဲ့ေသး ဘူး မေသာၾကာ။

                       ကၽြန္ေတာ္ဟာ အလင္းနဲ႔ အေမွာင္ၾကားမွာ ရပ္တန္႔ေနတဲ့ သစ္ပင္တစ္ပင္ေပါ့။

                       ကၽြန္ေတာ္ဟာ ညေနေစာင္းၿပီ ဆိုရင္ ဂ်င္းန္ပင္နဲ႔ တီရွပ္ကို ကပိုက႐ို၀တ္ၿပီး ေဖေဖ အျမင္ကတ္တဲ့ ဆံပင္ရွည္ေတြကို ေလလြင့္ေန ေအာင္ တမင္ေျမာက္ႂကလမ္းေလွ်ာက္လို႔။ ဂစ္ တာကို တင္ပါးေပၚေနာက္ျပန္တင္၊ ဖရဒ္တံနဲ႔ ဂစ္တာကုိယ္ထည္ကို လက္ျပန္ပိုက္ၿပီး ေဖေဖ မႀကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းကို ေလခၽြန္လို႔။ ေဖေဖ့ကို  ျပန္ဆံုးမတဲ့ အဆိုအမိန္႔တစ္ခုကို ေဖေဖ့ ေခါင္းရင္းနံရံမွာ မီးေသြးခဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့တာ။

                        အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ ညာဘက္လက္ေမာင္း ရင္းမွာ ေဆးမင္ေၾကာင္ မထိုးရေသးဘူး။ ဘယ္ ဘက္နားရြက္မွာ နားေပါက္ေဖာက္ၿပီး နားသန္ သီး မတပ္ရေသးဘူး။ ေဖေဖနဲ႔ အေမ ရန္ျဖစ္ လို႔ အေမ၀မ္းပန္းတနည္း ငိုေႂကးရၿပီဆိုရင္ အေမ့မ်က္ရည္ေတြကို သုတ္ေပးခဲ့တာ ကၽြန္ေတာ့္ လက္နဲ႔ပါ။

                        အဲဒီတုန္းက ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕မႈနဲ႔ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ ဆန္႔က်င္ဘက္ စိတ္သဘာ၀ ႏွစ္ခုဟာ ကၽြန္ေတာ့္မသိစိတ္ထဲမွာ ပဋိပကၡ စျဖစ္ေနၿပီ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ေသြးေအးေရခဲ ျခင္း၊ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ မသိမိုက္မဲမႈ၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ နဲ႔ မူးယစ္ေဆး၀ါး၊ အႏုပညာနဲ႔ ဆိုးသြမ္းေလလြင့္ မႈ၊ စာအုပ္စာတမ္းနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ အသည္း ကြဲေ၀ဒနာနဲ႔ မိန္းမေတြအေပၚ အယံုအၾကည္ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ ပဋိပကၡေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလုံးသားေလးထဲမွာ မုန္တိုင္းထန္ ေနခဲ့ၾကတယ္။

                        ကိုယ္တိုင္စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ပန္းပင္ေလးကေန ပန္းပြင့္ေလးတစ္ပြင့္ ပြင့္လာမယ့္အခ်ိန္ကို အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ ေစာင့္ၾကည့္ေနတတ္သူဟာ ကၽြန္ ေတာ္ျဖစ္ခဲ့သလို အဲဒီ ပန္းပင္ေလးကို အျမစ္က ဆြဲႏုတ္ၿပီး အရြက္ေတြ ျပန္ေႁခြပစ္ခဲ့တာလည္း  ကၽြန္ေတာ္ပါပဲ မေသာၾကာ။

                         ကၽြန္ေတာ္ ဘာျဖစ္ ေနသလဲဆိုတာ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိခဲ့ေပမယ့္ အမွန္အတိုင္း ေျပာမျပျဖစ္ခဲ့လို႔ ေဖေဖနဲ႔ အေမ မသိခဲ့ၾကဘူး။ ေဖေဖဟာ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ေက်နပ္ မႈရေအာင္ဆိုၿပီး ပိုက္ဆံေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ ထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဖေဖနဲ႔ အေမဟာ သူစိမ္းမိန္းမတစ္ေယာက္ကို အေၾကာင္းခံတဲ့ လူမႈ ေရးစစ္ပြဲကို ေန႔စဥ္ဆင္ႏႊဲရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ ႏွမေတြရဲ႕ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈလို႔။ေဖေဖဟာ ကၽြန္ေတာ္ေရးျပတဲ့  အဆိုအမိန္႔ ကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ အေမဟာ ကၽြန္ေတာ့္လက္နဲ႔ သုတ္ေပးခဲ့တဲ့ မ်က္ရည္ေတြ ကို သိမ္းဆည္းၿပီး သားသမီးေတြအေပၚ အၾကင္ နာျပသင့္ပါတယ္။

                          ဒါေပမဲ့ မေသာၾကာရယ္။

                          ငယ္ငယ္တုန္းက “သားႀကီးလာရင္ ဘာလုပ္ မလဲ” လို႔ ေဖေဖက ေမးရင္ “သမၼတႀကီးလုပ္မယ္ ေဖေဖ” လို႔ ေျဖခဲ့တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ မိ ဘကို ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္တဲ့ သူပုန္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ “အေမ့ သားႀကီးရဲ႕ လက္ေခ်ာင္း ေလးေတြက ရွည္ရွည္သြယ္သြယ္နဲ႔ သိပ္လွတာပဲ။အႏုပညာဆန္တဲ့ လက္ေခ်ာင္း ကေလးေတြ” လို႔ အေမေျပာရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးေနတတ္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ လူေတြကို လက္ညႇိဳးထိုး ေ၀ဖန္တတ္တဲ့ အဆိုးျမင္ လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

                         ကၽြန္ေတာ္ ေဖေဖနဲ႔ အေမ့ကို အျပစ္တင္ေန တာ မဟုတ္ပါဘူး မေသာၾကာ။ေဖေဖနဲ႔ အေမ့ကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းခ်စ္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု၀ါက်ကို ေရးခ်ေနတဲ့အခ်ိန္ မွာေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ဟာ တဆတ္ဆတ္ နာ က်င္ေနတုန္းပဲ မေသာၾကာရယ္။ ငယ္ငယ္ တုန္းက အိမ္သာထဲ၀င္ၿပီး တစ္ေယာက္တည္း ငိုေႂကးခဲ့ရသလို ကၽြန္ေတာ္ ေရခ်ိဳးခန္းထဲ၀င္ၿပီး ကေလးတစ္ေယာက္လို ငိုေႂကးခဲ့တယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ့္အသက္ ၃၆ ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ မိဘေတြက အမွတ္မထင္ေပးခ့ဲတဲ့ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ဟာ က ေလးတစ္ေယာက္ကို ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုနီးပါး ၾကာ ျမင့္တဲ့အထိ သတိရတိုင္း ငိုေႂကးေစတယ္။ အဲဒီ ကေလးဟာ လူ႔ေလာကကို တည္ေဆာက္သူ မဟုတ္ဘဲ ဖ်က္ဆီးသူ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ အဲဒီ တုန္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဒါေတြကို မသိခဲ့ေသး ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတုန္းက ေဖေဖသာသိခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိမ့္မလဲလို႔ တစ္ခါတ ေလမွာ ေတြးမိပါတယ္။

                    အခုေတာ့ ေဖေဖကြယ္လြန္သြားခဲ့တာ ၃ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ မေသာၾကာ။
                     အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ စာရြက္ေပၚ ခ်ေရးျဖစ္တဲ့ ၀ါက်တိုင္းကို ယံုၾကည္တယ္။ ဘုရားသခင္ကို ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ ယံုၾကည္ သလို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ယံုၾကည္တယ္။ သစၥာ တရားကို ယံုၾကည္သလို ကုိယ္ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အ ႏုပညာလက္ရာတိုင္းကို ယံုၾကည္တယ္။ အဲဒီ တုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ ရည္မွန္းခ်က္ဟာ ကဗ်ာ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ့္အိပ္မက္က ယဥ္ေက်းမႈ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ဖို႔။ ကၽြန္ေတာ့္ဗီဇက ေဖေဖ့ကို ဆန္႔က်င္သလို တစ္ေလာကလံုးကို ဆန္႔က်င္ဖို႔။ကၽြန္ေတာ္ လူျဖစ္လာတာ တျခားသူေတြရဲ႕ စကားမွာ လမ္းဆံုးၿပီး ေခါင္းညိတ္နာခံဖို႔ မဟုတ္ ဘူး မေသာၾကာ။

                                                                           **************

                    အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အသက္ ၃၆ ႏွစ္ ျပည့္သြားခဲ့ပါၿပီ။

                    တစ္သက္တာလံုး ဘယ္သူ႔ စကားကိုမွ နား မေထာင္ခဲ့ေပမယ့္ သမီးေလး ေနရၪၥရာရဲ႕ စကား ကိုေတာ့ နားေထာင္နာခံေနတတ္ပါၿပီ။သမီးေလး က ““ေဖေဖ ခ်ီ”” ဆိုရင္ ခ်ီ၊ ““ေဖေဖ ထ”” ဆိုရင္ ထ၊ ““ေဖေဖ ပန္းၿခံလိုက္ပို႔”” ဆိုရင္ လိုက္ပို႔။ ေမတၱာ တရားဆိုတာ ဘာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္မေျပာခ်င္ေပ မယ့္ ေမတၱာတရားကို ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ခံစား တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ငယ္ငယ္က ဗီဇစိတ္ ေၾကာင့္လား မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားထဲက ေမတၱာတရားကို သမီးေလးကလြဲၿပီး ဘယ္သူမွ အလြယ္တကူ တူးေဖာ္လို႔မရႏိုင္ဘူး မေသာၾကာ။

                     ေမတၱာတရားဆိုတာ လူတစ္ေယာက္ နား လည္ေအာင္ ဘာသာစကားနဲ႔ ရွင္းျပရမယ့္ အရာ မ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ေမတၱာတရားဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ျပဳမူက်င့္ႀကံရမယ့္ အရာ။အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆုံး မသြန္သင္တတ္ေနပါၿပီ။ ဘယ္သူ႔ဆံုးမၾသ၀ါဒကိုမွ မနာခံခ်င္သူဟာ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆံုးမသြန္သင္ ႏိုင္ရမယ္ေလ။

                    အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အဆိုးျမင္ မ်က္မွန္ကို ခၽြတ္ထားလို႔ရေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေပၚယံဟန္ေဆာင္ ဆက္ဆံတဲ့သူေတြကို သူတို႔ ဘက္က နားလည္ေပးႏိုင္သလို၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို မလိုလားတဲ့သူေတြကို ဥေပကၡာစိတ္နဲ႔ ဆက္ဆံႏိုင္ ပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ခင္တဲ့သူေတြကို တန္ဖိုး ထားသလို ကၽြန္ေတာ္တန္ဖိုးထားတဲ့ သူေတြကို လည္း ခ်စ္ခင္တတ္ပါၿပီ။ “လူ႔ဘ၀မွာ ကိုယ့္မွာ မိတ္ေဆြေကာင္း ဘယ္ႏွေယာက္ရွိသလဲဆို တာ ထက္ ကိုယ္က လူဘယ္ႏွေယာက္အတြက္ မိတ္ ေဆြေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ၿပီလဲဆိုတာကို ပိုအေလးထား က်င့္ႀကံသင့္တယ္” ဆိုတဲ့ အယူအဆကိုလည္း လက္ေတြ႕ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ပါၿပီ။

                    ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လူယဥ္ေက်း၊ လူႀကီး လူေကာင္းတစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး မေသာၾကာ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အ႐ိုင္းဆန္တဲ့ စိတ္ ကို အသက္အရြယ္၊ အေတြ႕အႀကံဳနဲ႔ လက္သည္း ၀ွက္သလို ၀ွက္ထားတဲ့ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ပါ။

                                                                              ************

                     အဲဒီညက ဂစ္တာတီးခ်င္တဲ့ စိတ္က ျပင္း ထန္လြန္းလို႔ ကၽြန္ေတာ့္လက္ေခ်ာင္းေတြ တဆတ္ ဆတ္တုန္ယင္ေနခဲ့တာေပါ့။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေလာက္ ေအာ္ဟစ္သီဆိုပစ္လိုက္ခ်င္တဲ့ စိတ္က ေလးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႔ခြာၿပီး အတိတ္ကာလ ဆယ္ေက်ာ္သက္ညေတြဆီ ထြက္ ေျပးသြားခဲ့တယ္။

                      ဂစ္တာတစ္လက္သာ အဆင္ သင့္ရွိေနရင္ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ရဲ႕ “ဂ်စ္ပစီမိုးတိမ္” ဆို မယ္။ ေလးျဖဴရဲ႕ “တစ္ကိုယ္ရည္လြမ္းဆြတ္မႈ” ဆို မယ္။ ခင္၀မ္းရဲ႕ “ျပည္မွာေဆာင္း” ဆိုမယ္။ ေဆာင္းဦးလိႈင္ရဲ႕ “အရိပ္စစ္” ဆိုမယ္။ မနီနီေအး အတြက္ ၁၉၉၀ အိပ္ဖန္ေစာင့္ညေတြကို လြမ္း ဆြတ္လို႔ ဖိုးခ်ိဳရဲ႕ “ညိႇဳ႕ မ်က္၀န္း” ကိုလည္း အလြမ္း ေျပဆို လိုက္ဦးမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေတြနဲ႔ေပါ့။

                      စိတ္ကူးေတြဟာ လက္ခတ္ခ်က္ ျပင္းျပင္းနဲ႔ အတီးခတ္ခံရတဲ့ ဂစ္တာႀကိဳးေတြလို တုန္ခါလို႔။

                     ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဆီမွာ ကိုယ္ပိုင္ဂစ္တာ တစ္လက္ ရွိမေနခဲ့ဘူး မေသာၾကာ။
                     ကိုယ္ပိုင္ ဂစ္တာရွိတဲ့ ခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္ဆီမွာ ဂစ္တာ သြားငွားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္လာခဲ့တယ္။ ၀ရန္ တာက ေမာ့ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ေကာင္းကင္မွာ ၾကည္လင္ၿပီး တိမ္မွ်င္ျဖဴလြလြေလး ေတြၾကားထဲ ၾကယ္စင္ေတြလင္းခ်င္းေတာက္ပလို႔။ ေဟာ္လို ဂစ္တာေလးကို မိန္းမတစ္ေယာက္လို ေပြ႕ဖက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ စတင္တီးခတ္လိုက္တယ္။

                      ““ငယ္ငယ္က ခ်ာတိတ္အရြယ္ ေက်ာင္းေန တုန္း xx လူတကာလို မဟုတ္ဘူး အရမ္းကိုဆိုး xx လူလိမၼာေတာ့မျဖစ္ခ်င္ခဲ့ xx အခုေတာ့ ဘယ့္ ႏွယ္လဲ xx စာသင္ဖို႔ဆိုတာ စိတ္ေတြပ်က္ xx ဘီတဲလ္စ္ သီခ်င္းက်က္ေနခဲ့ xx ကမၻာေက်ာ္ ကဗ်ာေတြဖတ္ၿပီး xx အခ်စ္ကိုေတြ႕ xx အသည္း ကြဲတတ္ၿပီေလ xx ပီကာဆိုဘ၀ ငါေလ ရခဲ့ခ်င္ရဲ႕ xx ၀ါရင့္ ဘီတီလိုလည္း ျဖစ္ခ်င္တယ္ xx ဘီလ်ံ ေဒၚလာေတြထက္ အဖိုးတန္တဲ့ စိတ္ကူးမ်ား ရွိ ေနတယ္xxx””

                        ေႏြဦးည တစ္ညရဲ႕ ၀ရန္တာမွာ ေတးေရး ၀င္းမင္းေထြး။
                        ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေခါင္းေမာ့ မ်က္လံုးမွိတ္ၿပီး ဂီတေတးသြားနဲ႔ စာသားေတြထဲမွာ စ်ာန္၀င္ နစ္ ေမ်ာလို႔။

                       ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္ဘ၀ရဲ႕ ေသြး သားေတြဟာ ကိုယ္ခႏၶာထဲ စီး၀င္ပူေႏြးလာတယ္။
                       ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္၀ိညာဥ္ဟာ ေရႊေတာင္ၿမိဳ႕ ရန္ကုန္ -ျပည္လမ္းမႀကီးေပၚက လမ္းေဘးအုတ္ခံုေတြ၊ ဓာတ္မီးတိုင္ေတြဆီ ေလလြင့္ေျပးလႊားပ်ံ၀ဲ။

                        သီခ်င္း မဆိုျဖစ္တာၾကာေတာ့ စာသားေတြ အေမ့ေမ့ အ ေလ်ာ့ေလ်ာ့။
                        ဒီတစ္ခါ Verse အပိုဒ္ေတြ ျပန္ေက်ာ့ၿပီးရင္ Chorus အပိုဒ္ကို အသံမွ်င္း မွ်င္းေလးနဲ႔ ဆြဲငင္မယ္။
                       အဲဒီအခ်ိန္၊ ကိုယ္လံုးကို ေရွ႕ေနာက္ ယိမ္း ထိုးလို႔ Chorus အပိုဒ္ဆိုဖို႔ ေခါင္းေမာ့လိုက္ ခ်ိန္မွာပဲ ေနာက္ေက်ာဘက္ဆီက သမီးေလးရဲ႕ အသံေပၚလာတယ္။

                        ““ေဖေဖ ဂစ္တာတီးနဲ႔ေလ။ ဒါ ဂစ္တာ တီးခ်ိန္ ဟုတ္ဘူး။ အိပ္ေတာ့””

                         သမီးေလးက အသက္ႏွစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ပဲ ရွိ ပါေသးတယ္။

                        ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခါးေထာက္ ရပ္ၾကည့္ ေနတဲ့ပံုစံက လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ က ေဖေဖ့အတိုင္း။ သူ႔အေမက အိပ္ရာထဲကေန သင္ေပးလိုက္တဲ့ စကားလား၊ သူ႔ဘာသာသူ ေျပာ တာလားေတာ့ မသိဘူး။ သူ႔စကားေၾကာင့္ ကၽြန္ ေတာ့္ဂစ္တာသံရပ္ၿပီး သီခ်င္းတစ္၀က္တစ္ပ်က္ မွာ တန႔္သြားတာ အမွန္ပဲ။

                       ““ဘာျဖစ္လို႔လဲ သမီးရဲ႕။ ေမေမနဲ႔ သမီးနဲ႔ အိပ္ႏွင့္ေလ။ ေဖေဖ ဂစ္တာ ခဏတီးခ်င္လို႔ေနာ္”

                        “ဟင့္အင္း..ဟင့္အင္း ေဖေဖပါ တူတူ လာအိပ္။ အဲဒီဂစ္တာႀကီး ဖယ္ထားလိုက္””

                         ကၽြန္ေတာ့္လက္ထဲက ဂစ္တာကို မႏိုင္မနင္း ဆြဲယူေနတာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ခန္းထဲ ျပန္လိုက္ ၀င္ခဲ့ရတယ္။

                        အခ်ိန္က ည ၁၁ နာရီ ေလာက္ရွိ ေနပါၿပီ။

                        ဂစ္တာကို နံရံမွာ ျပန္ခ်ိတ္ရင္း ကၽြန္ ေတာ့္ေဖေဖကို သတိရသြားမိတယ္။ အခု ကၽြန္ ေတာ္ ကိုင္ထားတာ ေဖေဖ မႀကိဳက္တဲ့ဂစ္တာ ေလ။

                         “ေဖေဖ အဲဒီဂစ္တာႀကီး ဖယ္ ထားလိုက္ပါ ဆို။ တီးနဲ႔ေတာ့ေနာ္။ သမီး ၾကိဳက္ဘူး””

                          အိပ္ရာထဲ၀င္သြားတဲ့ သမီးရဲ႕အသံ ျပန္ေပၚ လာတယ္။

                    သမီးက အိပ္ရာထဲကေန ကၽြန္ေတာ့္ အရိပ္အျခည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ပံုေပၚ ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ေလွ်ာ့ၿပီး အိပ္ရာ ထဲ ၀င္လိုက္ရတယ္။ မိန္းမက အိပ္ေမာက်လို႔။

                    သမီးက ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းအံုးကို သူ႔လက္၀ါးေလး နဲ႔ ပုတ္ျပၿပီး ““အိပ္ .. ေဖေဖ..ဒီမွာအိပ္”” လို႔ ဆီးေျပာတယ္။

                     သမီးေလးရဲ႕ မ်က္လုံးေတြက ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ရာကခိုးထၿပီး ဂစ္တာျပန္တီးမွာကို စိုးရိမ္ေန တဲ့ပံုနဲ႔။
                    ကၽြန္ေတာ္ သူ႔နဖူးျပင္ေလးကို တစ္ခ်က္ နမ္းေမႊးၿပီး သူ႔ကိုယ္လံုးေသးေသးေလးကို ရင္ခြင္ ထဲ ဆြဲသြင္းထားလိုက္မိတယ္။ ခဏၾကာေတာ့ သမီးေလးဆီက အသက္႐ွဴသံ စည္းခ်က္မွန္မွန္နဲ႔ ထြက္လာတယ္။

                      အဲဒီညကေပါ့ မေသာၾကာ။
                     ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္၀ိညာဥ္ဟာ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ လူငယ္ဘ၀ရဲ႕ ဂ်င္းန္ေဘာင္းဘီကို ၀တ္ ဆင္လို႔။
                     ဂစ္တာတီးခ်င္တဲ့စိတ္က ျပင္းထန္ လြန္း လို႔ သမီးေလးကို ေပြ႕ဖက္ထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြဟာ တဆတ္ဆတ္တုန္ ယင္ေနခဲ့တယ္။

                                                                                **********

                                                                                ေအာင္ရင္ၿငိမ္း
                                                                  Yati Magazine , December 2010

No comments:

Post a Comment