Sunday, December 16, 2012

ကဗ်ာဆရာ၀ီရထက္ေနာင္ အင္တာဗ်ဴး(ေမးျမန္းသူ=ကဗ်ာဆရာ လင္းသဏ္ညီ)

by Wira Htet Naung on Thursday, October 11, 2012 at 8:25pm ·

ေမးခြန္း(၁)
_ပထမဦးဆံုးကဗ်ာမွာလူသံုးမ်ားတဲ့ေ၀ါဟာရသံုးခုကိုခင္ဗ်ားတို႔သိသေလာက္နားလည္္ သေလာက္ရင္ေျပာၾကည့္ပါလား။(၁) concept(၂) Expression(၃)content,theme
concept
_အမွန္တကယ္လည္း ကဗ်ာသံုးမ်ားတဲ့ အရာေတြပါပဲ။ဟုတ္တယ္ ကဗ်ာသုံးမ်ားတာ။
ဒီသံုးခုအေပၚ အျမင္တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးစီကြဲျပားႏို္င္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ေျပာမယ္ဗ်ာ
ဒီသံုးခုကို ကၽြန္ေတာ္ကဗ်ာေရးေနစဥ္ အတြင္းမွာ ဘယ္လိုအသံုးခ်သလဲပါ တြဲေျပာခ်င္တယ္။
‘concept’ ၊ဒါကိုကၽြန္ေတာ္ဘယ္လိုျမင္သလဲဆိုေတာ့၊ဥပမာ လုိအပ္ရင္လိုအပ္သလို တပ္ဆင္
ယူသံုးႏိုင္တဲ့ sofrware programm တစ္မ်ိဳးလို႔ထင္တယ္။ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျပီးေျမာက္ေအာင္ process လုပ္ဖို႔အတြက္ အေရးၾကီးတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္း၊အေတြးအေခၚ၊အယူအဆပို္င္းနဲ႔ ပံ့ပိုး
တဲ့လုပ္ငန္း၊ဒီလုိျမင္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီ software programm ကို update ေတာ့အျမဲတမ္း
လုပ္ေပးေနမွ တန္ရုံၾကမယ္။ဘယ္ေလာက္ အာရုံခံစားပံုေတြလန္ပ်ံေနပါေစ။concept ပိုင္းမွာ ေဟာင္းႏြမ္းေနျပန္ရင္လညး္ ကဗ်ာက သိပ္အေရာင္မေတာက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ဒါအေရးၾကီးတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အခုေရးျဖစ္ေနတဲ့ကဗ်ာေတြမွာ concept ပုိင္းကိုသံုးမိေနပံုက ဒီလုိဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႔အရင္ ေရွးမဆြက ကဗ်ာေတြရယ္ ကဗ်ာဆရာၾကီးေတြရဲ႔ ကဗ်ာေဗဒပိုင္းဆိုင္ရာပို႔
ခ်ခ်က္ေတြရယ္အဲဒီဟာေတြကေန လႊမ္းမိုးခံရတဲ့ concept၊ျပီးေတာ့ ကဗ်ာေရးေနစဥ္အတြင္း
မွာ တရံမလပ္ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ concept၊ဒါေတြကို ၾကံဳရင္ၾကံဳသလို ထည့္သံုးျဖစ္တယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ မစတင္မီၾကိဳတင္ရည္ရြယ္ၾကံစည္ ထားတာမ်ိဳးေတာ့မလုပ္ျဖစ္တာမ်ားတယ္။
အဲဒီကဗ်ာမ်ိဳးရွားတယ္။
Expression
ဒါကိုကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ျပင္းထန္တဲ့ခံစားမႈကို ျပန္လည္ ေဖၚထုတ္တင္ျပျခင္းလို႔ ျမင္တယ္။ ဒါ
ကိုကဗ်ာမွာသံုးရတာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ေတာ့ သိပ္လက္ေတြ႔တယ္ထင္တာပါပဲ။ျပီးေတာ့ (ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ေျပာတာေနာ္) ဒါေလးပါမွ“ကဗ်ာ”ဟာ ပိုျပီးေတာ့ လူသားဆိုတာရဲ႔“ကဗ်ာ”
ပိုဆန္တယ္လုိ႔ထင္မိတယ္။ ခံစားမႈကိုေလွ်ာ့ခ်ထားတဲ့ ကဗ်ာသမားေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ Expression အေပၚဘယ္လုိခံယူထားသလဲ။ျမင္ၾကသလဲေတာ့မသိဘူး။ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာေတြ
ကေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ ဘယ္သူဘယ္လိ္ုပဲၾကည့္ၾကည့္ Expressionကဲေနတာကို အတိုင္းသားျမင္
ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
Content, theme
အေၾကာင္းအရာ၊ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဖတ္ျခင္းအလုပ္အျပီးမွာ ရလုိက္တဲ့ massage၊ဦးတည္ခ်က္တစ္
ခုခုျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔အဲဒီဦးတည္ခ်က္၊ေနာက္ဆံုးရလာတဲ့ taste၊အဲဒီလို သေဘာေပါက္တယ္။ဒါ
ေပမယ့္ဗ်ာ ခုေနာက္ပိုင္း ေမာ္ဒန္ကဗ်ာကိုေက်ာ္လြန္လာတဲ့ကဗ်ာေတြမွာေတာ့ အဲဒီအရာေတြ
ဟာ သိပ္ဖမ္းရတာမလြယ္ကူေတာ့ဘူး။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးဟာ မြထေနတဲ့ေခတ္တစ္ခုလုံးကို ဖတ္ေနရသလုိ content မ်ိဳးစံုအျပင္၊theme မ်ိဳးစံု ေျခခ်င္းလိမ္ေနတာမ်ိဳးလည္းေတြ႔ရႏုိင္တယ္
ေမးခြန္း(၂)
_ခင္ဗ်ားတို႔က ဘယ္ဟာကိုပိုဦးစားေပးေရးျဖစ္သလဲ။ အလိုအေလွ်ာက္အခ်ိဳးခ်ျပီးေရးသလား။
တစ္ခုခုပိုကဲျပီးေရးေလ့ေရးထရွိသလား။
ကၽြန္ေတာ္ေစာေစာက ေျပာသလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္က Expressionဘက္ပိုကဲေနမလားပဲ။ဒါက
လည္း ကၽြန္ေတာ့္အေပၚကၽြန္ေတာ္ျပန္ျမင္တဲ့ ျမင္ဘက္/ျမင္ေထာင့္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးရယ္ပါ။
ေမးခြန္း(၃)
­_ စိတ္ကူးတစ္ခု၊အေၾကာင္းအရာတစ္ခု၊စကားလံုးေလးတစ္ခုကို တည္ေရးေနရင္း ၾကားျဖတ္
၀င္လာတဲ့ အျခားေသာစိတ္ကူး၊အေၾကာင္းအရာ၊စကားလံုးေတြကိုကဗ်ာထဲထည့္ေရးေလ့ရွိလား။ဒါမွမ
ဟုတ္မူရင္းဦးတည္ရာဆီကိုပဲ ေရာက္ႏိုင္သေလာက္ အားစိုက္ျပီး က်န္တာဖယ္ထုတ္ေရးသ
လား။အေပၚကေမးခြန္းေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနမယ္ထင္တယ္။
အိုးးးးးး။အမ်ားၾကီးျဖစ္ႏို္င္တာပဲေလ။ဥပမာဗ်ာ လတ္တေလာၾကီးကိုယ္ေရးေနတဲ့ လူ႔တန္ဖိုးစံ
ႏႈန္းအေဟာင္းေတြကိုေရးေနရင္းနဲ႔ပဲ အေပါစားေၾကာ္ျငာစာသားေတြနဲ႔လည္း ျပန္ေထ့ေင့ါႏိုင္
တာပဲ။ဒါကေရွ႔မွာလည္း အမ်ားၾကီးလုပ္ဖူးၾကပါျပီ။ အာရုံခံစားပံု အက်ယ္ျပန္႔ဆုံး အ၀န္းအ၀ိုင္း
ၾကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္ေနႏိုင္ခြင့္ရွိတယ္ေလ။ အာရုံခံစားပံုအစုအေ၀း
ေတြကိုတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု သံကြင္းဆက္လို ခ်ိတ္ဆက္သြားမယ္ဆိုလည္းသြားႏိုင္တာပဲ။ေနာက္တစ္
ခု ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ဟာ ကားလမ္းမတစ္ခုပဲ ဆိုပါစို႔။ ဥဒဟုိသြားေနတဲ့ ကားတန္းၾကီးၾကားထဲကို
အင္မတန္ ေအာ္ဂလီဆန္စရာေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းအရာ စကားစု တစ္ခု(၀ါ) ကားစုတ္တစ္
စီးကန္႔လန့္ျဖတ္ထိုးတင္လိုက္သလို ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးလမ္းေတြပိတ္။ဟြန္းသံေတြ တပြမ္္ပြမ္နဲ႔
ေျဗာင္းဆန္သြားတာမ်ိဳးလည္းျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။အာ……..ဒါေတြက အမ်ားၾကိီးပါဗ်ာ။ေျပာဆံုးမွာ
မဟုတ္ဘူး။အဓိက က အာရုံခံစားပံုပဲ။အဲဒီေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာမဆို သတၱိရွိ
ရွိလုပ္ရဲတယ္။
ေမးခြန္း(၄)
ခုေနာက္ပိုင္း လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတြ ဘယ္လုိ ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္းေတြေပၚေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔
အားယူေနၾကသလဲ။ဘယ္လိုလမ္းေၾကာင္းေတြေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကသလဲ။တစ္ေယာက္
တစ္လမ္းလား။အေပၚစီးက အုပ္မိုးၾကည့္တာမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ေအာက္ကပင့္ၾကည္တာမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္
ခင္ဗ်ားအျမင္ တစ္ဆိတ္ေလာက္သိခ်င္တယ္။
ဒီကိစၥက အရမ္းရႈပ္ေထြးတယ္ဗ်။ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတါက အခုအြန္လိုင္းကလည္းတံခါးမရွိ
ဓားမရွိ၀င္လာေတာ့ အေကာင္းအဆိုး ေရာျပြန္းျပီးအကုန္၀င္လာၾကတာပဲ။ျပီးေတာ့ အစဥ္အ
မ်ိဳးဆက္အလုိက္ သမိုင္းတန္ဖိုးထားမႈေတြက ေ၀၀ါးသြားတယ္၊ရႈပ္ေထြးသြားတယ္။မ်ိဳးဆက္
အဥ္လိုက္ခြဲျခမ္းတဲ့ ဆရာသမားမ်ားအဖု႔ိလည္း ပိုခက္ခဲသြားတယ္။တလြဲေတြခ်ည္း ခြဲျခမ္းပိုင္း
ျခားမိကုန္ေရာ။ျပီးေတာ့ ငါလည္းကဗ်ာေရးတယ္၊သူလည္းကဗ်ာေရးတယ္၊ငါလည္းကဗ်ာဆ
ရာ၊သူလည္းကဗ်ာဆရာဆိုတဲ့ ေသာက္သံုးမက်တဲ့အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြေခတ္စား
လာတယ္။ ေနာက္ဖန္တီးတဲ့အပိုင္းမွာ ကဗ်ာေဗဒဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြအခ်က္အလက္
ေတြကေနရတဲ့တကၠနစ္နဲ႔ကဗ်ာေရးၾကတယ္။ ဥ႔ပမာ ကုိေဇယ်ာလင္းဘာသာျပန္တဲ့ ကဗ်ာေဗ
ဒဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္၊ခုခ်က္ခ်င္းပဲ အဲဒီတကၠနစ္နဲ႔ကဗ်ာေရး၊၊ဒီေတာ့ကိုေဇယ်ာ
လင္းေျပာတဲ့ အဲဒီကဗ်ာျဖစ္ေရာတဲလား။ခင္ဗ်ားေရာဒါကိုလက္ခံလား။အင္း။အဲဒီလုိနည္းေတြနဲ႔
ကဗ်ာေရးတဲ့လူငယ္ေတြရွိတယ္။(တစ္ခါတစ္ေလ လူၾကီးေတြေတာင္ပါေသး)။သိပ္အားမရဘူး
ဗ်ာ။တစ္ခ်ိဳ႔ၾကေတာ့လည္းအခုမွ ကိုေခ်ာတို႔၊ကိုေအာင္ခ်ိမ့္တုိ႔ဟန္ေတြကို လုိက္တုေရးတာေတြ
ရွိသလို ေမာ္ဒန္ရဲ႔ ဂြမ္းဆီထိတဲ့ဖန္တီးမႈပံုသဏာန္ေတြေပၚမွာသာယာလို႔ေကာင္းတုန္း၊ကိုေခ်ာ
တု႔ိ၊ကိုေအာင္ခ်ိမ့္တို႔ဆိုတာ သူတို႔သမုိင္းတန္ဖိုးကို သူတို႔တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတဲ့ကဗ်ာဆရာစစ္
စစ္ေတြ၊သူတို႔ကို အားက်လိုက္တုေရးေနရုံနဲ႔ေတာ့ လူငယ္ရဲ႔ကဗ်ာကိစၥက မျပီးေသးဘူးထင္
တာပဲ။အားရဖို႔ေကာင္းတဲ့လူငယ္ေတြဆိုလို႔ အဲဒီအမ်ားၾကီးထဲမွာလက္ခ်ိဳးေရလုိ႔ေတာင္ရပါ
တယ္။မျဖစ္မေနအေကာင္းျမင္တဲ့ဘက္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကဗ်ာေလာကၾကီး စည္ပင္
၀ေျပာလာတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ဘယ္လမ္းေၾကာင္းေတြသြားေနၾကသလဲဆိုတာကေတာ့ပိုျပီးရႈပ္သြား
မယ္ထင္ပါတယ္။ကဗ်ာဆိုတဲ့အရာကလည္း အဲဒီ ကဗ်ာဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္းေအာက္ကေတာင္
ခဏခဏ ထြက္ထြက္သြားတတ္တဲ့ က်ယ္ေျပာမႈတစ္ခုဆိုေတာ့ကာ၊ဒါကဗ်ာပါလို႔ စာသားအ
ေဆာက္အအံုတစ္ခုကိုလာျပတိုင္း“ဟုတ္ပါတယ္ ကဗ်ာပါ“။“မဟုတ္ပါဘူး ကဗ်ာမဟုတ္ဘူး”
လို႔ဖြင့္ေျပာဖို႔ရာခက္ေနပါတယ္။
ေမးခြန္း(၅)
တစ္ေယာက္ရဲ႔ကဗ်ာေရးဟန္က တစ္ေယာက္အေပၚ ကူးလူးမႈရွိလား။“ဟန္တစ္ခုရရင္ ဒီအေပၚ
တည္ျပီးေရးသြားရုံပဲ”တဲ့ ဒီအေပၚခင္ဗ်ားအျမင္။
ရွိပါေရာလားဗ်ာ။ေခတ္ျပိဳင္သေဘာတရားကို ဘယ္လိုသေဘာထားၾကသလဲေတာ့မဆိုႏိုင္ဘူး။
ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့ေခတ္ျပိဳင္ျဖစ္တဲ့ကဗ်ာေရးလက္အနည္းစုမွာ ဟန္၊တကၠနစ္၊အေစာပို္င္းကေမး
တဲ့သံုးခု၊အစီးအဆင္း၊နရီိထိုးေဖာက္ပံု၊စသျဖင့္ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု။တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္
ေယာက္ အတူတကြျငိေနတတ္ၾကတာရွိမယ္။ တစ္ေယာက္စီကေနတစ္ေယာက္က မသိလိုက္
မသိဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္၊သိသိၾကီးနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လႊမး္မိုးခံလိုက္ရတာ၊ကူးလူးခံလိုက္ရတာမ်ိဴးရိွႏိုင္ပါ
တယ္။
အဲ…ဟန္တစ္ခုရရင္ဒီအေပၚတည္ျပီးေရးလိုက္ရုံပဲ ဆိုတာကေတာ့ အဲဒီကဗ်ာဆရာဟာ ကဗ်ာ
ကိစၥကိုမတတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အိုမင္းေနရင္လည္းျဖစ္မယ္။ဒါမွမဟုတ္ အဲဒီကဗ်ာဆရာဟာ
ငပ်င္း ၇င္လည္းျဖစ္ရမယ္အဲဒီလိုထင္တာပဲ။
ေမးခြနး္(၆)
ကဗ်ာဟာ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ေနရာမွာရပ္ျပီး ေရးေနရင္လုံေလာက္ျပီလို႔ ယူဆေရးသားေနသူ
ေတြရွိသလုိ၊ကဗ်ာကို အသစ္ဖန္တိီးမႈေတြလုပ္ရမယ္ ကဗ်ာအသစ္ေတြေရးၾကဆုိျပီး အေျပးအလႊားေရးသားသူေတြလည္းရွိတယ္ ။ခင္ဗ်ားေရာဘယ္ထဲပါသလဲ။ ႏွစ္ခုၾကားထဲကတစ္
ခုလား။
ဒီကိစၥကေတာ့ ကိုယ့္ေရခ်ိန္နဲ႔ကိုယ္၊ကိုယ္သတ္မွတ္တဲ့ Equlibrium ရွိကိုရွိရမယ္။အႏုပညာရပ္
တစ္ခုမွာ အဲဒီအႏုပညာသမားဟာ အျမဲဆန္းသစ္ေနခ်င္စိတ္ရွိတယ္ဆိုတာေတာ့ဟုတ္ပါတယ္
။ခင္ဗ်ားေျပာသလို အေျပးအလႊားတို႔ ဆပ္ျပာသည္လင္ေပ်ာက္တို႔ေတာ့လုပ္လုိ႔မရတာအမွန္ပဲ။
အဲဒိလို ကိုယ့္ေရခ်ိန္နဲ႔ကိုယ္ ကိုယ့္မွ်ေျခနဲ႔ကိုယ္ဆိုေပမယ့္လည္း အဲဒီမွ်ေျခကိုယ္တိုင္ကလည္း
ေတာ္ေတာ္ေလးခဲယဥ္းတာအမွန္ပဲ။အင္းေပါ့  ကၽြန္ေတာ္က ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ႏွစ္ခုၾကားထဲက တစ္ခု အဲေလ…..တစ္ခုေတာ့မဟုတ္ဘူး။နွစ္ခုၾကားက တစ္ခုခုေပါ့။
ေမးခြန္း(၇)
ကဗ်ာေရးသူတစ္ေယာက္ဟာ ကဗ်ာေတြေလ့လာသူ၊ကဗ်ာဆိုင္ရာလမ္းေၾကာင္းသစ္ေတြရွာေဖြ
သူလုိ႔ေျပာႏုိင္သလား။ကဗွာဆိုင္ရာသိဒိၶျပီးသူေတြရွိတယ္တဲ့။ဒီအေပၚအျမင္။
ေျပာလိုရႏိုင္ပါတယ္။အျပည့္အ၀ေတာ့မဟုတ္ဘူး။အႏုပညာလက္ရာတစ္ခုကိုဖန္တီးသူက
သက္သက္ရွိသင့္တယ္။ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၊ႏႈိင္းယွဥ္ျပသ၊စုေဆာင္း၊ျပဳစု၊ေလ့လာ သူမ်ားကသက္
သက္ရွိသင့္တယ္။ဒီမွာကသက္သက္မရွိေတာ့ ဖန္တီးသူပဲ ေဗဒေဖၚထုတ္သူျဖစ္လိုက္ ခြဲျခမ္း
စိတ္ျဖာသူျဖစ္လိုက္  အိုု   အမ်ိုဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။ဒါအျပစ္လို႔ေတာ့မဆိုႏိုင္ပါဘူး။

ကဗ်ာသိဒိၵျပီးသြားတယ္ ဟုတ္စ။ေတာ္ေတာ္ေပါတာပဲဗ်ာ။
ေမးခြန္း(၈)
ကိုယ္ေရးတဲ့ကဗ်ာကို ကိုယ္တိုင္ေခါင္းစဥ္ေပးခဲ့သလို ကိုယ္ေရးတဲ့ကဗ်ာကို ဘယ္ကဗ်ာအမ်ိဳး
အစားပါလုိ႔ တံဆိပ္တပ္ေျပာပိုင္ခြင့္ကဗ်ာဆရာေတြမွာရွိသလား။ဒါဟာပညာရွင္ေတြအလုပ္လား
ပညာရွင္အလုပ္ဆိုရင္ ကဗ်ာကို ဘယ္ေလာက္အထိ အတြင္းက်က် သိဖို႔လိုသလဲ။
ေခတ္ရဲ႔အေရွ႔ဆံုးပိုင္းမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ကဗ်ာပံုသဏာန္ေတြမွာေတာ့ တံဆိပ္ကပ္မယ္ဆို ခက္
ခဲစရာအေၾကာင္းရွိတယ္။အၾကမ္းဖ်ဥ္းေလာက္ပဲ တံဆိပ္ကပ္ႏိုင္မယ္။အဲဒီတံဆိပ္ကပ္လိုက္တဲ့
အမ်ိဳးအစားေအာက္မွာဘယ္လိုခြဲျဖာျပီးစီးဆင္းသြားတယ္ဆိုတာကေတာ့ အရမ္းအေသးစိတ္
လြန္းသလို အရမး္ဖမ္းဆုပ္ရခက္လိမ့္မယ္။အင္း..ဒီအလုပ္က ပညာရွင္အလုပ္လို႔ဆိုႏိုင္သလုိ
ေတာ္ရုံတန္ရုံမ်က္မျမင္ပုဏားအဆင့္ေလာက္နဲ႔ကေတာ့ဘယ္လုိမွမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။အဲဒီပညာရွင္က ခင္ဗ်ားေျပာသလို အတြင္းက်က်ေပ့ါ၊ဒါမွမဟုတ္ေလးေလးနက္နက္ေပါ့ဗ်ာ။အဲဒီလုိလည္း
သိရမယ္။က်ယ္က်ယ္ျပန့္ျပန္႔လည္းျပန္႔ေျပာႏိုင္ရမယ္။ကၽြန္ေတာ္ထင္တာေလ။
ေမးခြန္း(၉)
-ခင္ဗ်ားးကိုကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ပါလို႔တံဆိပ္ကပ္လုိက္ရင္ၾကိဳက္လား။
ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ ကဗ်ာဆရာအျဖစ္ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ရွိသလား။
ဒါမွမဟုတ္ပရိတ္သတ္ကသတ္မွတ္ေပးမွာပါဆိုတဲ့ ကဗ်ာေရးသူမ်ိဳးလား။
ဘယ္လိုပရိတ္သတ္က အသိအမွတ္ျပဳမွ ကဗ်ာဆရာျဖစ္မွာလဲ။ဒါမွမဟုတ္ ဒါကလည္းပညာရွင္
ေတြအလုပ္လား။
-ကဗ်ာကို ဟိုလုိေရးပါလား ဒီလုိေရးပါလား ဟိုလိုမေရးရဘူး ဒီလုိမေရးရဘူးဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတံု႔
ျပန္မယ့္အေျဖ။
ေမးခြန္းကလြယ္ေတာ့မွ အေျဖကခက္ေနတယ္ဗ်ာ။ကုိယ့္ကိုကဗ်ာဆရာလို႔တံဆိပ္ကပ္ရင္ တ
ခါတေလ ၾကိဳက္သလိုလုိပဲ။တခါတေလေတာ့ ဘယ္လိုမွသေဘာမထားမိဘူး။ကဗ်ာဆရာအ
ျဖစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္္ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ရွိသလားဆိုတာလည္းဒီလိုပဲ။ေျဖရတာခက္တယ္။
အႏုပညာကို ဘိန္းစြဲသလိုစြဲေနလုိ႔သာလုပ္ေနရတာ။ဒါက ၀ဠ္ေၾကြးလို႔ပဲထင္တယ္။အရာရာ
ဖမ္းဆုပ္မျမဲတဲ့ ေခတ္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ အားလံုးကို သိပ္ယံုၾကည္ျမဲျမံမ
ထားႏိုင္ဘူး။ဒါက ကၽြန္ေတာ္တစ္ကိုယ္တည္းျဖစ္ေနတဲ့ေရာဂါပါ။ၾကံဳလုိ႔ေျပာျပတာ။အခုအဲဒီလုိ
ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ။
ကဗ်ာကို ဟိုလိုေရးပါလား ဒီလုိေရးပါလား ဟိုလိုမေရးရဘူး ဒီလုိမေရးရဘူး အဲဒီလိုေျပာရင္လား ဟဟ… ခင္ဗ်ားရူးေနလားလို႔ျပန္ေျပာေနလိုက္မွာေပါ့ဗ်။
ကဗ်ာဆရာနဲ႔ႏိုင္ငံေရး
ေမးခြန္း(၁)
ႏုိင္ငံေရးဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရ စကားလံုးအေပၚ ခင္ဗ်ားနားလည္ထားပံုကဘယ္လိုလဲဗ်။
ေၾသာ္ဗ်ာ ႏိုင္ငံထဲမွာေနေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေပါ့ဗ်ာ။ကမၻာထဲမွာေနေတာ့ ကမၻာ့အေရးေပါ့။အနႏၱစ
ၾကၤ၀ဠာမွာေနခ်င္လည္း အနႏၱစၾကၤ၀ဠာအေရးေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား။
ေမးခြန္း(၂)
ကဗ်ာဆရာနဲ႔ႏုိင္ငံေရးပက္သက္ဆက္စပ္မႈရွိ၊မရွိ။
ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ ကိုယ္ကသာ ၀င္မစြက္ဘူးေနရမယ္။သူကေတာ့အားလံုးအေပၚလာပက္သက္
ေနမွာပဲ။ဒါကလည္း ေရွးက်တဲ့ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚတစ္ခုပါ။ ခင္ဗ်ားအခုေနေနတဲ့ျမိဳ႔က အ
မ်ားသံုးသန္႔စင္ခန္းေတြရဲ႔ ေစ်းႏႈန္းကအစေပါ့။ဒါကိုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္လာတဲ့ညေန
ေျပာတဲ့စကားထဲမွာအဲဒီအေတြးအေခၚကိုထည့္ေျပာသြားေသးတယ္။ကၽြန္ေတာ္အဲဒီညေန အဲဒီ
မွာရွိေနတယ္ဗ်။
ေမးခြန္း(၃)
ခင္ဗ်ားက ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္စားတဲ့ ကဗ်ာဆရာလား။လက္ရွိႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းအေပၚ
ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႔ အျမင္အေနနဲ႔ေကာ။
စိတ္၀င္စားပါတယ္။ဒါေပမယ့္ သိပ္စိတ္အ၀င္စားၾကီးေတာ့မဟုတ္ဘူး။ကၽြန္ေတာ့္ အခုအေျခအ
ေနက တျခားစိတ္၀င္စားစရာေတြ အရမး္ေဖာငး္ပြေနတယ္။
ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းအေပၚအျမင္ကေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ၾကီးေအာက္
မွာ ဖုတ္ပူမီးတုိက္နဲ႔မႏိုင္မနင္းျဖစ္ေနတဲ့ အစိုးရရယ္၊ အေမွာင္ေခတ္ကေနလြတ္ခါစလိုလိုနဲ႔
အလင္းပါးမ၀ေသးတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရယ္ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ေနတာေပါ့။
ေမးခြန္း(၄)
ႏိုင္ငံေရးေပၚလစီအရ အစိုးရက ကဗ်ာဖန္တီးမႈ အႏုပညာအေပၚ ပိတ္ပင္တားစီးမႈေတြ ဟန္႔တား
မႈေတြရွိခဲ့တဲ့အေပၚ ခင္ဗ်ားအျမင္။
ဒီအနွစ္နွစ္ဆယ္ေလာာက္ဆိုတာက အႏုပညာလက္ရာေတြမွာ sub-culture တစ္ခုလြတ္လြတ္
လပ္လပ္တည္ေဆာက္လို႔ရႏိုင္တဲ့ႏွစ္ကာလ အပို္င္းအျခားတစ္ခုပဲ။လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သာ
တကယ္တည္ေဆာက္ခြင့္ရခဲ့ရင္ကဗ်ာသူရဲေကာင္းေတြဟာသူတို႔အခုလက္ရိွ္ေကာင္းပါတယ္ဆိုတဲ့ကဗ်ာေတြထက္ အစတစ္ရာေကာင္းတဲ့ကဗ်ာေတြေရးခြင့္ရခဲ့မွာအမွန္ပဲ(သို႔မဟုတ္) ေဖၚ
ျပခြင့္ရခဲ့မွာအမွန္ပဲ။အဲဒီတုန္းကအစိုးရမ်ိဳးကေတာ့အဲဒီလိုအက်င့္မ်ိဳးပဲလာမွာပဲမထူးဆန္းဘူး။အဲဒီတုန္းက နိမိတ္ပံု သေကၤတေတြနဲ႔  cover ယူျပီးလွိမ့္ခဲ့ၾကတာ ျပန္မွတ္မိေနေသးတယ္။
ေမးခြန္း(၅)
ႏိုင္ငံေရးသီးသန္႔လုပ္သူေတြက အခ်ိန္အကန္႔အသတ္တစ္ခုထဲမွာလုပ္စရာရွိတာကို ျပီးေျမာက္
ေအာင္လုပ္ရတယ္။အႏုပညာက အခ်ိန္အကန္႔အသတ္မဲ့လႈပ္ရွားရုန္းကန္ေနရတယ္တဲ့။ဒီအဆို
ကိုဘယ္လိုသေဘာရသလဲ။
လက္ခံတယ္ဗ်။ဟုတ္တယ္။
ေမးခြန္း(၆)
ႏိုင္ငံေရးကိုအခ်ိန္ျပည့္လုပ္ေနရင္းကဗ်ာေရးေနတဲ့သူေတြရွိတယ္။သူတို႔ကဗ်ာေတြေရာ ဖတ္ျဖစ္
လားသူတို႔ကဗ်ာေတြအေပၚအျမင္။ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္အျပည့္ရွိျပီး ကဗ်ာေတြကို အားနဲ႔မာန္နဲ႔
ေရးခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ၊ဆရာတင္မိုးတို႔လို စံျပဳထိုက္တဲ့ကဗ်ာဆရာမ်ိဳးေတြ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ခင္ဗ်ားတို႔ျမင္လား။အသိအမွတ္ျပဳလား။
လူတစ္ေယာက္မွာသူေရြးူခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ကဗ်ာအလို႔ငွာ နုိင္ငံေရး ၊ႏိုင္
ငံေရးအလို႔ငွာ ကဗ်ာ။နွစ္မ်ိဳးရွိမယ္ဗ်။ဆိုလိုတာက ကိုယ္ၾကိဳက္သလိုေပါ့ဗ်ာ။ဒါက လြတ္လပ္
ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ နိုင္ငံေရးေရွ႔ ဆတ္ေကာ့လတ္ေကာ့သြားလုပ္ျပေနတဲ့ကဗ်ာေတြေတာ့ သိပ္
ၾကည့္မရခ်င္ဘူး။ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ဆရာတင္မိုးတို႔လို စံျပဳထိုက္တဲ့ကဗ်ာဆရာ
မ်ိဳးေတာ့သိပ္မျမင္မိဘူး။ရွိခ်င္လည္းရွိမွာေပါ့။ကၽြန္ေတာ္မျမင္လို႔ေနမွာပါ။
ေမးခြန္း(၇)
အခုလက္ရွိ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္လာမႈဟာေရာ ကဗ်ာေရးသားမႈအေပၚအေထာက္အကူျပဳသလား
တစ္ခ်ိဳ႔က အစိုးရရဲ႔ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ကြယ္၀ွက္ေရးရတာ၊နိမိတ္ပံု သေကၤတေတြ သံုးရတာ အခု
ပြင့္လင္းသြားေတာ့ဘယ္လိုေရးရမွန္းမသိဘူးတဲ့။ နိမိတ္ပံု သေကၤတေတြကို ကြယ္၀ွက္စရာတစ္
ခုအျဖစ္ပဲျမင္ထားပံုရတယ္။ဒီအေပၚမွာ ခင္ဗ်ားတို႔ဘယ္လိုျမင္သလဲ။
အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့အေထာက္အကူျဖစ္တယ္လို႔ထင္ပါတယ္
အင္း   နိမိတ္ပုံ သေကၤတရဲ႔ အရည္အေသြးက နဂုိရွိရင္းစြဲကေတာ့တစ္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ေနာက္ပိုင္း
မွာအပိတ္အဆို႔အတားအဆီးေတြကရွိေတာ့ အဲဒီနိမိတ္ပံုသေကၤတ အသံုးဟာ တြင္တြင္ၾကီး
ဆန္႔က်င္လြဲထြက္သြားတာေပါ့။ နိမိတ္ပံုသေကၤတေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေရးသားလာတာျဖင့္ နွစ္ပို္င္း
မနည္းေတာ့ဘူး နိမိတ္ပံုသေကၤတနဲ႔ကြယ္၀ွက္ေရးရတာေတြမရွိေတာ့လို႔ ကဗ်ာဘယ္လိုေရးရ
မွန္းမသိရင္ေတာ့ မေရးဖို႔ပဲရွိေတာ့တာေပါ့ဗ်ာ။
ကဗ်ာဆရာနဲ့ ေငြေၾကး/ဘ၀ရပ္တည္မႈ
ေမးခြန္း(၁)
 ေငြေၾကးဟာ ေခတ္ျပိဳင္လူ႔ေလာကၾကီးတစ္ခုလံုးကို ကိုင္လႈပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ဒီရိုက္ခတ္မႈဟာ
ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အေပၚ ဘယ္ေလာက္အထိသက္ေရာက္သလဲ။
လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေငြေၾကးအေပၚထားတဲ့ ခင္ဗ်ားသေဘာထားကေရာ။
ျပီးေတာ့ ေငြရွာျခင္းဆိုတဲ့အေပၚ ခင္ဗ်ားအျမင္။
သက္ေရာက္ပါျပီေကာလားဗ်ာ။တစ္ဖက္မွာကဗ်ာအလုပ္ကိုလုပ္ေနရေတာ့ အသက္ေမြးမႈ
ဆိုတာက ႏုံနည္းသြားတယ္။ဒီျပင့္လူအဖြဲ႔အစည္းရဲ႔လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ လူမႈဆက္ဆံေရးေတြ
ကအစကိုယ့္မွာ ညံ့ဖ်င္းသြားတယ္။တစ္ခ်ိဳ႔က ကဗ်ာေရးတာပဲ ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္ကုန္လို႔လဲ။
ကဗ်ာေရးရင္းနဲ႔စီးပြားရွာေပ့ါတဲ့။အဲဒီအထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္ေမြးမိခင္ ေကၽြးဖခင္ေတြလည္းပါတယ္
ကဗ်ာအလုပ္ဆိုတာက အာရုံခံစားမႈတံခါးကို နွစ္ဆယ့္ေလးနာရီဖြင့္ထားရတာ။ဒီံျပင္အလုပ္ဆို
တာက အလုပ္ခ်ိန္နာရီရယ္လို႔ သတ္မွတ္ခ်က္ရွိေသးတယ္။ကဗ်ာက အနားမရဘူး။ဒီၾကားထဲ
ေငြေၾကးရဲ႔ ဂရက္ကလည္း ကိုယ့္ကိုတည့္တည့္၀င္တိုးတယ္။ခက္ပါေရာလားဗ်ာ။
ေငြေၾကးအေပၚသေဘာထားကေတာ့ဗ်ာ ဒါဟာ ဘ၀က်ိန္စာေပါ့။
ေငြေၾကးကို တစ္နည္းအားျဖင့္အမုန္းအတီး ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ ေငြမရွာလို႔လည္းမရျပန္ဘူး
ခင္ဗ်ားတို႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ တနည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ရွာေနရတာပဲမဟုတ္လား။ဥပမာဗ်ာ အိမ္တစ္အိမ္
မွာလူသံုးေယာက္ရွိတယ္ဆိုပါစို႔။ႏွစ္ေယာက္က အလုပ္လုပ္ေငြရွာတယ္။က်န္တစ္ေယာက္က ေငြမရွာဘူး။ဒီလိုဆို အဲဒီတစ္ေယာက္ရဲ႔၀န္ထုပ္၀န္ပိုးက ဟုိနွစ္ေယာက္ရဲ႔ပခံုးေပၚ မလြဲမေသြ
က်မွာပဲ။ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံမွာလည္းဒီလုိပဲေလ။ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏိုင္ငံလိုမ်ိဳး အားတုိက္အင္တိုက္ တက္ညီလက္ညီၾကိဳးစားၾကရမယ့္အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ပိုျပီးအလုပ္လုပ္သင့္တာေပါ့။ဒါေၾကာင့္
သူတစ္ပါးအေပၚ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးအတတ္ႏိုင္ဆံုးမျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ေငြကရွာေနရျပန္တယ္။
ေမးခြန္း(၂)
ေငြေၾကးနဲ႔ကဗ်ာ တစ္ခုခုကိုေရြးခ်ယ္ဖို႔ေခတ္က ခြင့့္ျပဳသလား။
ခြင့္ျပဳတာမျပဳတာထက္ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္မႈကသာ အဲဒီေရြးခ်ယ္မႈအေပၚ ေသခ်ာမႈရယ္ကသာပဲ အေရးၾကီးမယ္ထင္ပါတယ္။
ေမးခြန္း(၃)
ကဗ်ာနဲ႔ရတဲ႔ေငြေၾကးအေပၚမွီခိုရပ္တည္ေနႏိုင္တဲ႔ ကဗ်ာဆရာရွိလား။
ကဗ်ာသမားစစ္စစ္ဟာကဗ်ာနဲ႔ရတဲ့ေငြေၾကးအေပၚ မွီခိုရပ္တည္မေနႏိုင္ပါဘူးခင္ဗ်ာ။
ေမးခြန္း(၄)
ကဗ်ာဟာေငြရွာလို႔ရတဲ့ အႏုပညာတစ္ရပ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အျခားအသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းတစ္
ခုခုကိုလုပ္ျဖစ္ပါ့မလား။ကဗ်ာကိုကုန္ပစၥည္းတစ္ခုလုိ အဆက္မျပတ္ ထုတ္လုပ္ေနၾကမလား။
တစ္ဘက္ကလည္း ၀ယ္လိုအားအျပည့္ဆိုပါေတာ့။
ခင္ဗ်ားေျပာသလိုဆို အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ကဗ်ာက အေပါစားျမန္မာဗြီဒီယိုဇာတ္ကားေတြလိုေပါ့ ဟုတ္လား…ဟဟ။ေနာက္တာပါ။ကၽြန္ေတာ္ မသိဘူး။
ေမးခြန္း(၅)
ဘ၀ရဲ႔အဆင္မေျပမႈေတြ အားေကာင္းလာတဲ့အခိုက္အတန္႔မွာ ကဗ်ာနဲ႔ေ၀းရာကိုေျပးထြက္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကည့္ဖူးလား။ဒါမွမဟုတ္ ဒါကိုက ကဗ်ာေရးဖုိ႔ တြန္းအားေတြဆက္ျဖစ္ေစတာလား။
ကၽြန္ေတာ္ထြက္ေျပးဖို႔ၾကိဳးစားၾကည့္ဖူးပါတယ္။မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။
ေမးခြန္း(၆)
အဆင္မေျပမႈေတြၾကားထဲက ကဗ်ာကိုအဆက္မျပတ္ ဖက္တြယ္ထားခ်င္တဲ့စိတ္ကို သာမာန္
ကဗ်ာေရးသူေတြမွာျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။
မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဗ်။ေသြးလန္႔သြားမွာေပါ့။
ေမးခြန္း(၇)
ကဗ်ာရဲ႔ပင္ကိုတန္ဖိုးမယုတ္ေလ်ာ့ဘဲ အျခားမီဒီယံေတြနဲ႔ေပါင္းစပ္တင္ျပတာမ်ိဳး၊ဥပမာ-အသံလႊင့္
ဌာနေတြက ကဗ်ာကိုေနာက္ခံဂီတ တစ္ခုခုနဲ႔ေပါင္းစပ္တင္ျပတာမ်ိဳး၊ရုပ္ျမင္သံၾကားကေန ကဗ်ာ
ကို ရုပ္ရွင္ျပန္ရိုက္တာမ်ိဳး၊ကဗ်ာရြတ္သံနဲ႔အျခားအႏုပညာျပဳလုပ္ခ်က္ အခ်ိဳ႔နဲ႔ တြဲဆက္တင္ျပတာ
မ်ိဳးလုပ္ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို႔သေဘာတူႏုိင္ပါ့မလား။ဒီအေပၚခင္ဗ်ားရဲ႔အျမင္။
“ကဗ်ာရဲ႔ပင္ကိုတန္ဖိုးမယုတ္ေလ်ာ့ဘဲ”ဒါကအေရးၾကီးတယ္ဗ်ာ။အဲဒီလုိမွန္ရင္ေတာ့ အတုိင္း
ထက္အလြန္ေပါ့။ဒီလုိေတာ့ရွိတယ္ဗ်ာ။ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္လူသားအျဖစ္ကေနထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ခ်င္၊ဆုပ္ကိုင္ယုံၾကည္စရာတန္ဖိုးေပ်ာက္ဆံုးေန၊ စတဲ့အာရုံသိမ်ိဳးေတြ အုိင္ဒီယို
ေလာ္ဂ်ိီေတြ အဲဒီလုိအစပ္အဟပ္ေတြနဲ႔ဖြဲ႔သီထားတဲ့ အႏုပညာလက္ရာေတြရဲ႔အလြန္………..။
လူေတြဟာ တစ္ေယာက္ကိုျမင္ဘက္တစ္မ်ိဳးစီနဲ႔၊ပုဂၢလခံစားမႈတစ္မ်ိဳးစီနဲ႔ခရီးဆက္ေနၾကတယ္
ျပီးေနာက္ ကိုယ္က်င့္တရားစံႏႈန္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ စသျဖင့္ အမ်ားစုဟာzero level အထိက်
ဆင္းဖို႔ အားေကာင္းေမာင္းသန္ တာဆူေနတယ္။လူသားဟာတသီးပုဂၢလေနေနရာကေန အဆမတန္တိုးတက္လာတဲ့ ရုပ္၀တၳဳ နည္းပညာ အဆင္သင့္ရွိပါလ်က္ အထီးက်န္ေရာဂါကို
တိတ္တဆိတ္ခံစားေနၾကရတယ္။အဲဒိီလိုအာရုံခံစားပံုမ်ိဳးနဲ႔ေရးစပ္တဲ့ အႏုပညာလက္ရာေတြ
ကို ဥပမာ ဘယ္လုိ ေနာက္ခံ music mediumမ်ိဳးနဲ႔ ပံပိုးမွာလဲ။အရင္လို romanceဆန္တဲ့
Music compositionေတြနဲ႔ပဲလား။တေယာသံ ႏြဲ႔ႏြဲ႔ေႏွာင္းေႏွာင္းေလးနဲ႔လား၊piano သံခ်ိဳခ်ိဳ၊
Classic guitarသံ အီအီေလးနဲ႔လား။ဒါဆိုရင္ေတာ့မျဖစ္ဘူး။ဒါ မဆီေရးခ်မဆိုင္ၾကီးပဲ။အင္း
ေနာက္ဆံုးသတၱဳခ်ၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္က ကဗ်ာအေပၚ သိပ္အတၱၾကီးေနသလား
မဆိုႏိုင္ဘူး။ေနာက္ျပီးေတာ့ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ကဗ်ာရဲ႔ပင္ကိုယ္တန္ဖိုးမယုတ္ေလ်ာ့တဲ့အျခားမီဒီ
ယံ ဆိုတာၾကီးကို အယံုအၾကည္ကင္းမဲ့ေနပံုရတယ္။အၾကံဥာဏ္ေပးစရာရွိရင္လညး္ ကၽြန္
ေတာ့္ကိုျပန္အၾကံဥာဏ္ေပးပါဦး။
ေမးခြန္း(၈)
ကဗ်ာဆုေတြဟာ ကဗ်ာဆရာရဲ႔ရပ္တည္မႈအတြက္ဘယ္ေလာက္အထိ အေထာက္အကူျပဳသလဲ
ကဗ်ာဆုေပးတာကိုၾကိဳက္လား။ ဘယ္ကဗ်ာအေကာင္းဆံုးပါလို႔ေျပာခ်င္တဲ့ ဆုေပးတာမ်ိဳးကိုၾကိဳက္လား။ဘယ္ကဗ်ာကိုအႏွစ္သက္ဆံုးပါလို႔ေျပာခ်င္တဲ့ဆုေပးတာမ်ိဳးကိုၾကိဳက္လား။လူကိုေပးခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေထာက္ပံ့ေၾကးဆိုျပီးေပးတာပိုမေကာင္းဘူးလား။ခင္ဗ်ားအ
ျမင္။
ကဗ်ာဆရာဆိုတာ တေလာကလံုးမွာ ဆု ဆိုတာနဲ႔အေ၀းဆုံးလူတန္းစားတစ္ရပ္ပါ။ ကဗ်ာဆု
ေပးတာေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ။ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူကေပးတာလဲ။ဘာအတြက္လဲ။ ဘယ္လုိအ
ေၾကာင္းနဲ႔လဲ။ဘယ္လိုတည္းျဖတ္တာလဲ။ဘယ္လုိကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတြလဲ။အၾကိဳက္ဆံုး
အႏွစ္သက္ဆံုးဆိုရင္ ဘယ္သူေတြက ၾကိဳက္ႏွစ္သက္တာလဲ။ဒါကသာအရးၾကီးတာပါ။
ေမးခြန္း(၉)
ေနာက္ဆံုးကဗ်ာဆရာဟာ ေငြရွာတဲ့ အလုပ္တစ္ခုခုကိုေတာ့ လုပ္ေနရမွာပဲလုိ႔ျမင္သလား။
ျမင္ပါတယ္။သို႔ေပမယ့္ အလုပ္တစ္ခုခုမလုပ္ဘူးဆိုလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး။ကဗ်ာဆိုတာလည္း
လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႔ အလုပ္တစ္ခုပဲေလ။
ကဗ်ာဆရာနဲ႔ကဗ်ာေတြတင္ဆက္မႈအပိုင္း
ေမးခြန္း(၁)
ဒီဘက္ေခတ္မွာ ကဗ်ာကို မဂၢဇင္းမွာထက္ အြန္လိုင္းေပၚမွာပိုျပီးေတြ႔ရမ်ားတယ္။အေပါ့အငံ
ေတာ့ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အခ်ိန္က နာမည္ၾကီးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာၾကီးေတြ
ရဲ႔ ကဗ်ာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အြန္လိုင္းေပၚမွာ ရွာေဖြဖတ္ရႈႏုိင္တယ္။ခင္ဗ်ားေရာ အြန္လိုင္း
ေပၚမွာကဗ်ာေတြေရးျဖစ္လား။ကဗ်ာေတြတင္ျဖစ္လား။
နည္းပညာရဲ႔လြယ္ကူလ်င္ျမန္တဲ့ ေကာင္းက်ဳိးေတြေတာ့ကၽြန္ေတာ့္တို႔မျဖစ္မေနယူသံုးရမွာပဲဗ်။
က်န္တဲ့ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ အေပ့ါအငံတို႔ဆိုတာေတာ့ ဆက္ေျပာမေနေတာ့တာပဲေကာင္းပါတယ္။ဟုတ္တယ္။အြန္လိုင္းေပၚကဗ်ာေတြေရးလည္းေရးျဖစ္ပါတယ္။ဖတ္လည္းဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။
ေမးခြန္း(၂)
မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ကိုယ့္ကဗ်ာေတြကိုျမင္ရတာနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာ screenေပၚမွာကိုယ့္ကဗ်ာ
ကိုယ္ျပန္ေတြ႔ရတဲ့အရသာကြာျခားခ်က္ရွိလား။ရွိရင္နည္းနည္းေျပာေစခ်င္တယ္။
ကဗ်ာမဟုတ္ဘူး စာသားေတြဆိုရင္ေတာင္ စာမ်က္နွာနဲ႔ေမာ္နီတာ screen ဖတ္ရတာမတူဘူး
ေလ။မဂၢဇင္းစာမ်က္နွာကိုပိုၾကိဳက္တယ္။အဲဒီက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဟာင္းႏြမး္ေနတဲ့အဆင္အ
ျပင္ျဖစ္ျဖစ္ တန္ဖိုးထားတယ္။ ပရင့္ကေန စတင္ကဗ်ာသမားျဖစ္လာတဲ့လူေတြအားလံုးဒီခံစား
မႈကို သိမွာပါ။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုခက္ခက္ခဲခဲျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္ဆိုတာေတြရဲ႔ သမိုင္းက
စာရြက္ေပၚမွာက ပိုလွတယ္။
ေမးခြန္း(၃)
စစ္အစိုးရလက္ထက္က မဂၢဇင္းမွာထက္ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ကဗ်ာေရးရတာပိုလြတ္လပ္တယ္လို႔
ေျပာၾကတယ္။တစ္ခ်ိဳ႔က လြတ္လပ္လို႔အြန္လို္င္းေပၚမွာေရးတာလို႔လည္းေျပာတယ္။ဒီဘက္ဒီမိုက
ေရစီေခတ္မွာေရာ အြန္လိုင္းေပၚမွာပိုလြတ္လပ္ေနတုန္းလား။ ေနာက္ပိုင္းမဂၢဇင္းကဗ်ာေတြ
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ကြင္းျပင္ေပၚျဖတ္ေျပးႏို္င္ျပီလုိ႔ယံုၾကည္သလား။
ဘယ္အေျခအေနမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အြန္လုိ္င္းက ပိုလြတ္လပ္တယ္ဆုိတာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။
လြတ္လပ္မႈရဲ႔ေနာက္မွာလည္း မ်ိဳးစံုေပါ့ဗ်ာ။အဲ မဂၢဇင္းကဗ်ာေတြလြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္
ျဖတ္ေျပးႏိုင္ျပီလားဆိုတာေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ရတာပဲ။ အစိုးရအေနနဲ႔လြတ္လပ္ခြင့္ေပးလုိက္
တယ္ဆိုရင္ေတာင္ အဲဒီကဗ်ာေတြကိုေဖၚျပေပးဖို႔က အယ္ဒီတာေတြမွာတာ၀န္ရွိတာကိုး။
ေမးခြန္း(၄)
၂၁ရာစုေႏွာင္းပို္ငးမွာ မဂၢဇင္းကဗ်ာေတြ ဆက္လက္ရွင္သန္ေနႏို္င္ဦးမယ္ထင္လား။
ျပီးေတာ့မဂၢဇင္းေတြရဲ႔ေရွ႔အလားအလာ။
ကဗ်ာမ်ိဳးဆက္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းေနသလိုအယ္ဒီတာမ်ိဳးဆက္ေတြလည္း ေျပာင္းလည္းဦးမယ္။အားလုံုးဟာ အစဥ္တစုိက္ေျပာင္းလဲေနမွာပဲေလ။ေနာက္ စာေပမဂၢဇင္း
ေတြရဲ႔ေရွ႔ေရးကလည္းေျပာလုိ႔ေတာ့မရဘူးဗ်ာ။အင္း  မဂၢဇင္းေတြရဲ႔ေရွ႔အလားအလာဆိုတာက
ေတာ့ အားရဖြယ္မရွိပါဘူး။မဂၢဇင္းတစ္ခုရဲ႔အမည္နာမဟာ စာေပသမိုင္းရဲ႔ အမည္နာမ အျဖစ္
မွည့္ေခၚရေလာက္ေအာင္ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါရွိတဲ့ မဂၢဇင္းဆိုတာေတာ့ အခုေတာ္ေတာ္ရွားေနျပီ။
ေမးခြန္း(၅)
ဒီဘက္ေခတ္ မဂၢဇင္းေတြရဲ႔ ကဗ်ာေရြးခ်ယ္မႈအေပၚ ခင္ဗ်ားအျမင္
ဟားဟားးး ကိုလင္းသဏ္ညီ ခင္ဗ်ား ကၽြန္ေတာ့္ အခၽြန္နဲ႔မေနျပီထင္တယ္ဗ်။
ေမးခြန္း(၆)
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈအျပည့္အ၀ရွိဖို႔
ခင္ဗ်ားကိုယ္ခင္ဗ်ားဘယ္လိုျပင္ဆင္ထးာရသလဲ ၊ျပင္ဆင္ထားခဲ့သလဲ။
ေသြးက လွဳံ႔ေဆာ္တဲ့သေဘာပါပဲ ဘယ္လိုျပင္ဆင္ေနသလဲေတာင္သတိမထားမိဘူး ။အလိုလို ျပင္ဆင္ေနမိတယ္။ေရးမိေနတယ္။အဲဒီ ဒုကၡတရား
ေတြခံစားေနျဖစ္တယ္။သိပ္ေတာ့ထူးျခားဆန္းျပားတယ္လို႔ ကိုယ့္ကို္ယ္ကိုယ္ မထင္မိပါဘူးဗ်ာ။
                                                                       
                                                                                                         ၀ီရထက္ေနာင္

No comments:

Post a Comment