Monday, December 17, 2012

ေ အ း ခ် မ္ း ( သုိ႔ မ ဟု တ္ ) လူ႔အ ဖြဲ႔ အ စ ည္ း ကုိ ဆ န္႔ က် င္ သူ - နီ ယုိ ေ မ ာ္ ဒ န္ ပ ထ မ မ်ဳိ း ဆ က္ လူ င ယ္ က ဗ် ာ ဆ ရ ာ


နိဒါန္း


                    ၂၀၁၂ ႏုိ၀င္ဘာလအတြင္းက ကၽြန္ေတာ္ မေျဖျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာအင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ " ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ရွိေနျပီလား။ ဘယ္ကဗ်ာဆရာေတြရဲ့ ဘယ္ကဗ်ာေတြကုိ နီယုိေမာ္ဒန္လို႔ သတ္မွတ္ႏုိင္မလဲ " လို႔ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္က ေမးျမန္းခဲ့ဖူးပါတယ္။

                     " ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာေတြ ရွိေနျပီလား " ဆုိတဲ့ အေမးဟာ ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့တဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ ခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္းပါးေတြကုိ အရင္က မဖတ္ဖူးခဲ့လုိ႔ ထြက္လာတဲ့ ေမးခြန္းလို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒုတိယ ေမးခြန္းကေတာ့ သူ သိခ်င္လို႔ ရုိးရုိးသားသား ေမးတဲ့ ေမးခြန္းလို႔ပဲ ယူဆပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ ေသြးရုိးသားရုိး ေမးခြန္းက ကဗ်ာအႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အမည္တံဆိပ္ေတြ ေခၚေ၀ၚသတ္မွတ္တာ မၾကဳိက္တဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ့ အျမင္မွာ ျပသနာတစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္လာနုိင္တဲ့ ေမးခြန္း ျဖစ္ေနပါတယ္။

                     တခ်ဳိ႔ ေမာ္ဒန္ ကန္ဆားဗတစ္ဗ္ ( Modern Conservative ) ကဗ်ာဆရာေတြက ပင္မေရစီး ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ ေက်ာ္လြန္ေဖာက္ထြက္လာတဲ့ အယ္လ္ပီ ၊ နီယုိေမာ္ဒန္၊ ကြန္ဆက္ျခဴရယ္၊ ဖလာ့ဖ္နဲ႔ အျခားစမ္းသပ္ကဗ်ာေတြကုိ အႏုပညာ အမ်ဳိးအစားသစ္ေတြ အျဖစ္ အသိအမွတ္မျပဳဘဲ မ်က္လုံးစုံမွိတ္ ျငင္းဆန္ခ်င္တတ္ၾကပါတယ္။ ကဗ်ာေနာက္ခံ အယူအဆ၊ ဘာသာစကား အျမင္၊ သြင္ျပင္လကၡဏာနဲ႔ တကၠနစ္ေတြအရ ေၾကာင္းက်ိဳးနည္းလမ္းတက် တုံျပန္ ေ၀ဖန္ျငင္းဆန္ဖုိ႔ မတတ္ႏုိင္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ျငင္းဆန္ဖုိ႔ လြယ္ကူတဲ့ အေပၚယံ အမွတ္တံဆိပ္ေတြကုိပဲ အလြယ္တကူ ဆန္႔က်င္ျငင္းဆန္ပစ္လိုက္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ ေရးတဲ့ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားကုိက်ေတာ့ " ငါတုိ႔က ေခတ္ေပၚကဗ်ာပဲ " လို႔ စြဲလမ္းဆုပ္ကုိင္ထားျပီး အသစ္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ေတြကုိ မ်က္လုံးစုံမွိတ္ ျငင္းဆန္ေနၾကတာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္မွာ အင္မတန္ ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ အေတြးအေခၚ ေရွ႔ေနာက္ မညီညြတ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

                     ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္က ကုိယ့္ အယူအဆနဲ႔ ယုံၾကည္မႈကုိ တန္ဖုိးထားသလုိ ကုိယ္နဲ႔ မတူကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ တျခားသူေတြရဲ့ အယူအဆနဲ႔  ယုံၾကည္မႈကုိလည္း အသိအမွတ္ျပဳ တန္ဖုိးထားေပးတတ္တဲ့ သိမႈအေလ့အက်င့္ ရွိေအာင္ ႏွလုံးသြင္း ၾကဳိးစားသင့္ၾကတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ တျခားအယူအဆနဲ႔ အႏုပညာလက္ရာေတြအေပၚ အေတြးအေခၚနဲ႔ ရသပညာရႈေထာင့္အရ လက္သင့္မခံ၊ ျငင္းဆန္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္လည္း ပုဂဳိလ္ေရး အျမင္ လြတ္ကင္းတဲ့ အယူအဆေရးရာ ေဆြးေနြးျငင္းခုံမႈေတြနဲ႔ပဲ တုံ႔ျပန္ရင္ဆုိင္သင့္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။

နီယုိေမာ္ဒန္ ပထမမ်ဳိးဆက္ ကဗ်ာဆရာမ်ား

                    ၂၀၀၇ အယ္လ္ပီနဲ႔ နီယုိေမာ္ဒန္ ပဋိပကၡေနာက္ပုိင္းမွာ ကဗ်ာယဥ္ေက်းမႈ အသစ္ကုိ တပ္မက္လိုလားတဲ့ ကဗ်ာဆရာတခ်ဳိ႕က ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဟန္ကုိ ေက်ာ္လြန္ေဖာက္ထြက္လာတဲ့ ကဗ်ာအေရးအသား အသစ္ေတြကုိ စမ္းသပ္ေရးဖြဲလာခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီ အေရးအသား အသစ္ေတြမွာ တခ်ဳိ႕က အယ္လ္ပီဆန္တဲ့ဘက္ကုိ သိသိသာသာ တိမ္းျပီး တခ်ဳိ႕က နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ကုိ သိသိသာသာ ေရြ႔လ်ားလာၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အယ္လ္ပီလိုလို၊ နီယုိေမာ္ဒန္လိုလို၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္လိုလို အေရးအသားမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

                     ပင္မေရစီး ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဟန္ကုိ ေက်ာ္လြန္ေဖာက္ထြက္လာတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေရွ႔မ်ဳိးဆက္က ကဗ်ာဆရာ ပုိင္၊  ခရမ္းျပာထက္လူ၊ ခုိင္ျမဲေက်ာ္စြာ၊ ေမာင္ဖီလာ၊ ကြန္စစ္ေကာင္း၊ ကိုေရြး ( တျခား ကဗ်ာဆရာနာမည္ေတြ က်န္ရစ္ေကာင္း က်န္ရစ္ခဲ့ႏုိင္ပါတယ္ ) တုိ႔ရဲ့ အေရးအသားတခ်ဳိ႔ဟာ ဘာသာစကားမီဒီယမ္ အလုပ္လုပ္ပုံ၊ ေနာက္ခံ အယူအဆနဲ႔ စာသားဖြဲ႔စည္းပုံေတြအရ နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ကုိ ေရြ႔လာတဲ့ အေရးအသားေတြ ျဖစ္တယ္လုိ႔ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေျပာႏုိင္ပါတယ္။

                     ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မ်ဳိးဆက္ထဲမွာေတာ့ ၾကည္ေဇာ္ေအး၊  စုိင္း၀င္းျမင့္၊ ၀ုိင္ခ်ဳိ၊ တုိးေႏွာင္မုိး၊ သားဦး၊ ေဇာ္ထိန္ တို႔ရဲ့ အေရးအသားတခ်ဳိ႔က နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ကုိ အနည္းငယ္တိမ္းညြတ္ ေရြ႕လ်ားမႈ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္မ်ိဳးဆက္ထဲက နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ကုိ သိသိသာသာ တိမ္းညြတ္ေရြ႕လ်ားမႈ ရွိတာက စုိးမင္းေအာင္၊ မင္းသက္ဇဥ္၊ ဘုန္းေနသြန္း၊ စုိးမုိးယံ၊ မင္းစုိးရာ၊ လင္းသဏ္ညီ၊ ေအာင္ပုိင္စုိး၊ ၀ီရထက္ေနာင္၊ ျမတ္ေ၀တုိ႔ရဲ့ အေရးအသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

                     သူတုိ႔ေနာက္က ကပ္လုိက္လာတဲ့ ေနာက္ဆုံးမ်ဳိးဆက္သစ္ ကဗ်ာဆရာေတြထဲက ဆုိရင္ သက္ျငိမ္သစ္၊ ေမာေႏြ၊ ေအးခ်မ္း၊ ေနေအဒီ တုိ႔ရဲ့ အေရးအသားေတြဟာ နီယုိေမာ္ဒန္မ်ဳိးကြဲ ( ၉) မ်ဳိးထဲမွာ ထည့္သြင္းလို႔ ရတဲ့ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားသစ္ေတြပါ။ အခုေနာက္ပုိင္း အြန္လိုင္းေပၚက ေန႔သစ္၊ရင္ခြင္ရွိန္း၊  မွဴးသစ္၊ လင္းလက္တာရာ၊ ေရႊကိုယ္နတ္ ( UCSM)၊ ကုိသွ်ားနဲ႔ ေရႊၾကယ္မုိး တို႔ရဲ့ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕ဟာလည္း နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာေတြ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာလို႔ ရႏုိင္ပါတယ္။

                    ကဗ်ာဆရာ နာမည္ေတြနဲ႔ နီယုိေမာ္ဒန္ကုိ တြဲဖက္ေျပာဆုိရာမွာ ျခြင္းခ်က္တစ္ခု ရွိတယ္ဆုိတာေတာ့ နားလည္ေပးထားၾကေစလိုပါတယ္။ အခု ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာအားလုံးဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြကုိပဲ တစိုက္မတ္မတ္ ေရးသားေနၾကတယ္လုိ႔ မဆုိလိုဘဲ သူတုိ႔ရဲ့ အေရးအသား အမ်ားစု / တခ်ဳိ႕ အနည္းစုဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ကုိ တိမ္းညြတ္ေရြ႕လ်ားလာေနတယ္လုိ႔ပဲ ဆုိလိုတာပါ။ သူတုိ႔ဟာ တျခား အမည္တံဆိပ္ တစ္ခုခု သတ္မွတ္လို႔ ရႏုိင္တဲ့ တျခားအေရးအသားေတြကုိလည္း ေရးဖြဲ႔ေနၾကပါတယ္။

                    ေနာက္ထပ္ ျခြင္းခ်က္တစ္ခုကေတာ့ အခုေနာက္ပုိင္း ၂၀၁၁- ၂၀၁၂ အတြင္း ထြက္ေပၚလာတဲ့ ကုိေဇယ်ာလင္း၊ မုိးေ၀း၊ ေမာင္ယုပုိင္တုိ႔ရဲ့ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕ဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာလို႔ သတ္မွတ္ယူဆႏုိင္တဲ့ အေရးအသားေတြ ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိတာပါပဲ။ ( လိုအပ္လာရင္ နမူနာကဗ်ာေတြ ထုတ္ျပ/ ခ်ဥ္းကပ္ျပႏုိင္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ မလိုအပ္ေသးဘူး ယူဆလို႔ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ပါတယ္။ )

                    ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ပုဂလိက ထင္ျမင္ယူဆခ်က္သာ ျဖစ္ျပီး ကာယကံရွင္ကဗ်ာဆရာေတြ အေနနဲ႔ သေဘာမတူ ျငင္းဆန္ေကာင္း ျငင္းဆန္ႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ့ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြကုိ တန္ဖုိးထား အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ သူတုိ႔ အေရးအသားေတြကုိ နီယုိေမာ္ဒန္ျဖစ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ ေျပာဆုိရာမွာ အေပၚယံ အလြယ္တကူ မွတ္ခ်က္ခ် ေျပာဆုိတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံ အယူအဆ၊ ဘာသာစကားအျမင္၊ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြနဲ႔ တုိက္ဆုိင္ညွိႏႈိင္း ဆန္းစစ္ျပီးမွ ေျပာဆုိတာ ဆုိတာကုိလည္း နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ေအးခ်မ္း ( သုိ႔မဟုတ္ ) လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းကုိ ဆန္႔က်င္သူ - နီယုိေမာ္ဒန္ ပထမမ်ဳိးဆက္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္

                    ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ခဲ့တဲ့ ေနာက္ဆုံးမ်ဳိးဆက္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာရဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ " နီယုိေမာ္ဒန္ ပထမမ်ဳိးဆက္ ကဗ်ာဆရာ စာရင္းထဲမွာ ဘယ္သူေတြကုိ ထည့္သြင္းလို႔ ရမလဲ " ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုလည္း ပါပါတယ္။

                    ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ကုိ ေျပာရရင္ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာလႈပ္ရွားမႈ စတင္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ ကေန ပထမ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုအတြင္း၊ ေလာေလာဆယ္ ဒီေန႔ ၂၀၁၂ အထိ ( ၆) ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း နီယုိေမာ္ဒန္ အေရးအသားေတြ စမ္းသပ္ေရးဖြဲ႔ခဲ့ၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာအားလုံး ( အသက္ၾကီးငယ္ မေရြး၊ အႏုပညာ ၀ါသမၻာ အႏုအရင့္ မခြဲျခား) နီယုိေမာ္ဒန္ ပထမမ်ဳိးဆက္ထဲမွာ ပါ၀င္တယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။

                     အခု ေနာက္ဆုံးမ်ဳိးဆက္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတြထဲက နီယုိေမာ္ဒန္ ပထမ မ်ဳိးဆက္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ေအးခ်မ္းနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။

                     ေအးခ်မ္းရဲ့ facebook acc က Agga Aye Chan ပါ။ ေအးခ်မ္းဆုိတာ ေျမာက္ဒဂုံက သူ႔ အစ္ကုိရဲ့ အင္တာနက္ဆုိင္မွာ အလုပ္လုပ္ျပီး ေခတ္ေပၚ ေရာင္စုံ အရုပ္/ စာလုံးေတြနဲ႔ တီရွပ္အနက္၊ သရီးကြာတား ေဘာင္းဘီ၊ ေရႊေရာင္ေဆးဆုိး ဆံပင္၊ လက္ထဲမွာ ဟန္းဖုန္းနဲ႔  အသက္ ၂၂ ၀န္းက်င္ ေခတ္ေပၚ လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အြန္လိုင္းနဲ႔ ပရင့္တ္မီဒီယာ ပူးေပါင္းစီစဥ္တဲ့ ရန္ကုန္ကဗ်ာရြတ္ပြဲေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ သူတုိ႔ အဖြဲ႔ (ဆူးခက္မင္း၊ ေန႔သစ္၊ ရုပ္ေသး၊ ေမာေႏြ၊ ေအးခ်မ္း၊ ေနေအဒီ၊ မွဴးသစ္၊ တာယာ၊ ဇက္ကၾကဳိး၊ စသျဖင့္ ) မၾကာခဏ ေတြ႔ဆုံေလ့ ရွိျပီး ကဗ်ာရြတ္ပြဲတုိင္းမွာ သူ႔ကဗ်ာေတြကုိ ရြတ္ဆုိေပးဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေမာေႏြကုိ ေအးခ်မ္းက အျမဲ နားပူနားဆာ လုပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကဗ်ာရြတ္ေနျပီ ဆုိရင္ ေဟာ္လိုဂစ္တာတစ္လက္နဲ႔ Modern Rock ဆန္တဲ့ Guitar Riff ေတြ၊ Vamp ေတြနဲ႔ Music Improvisation တီးခတ္ေပးေလ့ ရွိတဲ့ သူကေတာ့ ပုသိမ္သား Depression ကဗ်ာဆရာ ၀ီရထက္ေနာင္ေပါ့။

                      စကားဆက္စပ္လို႔ ေျပာရရင္ ရန္ကုန္ ကဗ်ာရြတ္ပြဲတခ်ဳိ႕မွာ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္မွာ " အလားအလား အေကာင္းဆုံး လူငယ္ကဗ်ာဆရာ " လို႔ မိတ္ဆက္ညႊန္းဆုိေလ့ ရွိတဲ့ ပထမဆုံး လူငယ္ကဗ်ာဆရာက ေမာေႏြ ျဖစ္ျပီး ဒုတိယ ညႊန္းဆုိတဲ့ လူငယ္က ေအးခ်မ္း ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယ လူငယ္ကဗ်ာဆရာက မွဴးသစ္ပါ။ စတုတၳေျမာက္နဲ႔ ပဥၥမေျမာက္ လူငယ္ေတြကိုေတာ့ မၾကာခင္ မိတ္ဆက္ ညႊန္းဆုိေပးပါမယ္။

                     သူဟာ Blogger တစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘဲ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ ၊ Gamer တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သူ႔ကုိယ္သူ ျပတ္ျပတ္သားသား ခံယူထားသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေအးခ်မ္းဟာ အင္တာနက္နည္းပညာနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္တဲ့ Facebook User နဲ႔ Gamer တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေပမဲ့ fb မွာ Status ေရးဖုိ႔၊ Comment ေပးဖုိ႔ တြန္႔ဆုတ္ေရွာင္ၾကဥ္ေလ့ ရွိသူပါ။ တကယ္လို႔ သူ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြနဲ႔ အျမင္ကုိ Update Status ေရးရင္လည္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ကြဲလြဲတဲ့ အျမင္ေတြ၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ လူမႈေရး အေလ့အက်င့္ေတြကုိျပစ္တင္ ေ၀ဖန္တဲ့ စာသားမ်ဳိးေတြကုိပဲ ေရးသားေလ့ ရွိပါတယ္။

                      သူ႔ အေပၚယံ ဖက္ရွင္ကုိ အကဲခတ္ရင္ ေခတ္ေရစီးထဲ သာမန္စီးေမ်ာေနတဲ့ ေခတ္ေပၚလူငယ္တစ္ေယာက္ အျဖစ္ပဲ ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ အဇ်ၥတၱ အတြင္းစိတ္ခံစားမႈေတြကုိ ထြင္းေဖာက္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ေအးခ်မ္းဟာ ဘာသာေရးကုိးကြယ္ ယုံၾကည္မႈ မရွိတဲ့၊ လူမႈ ၀န္းက်င္နဲ႔ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဆက္ဆံေရး မေခ်ာေမြ႕တဲ့၊ လဴ႕အဖြဲ႔အစည္းက အလိုက္သင့္လက္ခံထားတဲ့ အစဥ္အလာ စည္းမ်ဥ္းက်င့္၀တ္ေတြကုိ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္လိုစိတ္ ျပင္းထန္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေတြ႔ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။

                     " ကၽြန္ေတာ္ အယ္လ္ပီနဲ႔ ကြန္ဆက္ျခဴရယ္ကုိ မၾကဳိက္ဘူး။ စိတ္လည္း မ၀င္စားဘူး။ နီယုိေမာ္ဒန္ကုိေတာ့ စိတ္၀င္စားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ ကဗ်ာေတြကလည္း နီယုိေမာ္ဒန္ေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္တယ္ " လို႔ ေခတ္ေပၚလူငယ္တစ္ေယာက္ပီပီ ေအးခ်မ္းက သူ႔ အျမင္ကို ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ရဲတင္းစြာ ေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။

                      ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ ေျပာရရင္  ေအးခ်မ္းရဲ့ အေရးအသားေတြဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြ ျဖစ္ျပီး ပုဂၢလိက အာရုံခံစားပုံ ျပင္းထန္ စူးရွတဲ့၊ ေခတ္ျပဳိင္လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ အျမင္ေတြ ေရာေႏွာ ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ျပဳိင္ကဗ်ာ အမ်ဳိးအစားသစ္ေတြကုိ အဓိကထား ေရြးခ်ယ္တင္ဆက္ေနတဲ့ ကဗ်ာအယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္ အျမင္နဲ႔ ေျပာရရင္ ေအးခ်မ္းရဲ့ ကဗ်ာေတြဟာ ျငင္းဆန္ ပယ္ခ်ပစ္လို႔ မရႏုိင္ေအာင္ အႏုပညာေျမာက္ျပီး ကဗ်ာစာသားေရြးခ်ယ္ တည္ေဆာက္ပုံလည္း သပ္ရပ္လွပေသခ်ာတဲ့ အေရးအသားေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

                     အခု Faces Magazine Jan 2013 Issue မွာ ပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပမယ့္ ေအးခ်မ္းရဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ရႈေလ့လာၾကည့္ၾကပါမယ္။


ခင္ဗ်ားဟာ လာ့စ္ဗီးဂဲ့စ္ကို မသြားခင္ ခင္ဗ်ားဟာ လာ့ဗီးဂဲ့စ္ကို မသြားတာ ကံေကာင္းပါတယ္

by Agga Aye Chan on Sunday, December 16, 2012 at 12:57pm ·

လက္ကလႊတ္ခ်လိုက္တဲ့ ဖုန္းစကားေျပာစက္ ၊ ႀကိဳးတန္းလန္းနဲ႔ အသံေတြ တန္းလန္းနဲ႔ ….။
လူတေယာက္ကို ျမင္ရံုနဲ႔ ၀မ္းနည္းျခင္း ၊ ေႀကာက္ရြံ ့ျခင္း ၊ နာက်င္ေနျခင္းေတြနဲ႔ … ၊ ထေရာ္မာ ။
အိပ္ေပ်ာ္ပါတယ္ အခန္းထဲမွာ ျပန္ ႔က်ဲေနတဲ့ အိပ္ေဆးလံုးေလးေတြ ။
ေပ်ာ္ရြင္ျခင္းမနက္ ၊ ညႀကားထဲက အဆင္ေျပျခင္းေတြဟာ ကိုယ့္ profile မွာ ရွိတယ္
ရုတ္တရက္ ေျပးထြက္သြားတဲ့ စိတ္အာရံုေတြမွာ မိတ္ကပ္ေတြ မပါဘူး
ဖန္ကြဲစတခ်ိဳ ႔နဲ႔ ႀကမ္းျပင္ဟာ ပကတိျငိမ္သက္လ်က္ ။ အႏုပညာဟာ ေနာက္မီးလင္းတယ္ ၊ ေဖာက္ျပန္ေရး project /
အႏုပညာဟာ အႏုပညာမဟုတ္ေတာ့နဲ ႔ေနာက္ပိုင္း မွာ ကိုယ္ေတြ ဘာရလဲ ။ ဘာေတြ ေပးခဲ့ရလဲ ။
လူေတြဟာ ေပ်ာ္ရြင္မႈပါတီေတြမွာ ျပီးခဲ့ႏွစ္ေတြရဲ ႔ရုပ္ရွင္လက္မွတ္ေတြကို လႊင့္ပစ္ႀကတယ္
အထီးက်န္ဆန္ေနျခင္းဟာ ပါရာစီတေမာလ္ ေသာက္လို႔ ေပ်ာက္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ။
ကိုယ္ေျပာခ်င္တာ ျပီးေအာင္ နားေထာင္ျပီးမွကိုယ့္ကို ျပန္ေအာ္ပါ ။
ခင္ဗ်ားရဲ ႔လူမႈေရးအသိဥာဏ္က 1 GB or 2 GB or 4 GB or8 GB or …. Etc ..
ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ပတ္သက္ေနတာ ျပစ္မႈဆိုင္ရာမႈခင္းမဟုတ္ ။
မီဒီယာက လက္နက္ေတြအားလံုးရဲ ႔ေရွ ႔ေျပးလူသက္လက္နက္ ။ ။
လူ ႔ဘ၀ရုပ္ရွင္ကား ျပေနတယ္ ။ အေရာင္မ်ိဳးစံု စိတ္ေရာဂါေတြႀကားထဲမွာ ဘာသာေရးဆန္ ႔က်င္ေရးစာသားေတြနဲ ႔
ကိုယ္ရယ္လိုက္တဲ့ ဘာသာစကားကို သူ တို ႔နားမလည္ႀက ။ ဘာသာစကားဟာ အသံုးခ်ခံသက္သက္လို႔ ကို္ယ္ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္
ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားတယ္ ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ားတယ္ ၊ sexy ဓာတ္ပံုေအာက္က ေကာင္မေလးေတြမ်ားတယ္ ။
ရိုးသားမႈ တစ္စက္မွမရွိ .. Socialist တစ္ေယာက္ရဲ ႔ထင္ထင္ရွားရွားေစာက္ပိုေတြ ။
“ ရွင္တို ႔မသိဘူးလား ၊ ကၽြန္မ ေျပာျပမယ္ “ ဆိုတဲ့ ေခတ္က စစ္အတြင္းမွာ အသံုးမ်ားလာတယ္ ။
ဘယ္သူ ႔ရဲ ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုမွ မလိုခ်င္ေတာ့သလို ကိုယ့္ရဲ ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုလည္း ဘယ္သူ ႔ကိုမွ မေပးခ်င္ေတာ့ ။
လူ ႔အဖြ ဲ႔အစည္းက လူငယ္ေတြကို ျငီးေငြ ႔မႈေတြထဲ တြန္းပို ႔ခဲ့ႀကျပီး အဲဒီျငီးေငြ ႔မႈေတြကိုပဲ စြဲလမ္းခိုင္းခဲ့ႀကတယ္ ။
အြန္လိုင္းေရစီးေႀကာင္းမွာ ဆာရီရယ္ သေဘာတရားသစ္ေတြ ပါေနတယ္ ။
ႀကာပြတ္နဲ႔ရိုက္တတ္တဲ့ လိင္အႀကမ္းဖက္၀ါဒီတေယာက္က အေပါစားျပကြက္ေတြနဲ႔ ျပလို႔ ။
အစားအေသာက္စာရင္းထဲမွာ အသံုးမက်တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ နဲ႔ အစဥ္အလာေတြပါလား ။ ငါ့ကို မွာေကၽြးပါ ။
ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းလာရင္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ထိုင္ခ်လိုက္တဲ့ စိတ္မလံုမႈေရာဂါ ။ စိတ္တြင္းေသြးယိုစီးမႈေတြ ။
လူငယ္ေတြရရွိသြားတဲ့ လူမႈေရးေရာဂါေတြ ။
The Skin I Live In ရုပ္ရွင္ကို ႀကည့္ျပီး ေတြေ၀တယ္ ။ အေရျပား နဲ႔ လိင္အဂၤ ါ အေျပာင္းအလဲဟာ လူ ့ျဖစ္တည္မႈကို တည္ေဆာက္မွန္း ငါအံ့ႀသသိခဲ့ရ… ။
တခ်ိဳ ႔ဖုန္းေခၚသံေတြမွာ ႏွလံုးခုန္စက္တပ္ေပးထားသင့္တယ္ ။
စားပြဲခံုေပၚက ေကာ္ဖီခြက္ထဲမွာ ေအးေအးစက္စက္ အရည္ေတြ အျပည့္ပါ၀င္လို ႔တဲ့ … ။
ခ်ီကာဂိုျမိဳ ႔ကို ေမ့ပစ္လိုက္ ။ အဲဒီနာမည္က သူ နဲ႔ တစိမ္းဆန္လြန္းတယ္ ။ ဖုန္းနံပါတ္ေတြဟာ အသက္ရွိတယ္ ။
ေသသြားတဲ့ဖုန္းနံပါတ္ေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မျမင္ရေတာ့…။
ကိုယ္က သူ ႔အသက္ရွဴသံေတြျပန္ႀကားျပီး သူက သူ ႔လက္ဖ၀ါးကို ငံု ႔ႀကည့္ေနရံုသက္သက္ပဲ… ။
လူဆိုတာ တစ္ေယာက္တည္းေနလို ႔ရတဲ့သတၱ၀ါ အဲဒီ စကားကို ကိုယ္ေျပာတယ္ ။

ေအးခ်မ္း


                     ေအးခ်မ္းရဲ့ ကဗ်ာဟာ ပုိင္းစစိတ္ျမြာေနတဲ့ စာသား ( Fragments ) အနည္းငယ္နဲ႔ ခ်ည္မွ်င္ဆန္တဲ့ လုိင္းေတြ ( Fibrous Lines ) အမ်ားစု ေပါင္းစပ္ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ Expressive Neomodern ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ျပီး ပုဂလိက အာရုံေတြ႔ၾကဳံခံစားမႈ၊ ပုဂလိက အသိအျမင္နဲ႔ ႔ လူမႈ၀န္းက်င္အေပၚ အျမင္ေတြကုိ အဓိက အေၾကာင္းအရာမ်ား အျဖစ္ ေရာယွက္ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။ လာ့စ္ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာေရးဟန္ဟာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဟန္ကုိ ေက်ာ္လြန္ေဖာက္ထြက္လာတဲ့ ေရးဟန္ ျဖစ္တဲ့ အျပင္ ကြန္ဆက္ျခဴရယ္ဆန္တဲ့ အယူအဆ / စိတ္ကူးေတြးေခၚပုံနဲ႔ အယ္လ္ပီ ကဗ်ာဆန္တဲ့ သာသာစကား  သုံံးစြဲမႈ အရိပ္အေယာင္ လုံး၀ ကင္းရွင္းေနျပီး နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံ အယူအဆနဲ႔ သြင္ျပင္လကၡဏာ၊ တကၠနစ္ေတြ ရာႏႈန္းျပည့္ ပါ၀င္ေနတဲ့အတြက္ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ အခုိင္အမာ ေျပာႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာစာသားေတြထဲမွာ Fragments ဆုိလို႔႔႕ ထေရာ္မာ ( Trauma ) ၊ ေဖာက္ျပန္ေရး ပေရာ့ဂ်က္၊ စိတ္တြင္း ေသြးယုိစီးမႈ စတဲ့ စကားလုံး / စကားစုေတြ ေလာက္ပဲ ပါ၀င္ျပီး အမ်ားအားျဖင့္ Fibrous Lines လို႔ ေခၚႏုိင္တဲ့ အဓိပၸာယ္ ၾကည္လင္ ရွင္းလင္း ျပတ္သားတဲ့ စကားစုေတြ၊ အဓိပၸၸာယ္ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ ၀ါက် အတုိ/ အရွည္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာ ျမင္ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။

                    ေအးခ်မ္းရဲ့ ကဗ်ာဟာ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုတည္းကုိ ဦးတည္ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ Semi- Neomodern ကဗ်ာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ကဗ်ာေရးသူရဲ့ ပုဂလလိက အာရုံေတြ႔ၾကဳံခံစားမႈ၊ ပုဂလိက အသိအျမင္နဲ႔ လူမႈ၀န္းက်င္အေပၚ အသိအျမင္ေတြကုိ အဓိက အေၾကာင္းအရာျပဳျပီး တျခား ဆက္စပ္ အေၾကာင္းအရာ မ်ဳိးကြဲေတြ ေရာေႏွာထားတဲ့ Expressive Neomodern ကဗ်ာ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။

                   အခု ကဗ်ာထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရာေတြကုိ က႑တစ္ခုခ်င္းအလိုက္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေလ့လာသြားၾကပါမယ္။ ဒီလို ေလ့လာတဲ့ ေနရာမွာ Deconstructive နည္းကုိ အသုံးျပဳျပီး Criticize ( ေ၀ဖန္သုံးသပ္ ထင္ျမင္ခ်က္ေပး ) လုပ္တဲ့ နည္းနဲ႔ Appreciate ( တန္ဖုိးထား နားလည္ခံစား ) တဲ့ နည္းေတြကုိ အဆင္ေျပသလို ေပါင္းစပ္ အသုံးျပဳသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

                    လာ့စ္ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာရဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာရဲ့ ပုဂလိက အာရုံေတြ႔ၾကဳံခံစားမႈေတြထဲမွာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဖုန္းဆက္သြယ္ေျပာဆုိမႈ၊ အခန္းထဲမွာ ျပန္႔ၾကဲေနတဲ့ အိပ္ေဆးလုံးေလးေတြ၊ ဖန္ကြဲစေတြနဲ႔ ပကတိ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ေနတဲ့ၾကမ္းျပင္၊  စားပြဲခုံေပၚက ေအးစက္စက္ အရည္ေတြ ပါ၀င္တဲ့ ေကာ္ဖီခြက္၊ ကဗ်ာဆရာက မိန္းကေလးရဲ့ အသက္ရွဴသံကုိ ၾကားေနရျပီး မိန္းကေလးက သူ႔ လက္ဖ၀ါးသူ ငုံၾကည့္ေနရုံ သက္သက္ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္တဲ့ ပုဂလိက ျဖစ္တည္မႈ စတဲ့ အေၾကာင္းအရာခြဲေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။

                    လာ့စ္ ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာထဲမွာ အဲဒီ အာရုံေတြ႔ၾကဳံခံစားမႈေတြကုိ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း ေရးသားမထားဘဲ ကဗ်ာအဖြင့္ပုိင္းနဲ႔ ေနာက္ဆုံးအပုိင္းေတြမွာ သီးျခားစီ အဆက္အစပ္ ျဖတ္ေတာက္ ေနရာခ်ထားတာ သတိျပဳမိၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ကဗ်ာဆရာရဲ့ ပုဂလိက အာရုံေတြ႔ၾကဳံခံစားမႈေတြ၊ ဖရုိဖရဲ အဆက္အစပ္ ျပတ္ေတာက္ေနတာကုိ အေကာင္းဆုံး ပုံေဖာ္ျပသႏုိင္တဲ့ စာသားေနရာခ်ထားနည္း တစ္မ်ဳိး ျဖစ္တယ္လုိ႔ ယူဆႏုိင္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာနဲ႔ မိန္းကေလး ၾကားက တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္တဲ့ ပုဂလိက ျဖစ္တည္မႈဟာ အဲလ္ဘတ္ကမူးရဲ့ ၀တၳဳဇာတ္ေကာင္ေတြလို ေအးစက္ေသြးေအးတဲ့ Existentialist တစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျဖစ္တည္မႈကုိ ထုတ္ေဖာ္ျပသေနသလိုပါပဲ။

                   လာ့စ္ ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာထဲမွာ ကဗ်ာဆရာရဲ့ ပုဂလိက အသိအျမင္ေတြနဲ႔ လူမႈ၀န္းက်င္အေပၚ အျမင္ေတြကုိလည္း သူ႔ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ သူ၊ သူ႔ အကန္႔နဲ႔ သူ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း ေရးဖြဲ႔ မထားဘဲ အဆက္အစပ္ေတြ ျဖတ္ေတာက္ျပီး ဖရုိဖရဲ ေရာေႏွာ ေရးဖြဲ႔ထားတာကုိ ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။ ဒါဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာဆရာေတြ အသုံးျပဳေလ့ ရွိတဲ့ တကၠနစ္ တစ္ခု ျဖစ္ျပီး အာရုံ အသိအျမင္ေတြ အဆက္အစပ္ ျပတ္ေတာက္ေနတာကုိ ေဖာ္ျပလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ သုံးစြဲၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

                    အခု လာ့စ္ ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာရဲ့ ဒုတိယ အဓိက အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာရဲ့ ပုဂလိက အာရုံခံစားမႈနဲ႔ အသိအျမင္ေတြကုိ ေဖာ္ျပေနတဲ့ စာသားေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စူးစမ္းေလ့လာ ၾကည့္ၾကပါမယ္။

                    "  အႏုပညာဟာ ေနာက္မီးလင္းတယ္၊ အထီးက်န္ ဆန္ေနျခင္းဟာ ပါရာစီတေမာလ္ ေသာက္လို႔ ေပ်ာက္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္၊ အေရာင္မ်ဳိးစုံ စိတ္ေရာဂါေတြ ၾကားထဲမွာ ဘာသာေရး ဆန္႔က်င္စာသားေတြနဲ႔၊ ဘယ္သူ႔ရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုမွ မလိုခ်င္ေတာ့သလို ကိုယ့္ရဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိလည္း ဘယ္သူ႔ကုိမွ မေပးခ်င္ေတာ့၊ ႏုိင္ငံေတာ္ သီခ်င္းလာရင္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ထုိင္ခ်လိုက္တဲ့ စိတ္မလုံမႈ ေရာဂါ၊ စိတ္တြင္း ေသြးယုိစီးမႈေတြ၊ အေရျပားနဲ႔ လိင္အဂၤါ အေျပာင္းအလဲဟာ လူ႔ျဖစ္တည္မႈကုိ တည္ေဆာက္မွန္း ငါ အံၾသသိခဲ့ရ၊ ဖုန္းနံပါတ္ေတြဟာ အသက္ရွိတယ္ "  တဲ့။

                      ကဗ်ာစာသားေတြက ေပးေနတဲ့ အာရုံခံစားမႈေတြနဲ႔ အဓိပၸာယ္ေတြကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အေသအခ်ာ တန္ဖုိးထား ခံစားၾကည့္ပါ။
  
                       ဘယ္ေလာက္ ထိတ္လန္႔နာက်င္စရာ ေကာင္းတဲ့ ေခတ္သစ္လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ့ အာရုံခံစားမႈေတြနဲ႔ အသိအျမင္ေတြလဲလုိ႔။

                       ဒီေန႔ ေခတ္သစ္လူငယ္ေတြၾကားထဲမွာ အစဥ္အလာ ဘာသာေရး အစြဲအလမ္းေတြကေန လြတ္ကင္းလိုတဲ့ စိတ္ဆႏၵေတြ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ရွိေနၾကတယ္။ အေပၚယံ အေရျပားဆန္တဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရးေတြအေပၚ စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္မႈနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရး ပူေႏြးလာမႈ ( Social Warming ) ( = Global Warming လို အႏၱရာယ္ အခ်က္ေပး သေဘာေဆာင္တဲ့ ျမန္မာ နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံအယူအဆ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ စကားလုံး) ဟာ စိတ္ေရာဂါ လကၡဏာတစ္ခုလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီမုိကေရစီ စနစ္သစ္ဆီ ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းေနပါတယ္လုိ႔ အစိုးရနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြက ဘယ္လုိပဲ ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကပါေစ၊ လူငယ္ေတြမွာ ေခတ္ျပဳိင္လူ႕အဖြဲ႔အစည္းကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ျခယ္လွယ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အုပ္ခ်ုဳပ္မႈ စနစ္နဲ႔ ယႏၱရားအေပၚ အယုံအၾကည္ကင္းမဲ့မႈေတြ ရွိေနၾကတယ္။ ဒါ့အျပင္ လူေတြ အစဥ္အလာတန္ဖုိးထား ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ႔ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တန္ဖုိးေတြအေပၚ ထားတဲ့ ေခတ္သစ္လူငယ္ေတြရဲ့ သံသယကုိလည္း ေအးခ်မ္းရဲ့ ကဗ်ာစာသားေတြက ျမင္သာထင္ရွားေအာင္ ေဖာ္ျပေပးႏုိင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

                       ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အသက္ရွင္ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ လူေတြဟာ ရုပ္၀တၳဳနဲ႔ နည္းပညာေတြရဲ့ ေက်းကၽြန္ေတြ ျဖစ္ေနၾကျပီး လူသားဆန္မႈ ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ သစၥာတရား၊ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈ စတဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တန္ဖုိးေတြ ေလ်ာ့နည္းျပဳိကြဲေနတယ္လို႔ Neomodernists ေတြက ထင္ျမင္ယူဆထားၾကပါတယ္။
                    
                       Neomodernist တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေအးခ်မ္းရဲ့ စာသားတစ္ခုက "  တခ်ဳိ႔ ဖုန္းေခၚသံေတြမွာ ႏွလုံးခုန္စက္ တပ္ေပးထားသင့္တယ္ " တဲ့.။

                       လူမႈဆက္ဆံေရးအရ သူ ရင္ဆုိင္ ၾကဳံတြ႔ေနရတဲ့ ဖုန္းေခၚသံတခ်ဳိ႕မွာ အသက္မရွိ၊ ႏွလုံးခုန္သံ မပါ၊ လူသားဆန္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆုံး ေသဆုံးေနတယ္လို႔ ကဗ်ာဆရာက အာရုံထုိးထြင္း သိျမင္ခံစားေနရတယ္။ ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းတစ္ခုကုိ ၾကားခံမီဒီယံအျဖစ္ ဆက္သြယ္ ေျပာဆုိေနရတဲ့ လူသားႏွစ္ေယာက္ရဲ့ ဆက္ဆံေရးမွာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အသက္၀င္ေစတဲ့ ၊ ေႏြးေထြးၾကင္နာတဲ့ လူသားဆန္မႈေတြ ရွိမေနသင့္ဘူးလား။ အဲဒါေတြ ရွိေနသင့္တယ္လုိ႔ ကဗ်ာဆရာက ယူဆတယ္။

                        ဒါဟာ ရုပ္၀တၳဳ တုိးတက္ထြန္းကားမႈေတြနဲ႔ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာတန္ဖုိးေတြ၊ လူသားဆန္မႈေတြ မွ်တညီညြတ္ေနတဲ့ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ အသစ္တစ္ခုဆီ တိမ္းညြတ္ေရြ႕လ်ားခ်င္ေနတဲ့ အာသာဆႏၵကုိ ကဗ်ာဆရာက ထုတ္ေဖာ္ျပသလုိက္တာပဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္။

                        လာ့စ္ ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာစာသားေတြမွာ ပါ၀င္ေနတဲ့ တတိယေျမာက္ အဓိက အေၾကာင္းအရာက ေခတ္ျပဳိင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ လူမႈ၀န္းက်င္အေပၚ Neomodernist တစ္ေယာက္ရဲ့ သေဘာထား အျမင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအးခ်မ္း ( သုိ႔မဟုတ္ ) လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းကုိ ဆန္႔က်င္သူ နီယုိေမာ္ဒန္ ပထမမ်ဳိးဆက္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ အျမင္ေတြေပါ့။

                          
လူေတြဟာ ေပ်ာ္ရြင္မႈပါတီေတြမွာ ျပီးခဲ့ႏွစ္ေတြရဲ ႔ရုပ္ရွင္လက္မွတ္ေတြကို လႊင့္ပစ္ႀကတယ္
ခင္ဗ်ားရဲ ႔လူမႈေရးအသိဥာဏ္က 1 GB or 2 GB or 4 GB or8 GB or …. Etc ..
မီဒီယာက လက္နက္ေတြအားလံုးရဲ ႔ေရွ ႔ေျပးလူသက္လက္နက္
ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားတယ္ ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ားတယ္ ၊ sexy ဓာတ္ပံုေအာက္က ေကာင္မေလးေတြမ်ားတယ္
ရိုးသားမႈ တစက္မွမရွိ .. Socialist တစ္ေယာက္ရဲ ႔ထင္ထင္ရွားရွားေစာက္ပိုေတြ
လူ ႔အဖြ ဲ႔အစည္းက လူငယ္ေတြကို ျငီးေငြ ႔မႈေတြထဲ တြန္းပို ႔ခဲ့ႀကျပီး အဲ့ဒီျငီးေငြ ႔မႈေတြကိုပဲ စြဲလမ္းခိုင္းခဲ့ႀကတယ္
အြန္လိုင္းေရစီးေႀကာင္းမွာ ဆာရီရယ္ သေဘာတရားသစ္ေတြ ပါေနတယ္
လူငယ္ေတြရရွိသြားတဲ့ လူမႈေရး ေရာဂါေတြ
အစားအေသာက္စာရင္းထဲမွာ အသံုးမက်တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ နဲ႔ အစဥ္အလာေတြပါလား ငါ့ကို မွာေကၽြးပါ 
ႀကာပြတ္နဲ႔ရိုက္တတ္တဲ့ လိင္အႀကမ္းဖက္၀ါဒီတေယာက္က အေပါစားျပကြက္ေတြနဲ႔ ျပလို႔

                      ေအးခ်မ္းရဲ့ ကဗ်ာထဲက   အဓိပၸာယ္ ရွင္းလင္းၾကည္လင္ ျပတ္သားတဲ့ စာသားေတြအလုပ္လုပ္ေနပုံက ရုိးရွင္းနားလည္လြယ္ျပီး ဘာသာစကားကုိ   ကဗ်ာဆရာ/ ကဗ်ာနဲ႔ ကဗ်ာဖတ္သူၾကား ၾကားခံဆက္သြယ္ေပးတဲ့ မီဒီယမ္တစ္ခု အေနနဲ႔ပဲ အသုံးျပဳထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ " ဘာသာစကားက အသုံးခ်ခံသက္သက္ပဲ " ဆုိတဲ့ အမွီ၀ါက်မွာလည္း ကဗ်ာဆရာရဲ့ အဲဒီအယူအဆကုိ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။

                      ေခတ္ျပဳိင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲ႕ လူေတြရဲ့ တခ်ဳိ႔ အျပဳအမူေတြဟာ အတိတ္ေမ့ ရူးသြပ္ေနသလို အဓိပၸာယ္မ်ဳိး သက္ေရာက္ေနတယ္လို႔ ကဗ်ာေရးသူက ျမင္ထားပုံ ရပါတယ္။ သူ႔ လူမႈ၀န္းက်င္က လူေတြရဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရး အသိဥာဏ္ အဆင့္အတန္းကုိ  ေမးခြန္းထုတ္ထားျပီး ပြင့္လင္းလြတ္လပ္တဲ့ ေခတ္သစ္ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းမွာ အသံက်ယ္ ေရပန္းစားလာတဲ့ စတၳဳတၳမ႑ဳိင္ မီဒီယာရဲ့ လူ႔အသိအျမင္ကုိ ၾသဇာလႊမ္းမုိးႏုိင္မႈနဲ႔ အဖ်က္စြမ္းအားကုိလည္း လူအမ်ားနဲ႔ ကြဲလြဲဆန္႔က်င္ျပီး အေမွာင္ဘက္ျခမ္းကေန ရႈျမင္ သုံးသပ္ထားပါတယ္။ တစ္ေန႕တျခား ရႈပ္ေထြးက်ယ္ျပန္႔လာတဲ့ ေခတ္သစ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ  ႏုိင္ငံေရးသမား၊ ကဗ်ာဆရာနဲ႔  Sexy Photo ယဥ္ေက်းမႈကုိ ခေရဇီျဖစ္တဲ့ ေကာင္မေလးေတြနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ့ သေဘာထားခံယူခ်က္ေတြဟာ အတုနဲ႔ အစစ္၊ အမွန္နဲ႔ အမွား၊ အေပၚယံနဲ႔ အတြင္းသား တြန္႔လိမ္ေရာေထြး ရႈပ္ယွက္ခတ္လို႔။ ကဗ်ာဆရာ ေအးခ်မ္းက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ လူငယ္ေတြကုိ နာတာရွည္ ပ်င္းရိျငီးေငြ႔မႈနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရးဆုိင္ရာ စိတ္ေရာဂါေတြ ျဖစ္ပြားကူးစက္ေစတဲ့ ဗုိင္းရပ္စ္ေတြ ေမြးထုတ္ေပးေနတဲ့ အေျခခံရင္းျမစ္ တစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ျပစ္တင္စြပ္စြဲထားပါတယ္။

နိဂုံး

                      လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ နီယုိေမာ္ဒန္နစ္တစ္ေယာက္ရဲ့ အျမင္ဟာ သာမန္လူမႈ၀န္းက်င္ အျမင္ဘက္ကၾကည့္ရင္ အဆုိးျမင္ အပ်က္သေဘာဆန္လြန္းတယ္လို႔ အေပၚယံေကာက္ခ်က္ခ်ေကာင္း ခ်ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေ ခတ္သစ္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္တည္ရွိေနတဲ့ လူမႈအမွန္တရားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ အဆုိးနဲ႔ မေကာင္းမႈေတြ အမွန္တကယ္ တည္ရွိေနလို႔ အဆုိးျမင္/ မေကာင္းျမင္တာဟာ ေခတ္စနစ္နဲ႔ လူမႈအေလ့အက်င့္ေတြအေပၚ အျမင္စူးရွမႈတစ္မ်ဳိးပဲလို႔ ယူဆပါတယ္။

                      ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ ၁၉၈၈-၂၀၁၀ အေမွာင္ေခတ္ကို ေက်ာ္လြန္လာျပီး ၂၀၁၀အလြန္ Political Hysteria ေရာဂါထလာတဲ့ အရူးေခတ္ကုိ စတင္ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္ေနျပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆခဲ့ဖူးသလုိေပါ့။

                      နီယုိေမာ္ဒန္နစ္ေတြရဲ့ အျမင္ဟာ လူမႈ၀န္းက်င္က အျခား ႏုိင္ငံေရး၊လူမႈေရး၊ စိတ္ပညာရွင္ေတြနဲ႔ အေကာင္းျမင္၀ါဒီေတြရဲ့  အျမင္နဲ႔ ကြဲလြဲဆန္႔က်င္ျပီး ေခတ္ျပဳိင္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ လူမႈေရး ရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ သေဘာထားအျမင္ေတြ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္၊ ဖရုိဖရဲ၊ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေနပုံကုိ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္လိုစိတ္ အေလးကဲေလ့ ရွိၾကပါတယ္။

                     "  အႏုပညာႏွင့္ facebook ၏ အားသာခ်က္မ်ားကုိ အသုံးျပဳရ်္ လူၾကီးမင္းသုိ႔ တုိက္ရုိက္စကားေျပာျခင္း " ကဗ်ာထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့ဖူးတဲ့ စာသားတခ်ဳိ႕ ရွိပါတယ္။
                      အေရးအၾကီးဆုံးက ႏုိင္ငံရဲ့ အေျခအေနကုိ အမွန္အတုိင္း သိျမင္ဖုိ႔၊အေပၚသစ္လြင္ေတာက္ပျပီး အတြင္းသားလႈိက္စားေနတဲ့ လူမႈယႏၱရားၾကီးတစ္ခုလုံးကုိ အသစ္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ဖုိ႔။

                       အခု ကဗ်ာဆရာ ေအးခ်မ္းရဲ့ လာ့စ္ ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္၊ဖရုိဖရဲ ျဖစ္မႈတခ်ဳိ႕ကုိ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း ေဖာက္ထြင္းၾကည့္ရႈျပီး အျခားသူေတြနဲ႔ ကဗ်ာဖတ္သူေတြ သိျမင္ႏုိင္ေအာင္ ေရးသားျပထားတဲ့ Expressive Neomodern ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။

                      လူမႈ၀န္းက်င္အေပၚ အဆုိးျမင္ အပ်က္သေဘာ ရႈေထာင့္က ခ်ဥ္းကပ္ထားတဲ့ စာသားေတြကုိ ဖတ္ရႈျပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘာေတြဘယ္လို ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ျပီး လူမႈေရးသင္ခန္းစာ ရယူႏုိင္ပါသလဲ။

                      စိတ္ပညာ ရႈေထာင့္က စဥ္းစားရင္ အဲဒါဟာ လူမႈျဖစ္ရပ္ ဒါမွမဟုတ္ အသိအျမင္ထဲ ၀င္လာတဲ့ စာသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ခင္ဗ်ား ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ ႏွလုံးသြင္းပုံ အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနပါတယ္။ Beauty is in the eye of the beholder ဆုိတဲ့ သုိးေဆာင္း ဆုိရုိးစကားတစ္ခုလည္း ရွိပါတယ္။

                      လာ့စ္ ဗီးဂဲ့စ္ ကဗ်ာကုိ ဖတ္ျပီး " ရုိးသားမႈတစ္စက္မွ မရွိ၊ Socialist တစ္ေယာက္ရဲ့ ထင္ထင္ရွားရွား ေစာက္ပုိေတြ "   လို႔ ကဗ်ာဆရာက ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ျခင္းခံရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ မျဖစ္ေအာင္ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ဆင္ျခင္ေနထုိင္သင့္တယ္ ဆုိတဲ့ အသိမ်ဳိး သင္ခန္းစာ ရယူႏုိင္တယ္လို႔ ကဗ်ာဖတ္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ မိပါတယ္။

ေ အ ာ င္ ရ င္ ျငိ မ္ း
17th December2012

Like · · · Share

No comments:

Post a Comment