# နိဒါန္း
၂၀၀၇မွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကုိ ေက်ာ္လြန္တဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္
လမ္းေၾကာင္းကုိ ဆက္ေလွ်ာက္ၾကမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားမိၾကေတာ့
စိတ္ကူးထဲမွာ ပုံေဖာ္ထားတဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာက တစ္မ်ဳိးတစ္စားတည္း
ျဖစ္ပါတယ္။
နီယုိေမာ္ဒန္ဟာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြထဲက
အတြင္းစိတ္ခံစားမႈကုိ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ျခင္း ( Freedom of Expression )
နဲ႔ အရပ္သုံးအေျပာဘာသာစကား ( Spoken Language ) ကုိ ဆက္လက္ဆြဲကုိင္ထားျပီး
သြယ္၀ုိက္ဖြဲ႔ဆုိျခင္း ၀ကၤ၀ုတၱိသေဘာ၊ စကားေျပာရစ္သမ္ ( Spoken Rhythm )၊
မွန္ကူကြက္ပုံစံ စီစဥ္တင္ဆက္မႈနဲ႔ နိမိတ္ပုံ သေကၤတေတြကုိ အလြန္အကၽြံ
သုံးစြဲတဲ့ ကဗ်ာဘာသာစကားေတြကုိ သိသိသာသာ စြန္႔ပစ္လုိက္ပါတယ္။
( နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံ အယူအဆ၊ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြနဲ႔
ဘာသာစကားအယူအဆေတြကုိ တျခားနီယုိေမာ္ဒန္အယူအဆ ေဆာင္းပါးေတြမွာ
သီးျခားေဖာ္ျပျပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း မျပဳေတာ့ပါ။ )
၂၀၀၈-၂၀၀၉အတြင္းမွာနီယုိေမာ္ဒန္အယူအဆေရးရာေတြတည္ေဆာက္ရင္းနီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြကုိကၽြန္ေတာ္စမ္းသပ္ေရးသားေနခဲ့ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္နဲ႔လူမႈေရးနီးစပ္တဲ့
လူငယ္ကဗ်ာဆရာတခ်ဳိ႕ကလည္း သူတုိ႔ စမ္းသပ္ေရးသားထားတဲ့
နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြကုိ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပးဖတ္ျပီး အလြတ္သေဘာ
ေဆြးေႏြးေ၀ဖန္တာမ်ဳိး လုပ္ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ
စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာနဲ႔ သိမႈဆုိင္ရာ အက်ပ္ရုိက္မႈတစ္ခု ျဖစ္တာက ကၽြန္ေတာ္
စိတ္ကူးပုံေဖာ္ထားတဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာနဲ႔ သူတုိ႔ေရးသားထားတဲ့
နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာရဲ့ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြ အထုိက္အေလ်ာက္ ကြဲျပားျခားနားမႈ
ရွိေနတာပါပဲ။ အဲဒီလို အေျခအေနမွာ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ တုိးေႏွာင္မုိးက
ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးပုံေဖာ္မႈနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ ကဗ်ာေတြကုိ
နီယုိေမာ္ဒန္ မ်ဳိးကြဲေတြအျဖစ္ လက္ခံေပးဖုိ႔ အၾကံျပဳ ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။
တုိးေႏွာင္မုိးရဲ့ အၾကံျပဳခ်က္ဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္း
ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔လာဖုိ႔အတြက္ အေရးပါထိေရာက္တဲ့ အၾကံျပဳခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔ အၾကံျပဳခ်က္ကုိ လက္ခံျပီး ကၽြန္ေတာ့္
စိတ္ကူးပုံေဖာ္မႈနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာေတြကုိ
Alternative Neomodern လို႔ အမည္တံဆိပ္သတ္မွတ္ေပးဖုိ႔ စဥ္းစားမိသြားပါတယ္။
အဲဒီ စဥ္းစားမႈကုိ ခ်ဲ႔ထြင္ဆန္႔ထုတ္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ နီယုိေမာ္ဒန္
လမ္းေၾကာင္းျမႊာမ်ားလို႔ ေျပာလို႔ ရႏုိင္တဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာမ်ဳိးကြဲ (
၇) မ်ဳိး ထြက္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ နီယုိေမာ္ဒန္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ အလားအလာ ရွိတဲ့
နီယုိေမာ္ဒန္ မ်ဳိးကြဲ ( ၇) မ်ဳိးကေတာ့-
( ၁ ) Semi- Neomodern ( Semineo )
( ၂ ) Neomodern ( Neo )
( ၃ ) Alternative Neomodern ( Alterneo )
( ၄ ) Prose Neomodern ( Prosneo)
( ၅ ) Collage Neomodern ( Collaneo )
( ၆ ) Experimental Neomodern ( Experneo )
( ၇ ) Post+ Neomodern ( Poneo )
တုိ႔ပဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
( နီယုိေမာ္ဒန္ လမ္းေၾကာင္းျမႊာမ်ား ေဆာင္းပါးမွာ နီယုိေမာ္ဒန္ မူကြဲေတြရဲ့ လကၡဏာေတြကုိ ဖတ္ရႈႏုိင္ပါတယ္။ )
# အႏုပညာ အာဏာရွင္ ဆန္ျခင္းကုိ ေရွာင္ရွားေစႏုိင္ဖုိ႔ နည္းလမ္း
၂၀၀၈- ၂၀၀၉ ကာလဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံ
အယူအဆ၊ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြနဲ႔ ဘာသာစကားအယူအဆေတြကုိ တည္ေဆာက္ဆဲကာလ၊
နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ကုိ တိမ္းညြတ္မႈ ရွိတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြကလည္း နီယုိေမာ္ဒန္
ကဗ်ာေတြကုိ စမ္းသပ္ေရးဖြဲ႔ေနၾကတဲ့ ကာလေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ႏွစ္ဆန္းမွာ
မဂဇင္း အယ္ဒီတာ၊ စာအုပ္ထုတ္ေ၀သူ၊ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္က ၂၀၀၈-၂၀၀၉ နီယုိေမာ္ဒန္
ကဗ်ာေတြကုိ Anthology စာအုပ္တစ္အုပ္ တာ၀န္ယူစီစဥ္ေပးဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ
ကမ္းလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဟန္ကုိ ေက်ာ္လြန္စျပဳလာျပီး
နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ ေရြ႔လာတဲ့ ကဗ်ာေတြကို အမ်ဳိးသားစာၾကည့္တုိက္နဲ႔
လက္လွမ္းမီရာ မဂဇင္းေတြထဲက ရွာေဖြ ေရြးခ်ယ္စုစည္းျပီး Neomodern Myanmar
Poetry Vol-1 အမည္နဲပ စာအုပ္လုပ္ဖုိ႔ စီစဥ္ေနတုန္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က
အားနည္းပ်က္ကြက္မႈ ( အိမ္ေထာင္ျပဳိကြဲမႈ ျဖစ္ျပီး အေရးၾကီး စာအုပ္စာတမ္းေတြ
ေနျပည္ေတာ္မွာ က်န္ခဲ့တာ) ေၾကာင့္ တစ္ပုိင္းတစ္စနဲ႔ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ရပါတယ္။
၂၀၁၀ အလြန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေနာက္မ်ဳိးဆက္
ကဗ်ာဆရာတခ်ဳိ႔ဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ မူကြဲ ( ၇) မ်ုဳိး အျပင္ ေနာက္ထက္
နီယုိေမာ္ဒန္ မ်ဳိးကြဲသစ္ ( ၂ ) မ်ဳိးကုိပါ စမ္သပ္ ေရးဖြဲ႔လာႏုိင္တာ
ေတြ႔ရပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာ စိုးမင္းေအာင္၊ ဘုန္းေနသြန္း၊ ဆူးရင့္၊ မင္းစုိးရာ၊
ေအာင္ပုိင္စုိး၊ ၀ီရထက္ေနာင္၊ သက္ျငိမ္သစ္၊ေန႔သစ္၊ ေမာေႏြ၊ ေအးခ်မ္း၊
ေနေအဒီ တုိ႔ဟာ Expressive Neomodern နဲ႔ Hybrid Neomodern လို႔
အမည္တံဆိပ္သစ္ သတ္မွတ္ေပးႏုိင္တဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာမ်ဳိးကြဲသစ္ေတြကုိ
ေရးဖြဲ႔လာၾကပါတယ္။ အြန္လိုင္းက သုေဏာ္စိုင္း၊ ရင္ခြင္ရွိန္း၊ လင္းလက္တာရာ၊
ကုိသွ်ား၊ မွဴးသစ္၊ ဇက္ကၾကဳိး၊ ေရႊကိုယ္နတ္( UCSM ) ေရႊၾကယ္မုိး စတဲ့
လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတြဟာလည္း နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာေတြ ေရးဖြဲ႔လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚကဗ်ာအလြန္ ေခတ္ျပဳိင္ကဗ်ာယဥ္ေက်းမႈ
အခင္းအက်င္းမွာ စမ္းသပ္ေရးဖြဲၾကတဲ့ ကဗ်ာသစ္ အမ်ားစုဟာ အယ္လ္ပီ၊
ကြန္ဆက္ျခဴရယ္နဲ႔ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ နယ္ပယ္ထဲကုိ ၀င္ရင္၀င္၊ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္
နီယိုေမာ္ဒန္ နယ္ပယ္ထဲ ၀င္ေရာက္လာၾကတာ မ်ားတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္
ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ နီယုိေမာ္ဒန္နဲ႔ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္စာရင္း၀င္
အျခားကဗ်ာေတြကုိ ဘယ္လို နယ္ပယ္/ အမ်ဳိးအစား ခြဲျခားသလဲလုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္စရာ
ျဖစ္လာပါတယ္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ လိုရင္း ေျပာရရင္ ကဗ်ာစာသား
အေဆာက္အအုံထဲမွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာလြန္ လကၡဏာေတြ ေတြ႔ရ / မေတြ႔ရ ၊ ဘာသာစကားကုိ
သုံးစြဲပုံ နည္းလမ္း၊ ဘာသာစကားနဲ႔ အနက္အဓိပၸာယ္ စနစ္ေတြ အလုပ္လုပ္ပုံ၊
နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံ အယူအဆနဲ႔ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြ ပါ၀င္မႈ ရွိ မရွိ၊
ကဗ်ာစာသားေတြဆီက ရရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ အာရုံခံစားမႈ၊ ကဗ်ာဆရာရဲ့ တစ္သီး
ပုဂလအာရုံခံစားပုံ၊ ကဗ်ာစာသားေတြ ဆက္စပ္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားပုံ၊
ေခတ္ျပဳိင္ လူမႈ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားျခင္း ရွိ မရွိ၊
ေနာက္ဆုံး ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာဖတ္မွတ္ေလ့လာမႈ အေတြ႔အၾကဳံ၊ အဲဒီလို
အခ်က္အလက္မ်ဳိးစုံနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးတုိင္းတာျပီး နီယုိေမာ္ဒန္ မ်ဳိးကြဲ ( ၉)
မ်ဳိးထဲမွာ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္လို႔ ရ မရ ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားပါတယ္။
အဲဒီလို လုပ္တဲ့ အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ဦးတည္းရဲ့
စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ အႏုပညာ အာဏာရွင္ ဆန္ေကာင္း ဆန္ေနလိမ့္မယ္လို႔
တစ္ခါတေလ ေတြးမိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ အမ်ဳိးအစား
ခြဲျခားသတ္မွတ္ရတဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၀န္ေလးတြန္႔ဆုတ္မိတာ
အမွန္ပါ။ ဒါေပမဲ့ တခ်ဳိ႔ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတြက အဲဒီ အလုပ္ကုိ ဆက္လုပ္ဖုိ႔၊
နီယုိေမာ္ဒန္ ကဗ်ာအညႊန္း/ ခ်ဥ္းကပ္မႈေတြ ဆက္လုပ္ဖုိ႔
တုိက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ၾကတဲ့ အတြက္ မျဖစ္မေန ဆက္လုပ္ရပါတယ္။ တျခား ကဗ်ာအယူအဆ
ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ ကဗ်ာခ်ဥ္းကပ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ ရွိသူေတြ၊ ျမန္မာကဗ်ာ
ယဥ္ေက်းမႈ ဖြံ႔ျဖဳိးတုိးတက္ေရးအတြက္ စိတ္အားထက္သန္ ေစတနာ ထားသူေတြသာ ကိုယ္
တတ္စြမ္းႏုိင္သေလာက္ ၀ုိင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ ၾကမယ္ ဆုိရင္
တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းရဲ့ ေျပာေရးဆုိခြင့္ ေဘာင္ကုိ ေက်ာ္လြန္ျပီး အႏုပညာ
အာဏာရွင္ဆန္တဲ့ အေျခအေနကုိ ေရွာင္ရွားလာႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။
# ေမာေႏြ ( သုိ႔ မဟုတ္ ) Conceptual Neomodern အေရးအသားမ်ား ေပါင္းစပ္ ဖန္တီးသူ
အခု ေမာေႏြ ဆုိတဲ့ ေနာက္ဆုံး မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္ ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။
ေမာေႏြဆုိတာ ရန္ကုန္ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေတြမွာ " အလားအလာ
အရွိဆုံး လူငယ္ကဗ်ာဆရာ " လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ရည္ညႊန္း မိတ္ဆက္ ေျပာဆုိေလ့
ရွိတဲ့ ပထမဆုံး လူငယ္တစ္ေယာက္ပါ။ ၂၀၁၀- ၂၀၁၁ ရန္ကုန္ျမဳိ႔ျပရဲ့ အႏုပညာနဲ႔
လူမႈေရး စစ္ေျမျပင္မွာ ကၽြန္ေတာ္၊ ၀ီရထက္ေနာင္ တုိ႔နဲ႔အတူ ( ငေပ၊ ငေတ၊ ငေလ )
ဆုိတဲ့ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတြနဲ႔ ေသြးေသာက္ကြန္မန္ဒုိတစ္ေယာက္လုိ ရင္ဆုိင္
ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ လူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔ပုံစံက အသက္ ၂၂ ႏွစ္ အရြယ္၊ အသားျဖဴျဖဴ၊
အရပ္မနိမ့္မျမင့္၊ လူစိမ္းေတြနဲ႔ဆုံရင္ ကဗ်ာအေၾကာင္း သိပ္မေျပာဘဲ Mr.Bean
လို မ်က္ႏွာေပးမ်ဳိးနဲ႔ အင္တာနက္ဟာသပုံျပင္ေတြ၊ အရႊတ္အေနာက္ စကားေတြသာ
အဆက္မျပတ္ ေျပာေလ့ ရွိသူ။ ေဟာလိ၀ုဒ္ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ခေရဇီ။ မိသားစု
အေျခအေနေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စာေမဂ်ာ ဒုတိယႏွစ္မွာ ေက်ာင္းထြက္ထားရေပမဲ့
အဂၤလိပ္စာနဲ႔ အဆက္မျပတ္ဘဲ လက္ရွိႏုိင္ငံေရး သတင္းဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ
ဘာသာျပန္ အယ္ဒီတာ အလုပ္လုပ္ေနသူ။ အေျပာအဆုိ ယဥ္ေက်းရည္မြန္ျပီး
လူမႈဆက္ဆံေရး ပါးနပ္လိမ္မာလြန္းအားၾကီးလို႔ ၀ီရထက္ေနာင္က သူ႔ကုိ " လူလည္ "
လို႔ Nick ေပးထားျခင္း ခံရသူ။
ေမာေႏြဟာ သူ႔ရဲ့ ပုဂလိက စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ နာက်င္မႈနဲ႔
လူမႈျပသနာေတြကုိ တျခားသူေတြ မရိပ္မိေအာင္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ေနထုိင္တတ္သူ ျဖစ္ျပီး
ေလာကဓံတရားကုိ မခ်ိျပဳံးေလးနဲ႔ တုံ႔ျပန္ ရင္ဆုိင္တတ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ထဲမွာ ေငြေၾကး အပုိအလွ်ံရွိလာတဲ့အခါ တျခားလူငယ္ေတြလို
အေပၚယံဖက္ရွင္ပစၥည္းေတြ ၀ယ္ယူဖုိ႔ထက္ ဖဆပလေခတ္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု၊ ပန္းခ်ီ
ပုိပုိ၊ စာေရးဆရာ မင္းခက္ရဲ တုိ႔လို သူ လိုခ်င္ေနတဲ့ စာေရးဆရာေတြရဲ့
စာအုပ္စာတမ္းေတြကုိ ေျပး၀ယ္ဖုိ႔ စဥ္းစားတတ္သူ။ အယ္လ္ပီနဲ႔ ဖလာ့ဖ္ကဗ်ာေတြကုိ
သိပ္ စိတ္၀င္စားပုံ မျပဘဲ နီယုိေမာ္ဒန္နဲ႔ ကြန္ဆက္ျခဴရယ္ ကဗ်ာေဗဒေတြကုိ
စိတ္၀င္တစား စူးစမ္းေလ့လာေနသူ လူငယ္တစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
" ကၽြန္ေတာ္ အသက္ ၂၇ ႏွစ္ေလာက္ ေရာက္ရင္ ျမန္မာကဗ်ာနဲ႔
ပတ္သက္ျပီး ေျပာေရးဆုိခြင့္ ရွိသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာဖုိ႔ ရည္မွန္းထားတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္က်ရင္ ေနာက္ထပ္ နီယုိေမာ္ဒန္ ေၾကညာစာတမ္း အသစ္တစ္ေစာင္
ထပ္ထုတ္မယ္ဗ်ာ။ နီယုိေမာ္ဒန္အတြက္ အစ္ကုိ ဘာမွ မပူနဲ႔။ အစ္ကုိ ေသသြားရင္
ကၽြန္ေတာ္ အဲဒါကုိ ဆက္လုပ္မယ္ "
ေမာေႏြက အဲဒီလို ရည္မွန္းခ်က္ ျမင့္မားျပီး
ကၽြန္ေတာ့္ကုိလည္း ေသတြင္းထဲ စိတ္ကူးနဲ႔ မၾကာခဏ ပုိ႔တတ္တဲ့
ကဗ်ာညီငယ္တစ္ေယာက္ပါ။ ၀ီရထက္ေနာင္၊ ေမာေႏြ၊ ေနေအဒီနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ၾကားက
လူမႈဆက္ဆံေရးက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေပၚမွာ အေျခခံထားျပီး တကယ့္
ေသြးသားရင္းခ်ာေတြလို စိတ္ထားၾကတဲ့ သူေတြ။ ေမာေႏြကုိ အေပၚယံ
အကဲခတ္မယ္ဆုိရင္ ဖက္ရွင္ဒီဇုိင္း ပုံမက် ပန္းမက်နဲ႔
ေပါ့ပ်က္ပ်က္စကားေတြကုိပဲ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ပဲ
ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ရဲ့ အႏုပညာ အျမင္ က်ယ္ျပန္႔မႈ၊ စာေပဗဟုသုတ ၾကြယ္၀မႈ၊
အာ၀ဇၨန္း ရႊင္လန္းမႈ၊ တီထြင္ဆန္းသစ္ ဖန္တီးႏုိင္မႈနဲ႔ ကဗ်ာအႏုပညာအေပၚ
ရူးသြပ္ တပ္မက္ယုံၾကည္မႈေတြက လူေတြ အလြယ္တကူ မျမင္ႏုိင္တဲ့ သူ႔ အဇၥ်တၱနဲ႔
အေတြးအေခၚေတြ ထဲမွာ ပုန္းလွ်ဳိးေနေလ့ ရွိပါတယ္။
ေမာေႏြဟာ Internet User တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အျပင္
စူးစမ္းေလ့လာလိုစိတ္လည္း ရွိတဲ့ လူငယ္ျဖစ္လို႔ အေနာက္ဥေရာပမွာ နီယုိေမာ္ဒန္
ပန္းခ်ီနဲ႔ ဗိသုကာေတြ ရွိတဲ့အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အေစာဆုံး
အသိေပးခဲ့သူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပုဂဳိလ္ေရး စတင္ထိေတြ႔မိခါစ ၂၀၁၀
ႏွစ္လယ္ပုိင္းေလာက္တုန္းကဆုိရင္ ကဗ်ာမွာ သေကၤတေတြ အလြန္အကၽြံသုံးစြဲတာနဲ႔
ဆာရီရယ္ဆန္တဲ့ အေရးအသားေတြကုိ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းတတ္သူ တစ္ေယာက္ပါ။
ေနာက္ပုိင္းမွာ သူ႔အေရးအသားေတြဟာ နီယုိေမာ္ဒန္ဘက္ကုိ သိသိသာသာ ေရြ႔လ်ားလာတာ
သတိျပဳမိပါတယ္။
" အယ္လ္ပီနဲ႔ နီယုိေမာ္ဒန္ ပဋိပကၡက အစ္ကုိတုိ႔
ပရင့္တ္မီဒီယာမွာပဲ ျဖစ္ျပီး ျပီးဆုံးသြားတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
မ်ဳိးဆက္မွာလည္း အြန္လိုင္းေပၚက လူငယ္ေတြ ပဋိပကၡေတြ ဆက္ျဖစ္ၾကတယ္။
အယ္လ္ပီနဲ႔ နီယုိေမာ္ဒန္က အယူအဆေရးရာမွာေတာ့ တကယ့္ကုိ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြပဲ "
ကဗ်ာယဥ္ေက်းမႈ အသစ္ကုိ တပ္မက္လိုလားတဲ့ ေမာေႏြဟာ သူ
အရင္က ႏွစ္သက္စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ဆာရီရယ္ အေရးအသားေတြနဲ႔ နီယုိေမာ္ဒန္
အေရးအသားေတြကုိ ေပါင္းစပ္ျပီး စမ္းသပ္ေရးသားဖုိ႔ စိတ္ကူးၾကံစည္ခဲ့သူလည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေပါင္းစပ္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာအယူအဆေတြ
ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သူ စိတ္ကူးပုံေဖာ္ထားတဲ့ Surreal Neomodern
ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားကုိ ဆက္လက္ စမ္းသပ္ေရးဖြဲ႔ျခင္းမျပဳဘဲ
ေနာက္ျပန္ဆုတ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေမာေႏြဆုိတာ ကဗ်ာအေရးအသား အသစ္ေတြ စမ္းသပ္ဖန္တီးဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ပါ။
" Surneo စမ္းၾကည့္ုလို႔ အဆင္မေျပရင္ Conceptual နဲ႔
Neomodern ကုိ Remix လုပ္မယ္ဗ်ာ။ Conceptual Neomodern ေပါ့ "
ေနာက္ပုိင္းမွာ ေမာေႏြဟာ Conceptual ဆန္တဲ့
အသိအျမင္နဲ႔ စာသားေတြ၊ နီယုိေမာ္ဒန္ အာရုံခံစားပုံနဲ႔ တကၠနစ္ေတြပါ၀င္တဲ့
စာသားေတြကုိ ေရာေႏွာေပါင္းစပ္ျပီး ကဗ်ာေတြ ေရးသားလာပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ " အခ်စ္ "
ဆုိတဲ့ ကဗ်ာဟာ Conceptual Poetry ဘက္ကုိ တိမ္းညြတ္မႈ ပုိမ်ားျပီး "
သရဲတစ္ေကာင္သာ နားမေထာင္ခဲ့ဘူးဆုိရင္...... " ကဗ်ာက Conceptual Neomodern (
Concepneo ) ကဗ်ာလို႔ အမည္တံဆိပ္သစ္တပ္ေပးႏုိင္တဲ့ နီယုိေမာ္ဒန္
ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားသစ္ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု ေမာေႏြရဲ့ Conceptual Neomodern ကဗ်ာအေၾကာင္း
မေဆြးေႏြးခင္ " စက္ရုပ္လက္ေရး " ဆုိတဲ့ ကဗ်ာကုိ အရင္
ဖတ္ရႈေလ့လာၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
စက္ရုပ္လက္ေရး
by Maw Nwai on Thursday, December 8, 2011 at 4:41am ·
ဒီေန႔မွာ ေနေရာင္ျခည္ဆိုက္ေရာက္မႈအားေကာင္း
တစ္နာရီကို မိုင္ ၃၀ မွ မိုင္ ၄၀ အထိ စိတၱဇ ပ်ံ႕ႏွံ႔တိုက္ခတ္ေန
ကမာၻႀကီး ၂၄ ဒီဂရီ ေျပာင္းလဲတိမ္းေစာင္း.....
အဲဒီစာကို ဘယ္သူပို႔လိုက္သလဲ
ကၽြန္ေတာ္ လူအျဖစ္ေကြးေကာက္ေနတုန္း ဘယ္သူ Click ႏွိပ္လိုက္သလဲ။
ၿမိဳ႕ထဲသြားတယ္
ေအာင္ျမင္မႈက Bill Board နဲ႔ LED မီးလံုးေတြနဲ႔
ေအာ္သံေတြ၊ ေဟာင္းေလာင္းေပါက္ေတြ၊ ေယာင္ကိုင္းေနတဲ့ ေျမဆီလႊာေတြ
ေျခာက္ျခားဖြယ္ Classical တီးလံုးသံ၊
မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ၿပီး နမ္းၾကတဲ့အခါ အမွန္တကယ္မထိေတြ႕ႏိုင္တဲ့
ႏႈတ္ခမ္းႏွစ္ခုရဲ႕ ကြာဟျခင္းအတုအေယာင္မွာ လူေတြဟာ အရသာရွိစြာ၊
လူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ ျမင္ရတဲ့တစ္ေနရာမွာ ဘာကိုေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါသလဲ တဲ့
ပုခံုးကိုပုတ္ၿပီးေမးလာရင္ " ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ "
အလြတ္က်က္ထားမလား မင္းနာမည္ X
လူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ ကၽြန္ေတာ္
ကၽြန္ေတာ္ဟာ မသိကိန္းတစ္ခု၊ ဥပမာ - X ေပါ့ ။
လူအျဖစ္ဟာ အထီးက်န္ျခင္း/ကိုယ္တိုင္ေပ်ာက္
ဆံုးေနျခင္း/ေန႔ရက္မ်ားစြာ
ေတြေဝျခင္းျမဴခိုးမ်ားအၾကားေရာ
က္ရွိေနရျခင္း
အဲဒီလို X အေနနဲ႔ေတြ႕ရွိရတယ္
The Mist ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ကားၾကည့္တုန္းက
ခရိုမိုဇုန္းထဲအထိ ျဖတ္ေျပးသြားတဲ့ ေၾကာက္ျခင္းတရားရဲ႕ အသံ !
အသံ !
တခ်ိဳ႕စကားလံုးေတြမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အသံျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိတယ္
မမ ေရ !!!
( ဘာမွမၾကားရပါ )
မမနဲ႔ ေဝးကြာျခင္းအပိုင္းအစမ်ား၊ အက္တမ္မ်ား၊ နယူးကလိယက္စ္မ်ား
မမမ်ား၊ လိင္စိတ္ကင္းမဲ့ျခင္းမ်ား၊ စိတ္ကူးယဥ္မ်ား၊
ေနာက္ဆံုးေတာ့ အားလံုးဟာ Being And Nothingness ။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ Gaseous အဆင့္ကို ေရြ႕လ်ားလာေနပါၿပီ၊ သူ႕အမည္ဟာ
Ph 7၊ O 2 ၊ H 2 O ... ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ မသိကိန္းတစ္ခု - X
X ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လူကုန္ကူးတာမႀကိဳက္ဘူး
က်ပ္မျပည့္တဲ့ ရူးေၾကာင္ေၾကာင္ညီမေလးကို လက္ဆြဲၿပီး
သူရဲေကာင္း X ဟာ အေမွာင္လူသားေတြေရွ႕မွာ ခုႏွစ္စင္ၾကယ္လို လင္းလက္လို႔
X ဟာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ(သို႔မဟုတ္) မသိကိန္းတစ္ခု
X ဟာ ျမင္ရႏိုင္တဲ့ၾကယ္ / မျမင္ရႏိုင္တဲ့ အခိုးအေငြ႕
အသက္ဓာတ္မရွိတဲ့ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုထဲက မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပါးျပင္ေနရာကို
အသက္ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္က နမ္းရိႈက္လိုက္ျခင္းကို ကမာၻႀကီးက
အခ်စ္လို႔ သတ္မွတ္ေပးပါ့မလား
အခ်စ္ဆိုတာ ဘာလဲ
ခင္ဗ်ားခ်စ္သူရဲ႕ လက္သန္းေလးတစ္ေခ်ာင္းျပတ္သြား
ရင္
ခင္ဗ်ား လက္သန္းလိုက္ျဖတ္မလား၊
X ဟာ ခုေတာ့ ရိုေဘာ့ လံုးလံုး ျဖစ္ရၿပီေပါ့
ရိုေဘာ့ တစ္ေကာင္/တစ္ေယာက္/တစ္ခု ရဲ႕
တံု႔ျပန္မႈ စနစ္ လို " ထမင္းစားၿပီးၿပီလား " ေမးခြန္းနံပါတ္ - ၉၁၇၂
ညာဘက္ေျခေထာက္ကို .... Newton အားနဲ႔ ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ကို ..... Newton အားနဲ႔
လမ္းေလွ်ာက္မႈ ေလ့က်င့္ခန္း၊
မိန္းမတစ္ေယာက္ဆီက အခ်စ္ကိုမရရင္ ဘာယူမလဲ
SEX လား Fornucation Under Control of the King ကိုယူမလား
အားလံုးဟာ Program ခန္းမတစ္ခုထဲက
လူလြန္မသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ရွိေနၾကရတာ ေသခ်ာတယ္၊
ရိုေဘာ့ X ဟာ ေန႔မနား၊ ညမနား ကိုယ့္ျဖစ္တည္မႈကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားတယ္
ၿမိဳ႕ျပထဲမွာ ကဗ်ာေရးတယ္၊ Email တည္ေဆာက္ထားတယ္
Face book မွာ လႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္တယ္၊ ကဗ်ာေတြ ေရးတယ္
ရိုေဘာ့ X ခြမ္းခနဲအသဲကြဲတယ္
ေနာက္ေတာ့ ရိုေဘာ့ X အားလံုးကိုအယံုအၾကည္မရွိေတာ့ဘူး
Nihilist တစ္ေယာက္ျဖစ္လာတယ္/ ျဖစ္ခ်င္လာတယ္
" ၿမိဳ႕ဟာ ေခ်ာ္ရည္ပူေတြနဲ႔ အက္ကြဲေၾကာင္းေတြနဲ႔....." စတဲ့
ကဗ်ာေတြေရးၿပီး ထြက္ေျပးေတာ့တယ္၊
ရိုေဘာ့ X ၿမိဳ႕ထဲမွာေပ်ာက္ဆံုးေနတယ္
သူတည္ရွိေနရာေနရာကို GPS System နဲ႔လည္း ရွာလို႔မရပါဘူး
သူ႕ဆီကို Message ပို႔ေပးပါ၊ အာဟာရမွ်ေဝစားသံုးပါ၊ ခ်စ္ခင္ေပးပါ
ရိုေဘာ့ X ရဲ႕ Expire Date က 6.6.2011
This is not Training .
ဒါအစမ္းေလ့က်င့္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး ။
ဒီေန႔မွာ ေနေရာင္ျခည္ဆိုက္ေရာက္မႈအားေကာင္းပါတယ္ ( Robot - X ) ။
ေမာေႏြ
New Style Magazine , 2011 December
စက္ရုပ္လက္ေရးကဗ်ာကုိ အေပၚယံဖတ္ရင္
ေခတ္ေပၚကဗ်ာ အရိပ္အေငြ႔မကင္းတဲ့၊ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုတည္းကုိ
ဦးတည္ေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ Semi- Neomodern ကဗ်ာလို႔ ထင္မွတ္မွားႏုိင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဒီကဗ်ာဟာ ကဗ်ာဆရာရဲ့ အာရုံေတြ႔ၾကဳံခံစားမႈ၊ ကုိယ္ပုိင္ အသိအျမင္၊
ပုဂလိက လူသားျဖစ္တည္မႈ အာရုံေမွာက္မွားေထြျပားေနပုံနဲ႔
ကိုယ္ပုိင္အမွတ္အသားေပ်ာက္ဆုံးမႈေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္တင္ျပထားတဲ့ Expressive
Neomodren ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။ စက္ရုပ္လက္ေရး ကဗ်ာစာသားေတြထဲမွာ
အသည္းကြဲေ၀ဒနာ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေပၚ အျမင္သစ္၊ လူမႈ၀န္းက်င္အေပၚ အျမင္၊
ပုဂလိက ျဖစ္တည္မႈ အႏွစ္သာရ ေပ်ာက္ဆုံးျခင္း၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ
အာရုံေမွာက္မွား ျပဳိကြဲေနျခင္း စတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ အာရုံခံစားမႈေတြ
ေရာေႏွာ ပါ၀င္ေနပါတယ္။
စက္ရုပ္လက္ေရးကဗ်ာကုိ နီယုိေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြမွာ
ေတြ႔ရေလ့ ရွိတဲ့ Fragments ( ပုိင္းစစိတ္ျမႊာေနေသာ စာသားမ်ား ) နဲ႔ Fibrous
Lines ( ခ်ည္မွ်င္ဆန္ေသာ လိုင္းမ်ား ) အျပင္ ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဟန္
တခ်ဳိ႔လည္း ေပါင္းစပ္ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာတုန္းကလို ၀ကၤ၀ုတၱိ
သြယ္၀ုိက္ဖြဲ႔ဆုိတဲ့ သေဘာ၊ အကြက္သေဘာနဲ႔ နိမိတ္ပုံ သေကၤတ အလြန္အကၽြံ
သုံးစြဲျခင္းေတြ အရိပ္အေယာင္ မျမင္ရေတာ့ေပမဲ့ တင္စားဖြဲ႔ႏြဲ႔တဲ့
ကဗ်ာဘာသာစကား သုံးစြဲမႈ အနည္းငယ္ ပါ၀င္ေနတာေတာ့ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဥပမာ- စိတၱဇ
ပ်ံ႔ႏွံ႔ တုိက္ခတ္၊ ေတြေ၀ျခင္း ျမဴခုိး၊ ေယာင္ကုိင္းေနတဲ့ ေျမဆီလႊာေတြ၊
အေမွာင္လူသားေတြ ေရွ႔မွာ ခုနစ္စဥ္ ၾကယ္စင္လို လင္းလက္လုိ႔၊ ေအာင္ျမင္မႈက
Billboard နဲ႔ LED မီးလုံးေတြနဲ႔ စတဲ့ အသုံးအႏႈန္းေတြဟာ ကဗ်ာဘာသာစကား
အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Fragments သုံးစြဲမႈ အေနနဲ႔ " ေအာ္သံေတြ၊
ေဟာင္းေလာင္းေပါက္ေတြ၊ အက္တမ္မ်ား၊ ေ၀းကြာျခင္း အပုိင္းအစမ်ား၊
နယူးကလီးယာ့စ္မ်ား၊ မမမ်ား၊ လိင္စိတ္ ကင္းမဲ့ျခင္းမ်ား၊ စိတ္ကူးယဥ္မ်ား "
စတဲ့ စာသား အပုိင္းအစေတြကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ Fibrous Lines ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့
အဓိပၸာယ္ တစ္၀က္တစ္ပ်က္မွာ ရပ္တန္႔ထားတဲ့ " ေအာင္ျမင္မႈက Billboard နဲ႔
LED မီးလုံးေတြနဲ႔" လုိ စာသားမ်ဳိးက အစ၊ အနက္အဓိပၸာယ္ ျပီးျပည့္စုံတဲ့
အသြင္ေဆာင္တဲ့ " ရုိေဘာ့တ္ X ခြမ္းခနဲ အသည္းကြဲတယ္၊ ရုိေဘာ့တ္ X ဟာ ေန႔မနား
ညမနား ကုိယ့္ ျဖစ္တည္မႈ ကိုယ္ ျပန္စဥ္းစားတယ္ " စတဲ့ ၀ါက်ေတြမွာ
ေတြ႔ရပါတယ္။
စက္ရုပ္လက္ေရး ကဗ်ာထဲက လူငယ္ ( သုိ႔မဟုတ္)
ကဗ်ာဆရာဟာ အသည္းကြဲေနတယ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ
တန္ဖုိးေတြ အသြင္ေျပာင္း/ ျပဳိကြဲပုံပ်က္ေနတဲ့ အေျခအေနကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳ
ၾကဳံေတြ႔ေနရတယ္။ အဲဒီ အာရုံေတြ႔ၾကဳံခံစားမႈေတြကုိ သူ ဘယ္လိုစာသားေတြနဲ႔
ပုံေဖာ္ျပထားသလဲ။
" ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ Gaseous အဆင့္ကုိ ေရြ႔လ်ား လာေနပါျပီ
သူ႔နာမည္ဟာ PH7, O2m H2O ဒါမွ မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ မသိကိန္းတစ္ခု X "
လူသားသမုိင္း အစဥ္အဆက္ တန္ဖုိးထား
ကုိးကြယ္ယုံၾကည္ခဲ့ၾကတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ဆုိတဲ့ အရာဟာ
ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းအသစ္အဆန္းေတြနဲ႔ နည္းပညာ တုိးတက္ေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္
လူသားေတြရဲ့ သေဘာထားအသိအျမင္ေတြ ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔ အမွ် စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ
တန္ဖုိးအျဖစ္ကေန ရုပ္ျဒပ္ပစၥည္းအဆင့္/ ဓာတ္ေငြ႔အေျခအေန ဒါမွမဟုတ္ ဘာမွန္း
ေသခ်ာေရရာ မသိရတဲ့ အေျခအေနဆီ ေလွ်ာက် အသြင္ေျပာင္းလဲေနျပီလို႔ ကဗ်ာဆရာက
ေျပာေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အသက္ရွင္ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ေခတ္ျပဳိင္ လူမႈ
အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ အမႈိက္၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ
လိင္လိုအင္ဆႏၵရဲ့ ခ်စ္စႏုိး နာမည္ေျပာင္လို႔ တခ်ဳိ႔လူငယ္ေတြ ( အမွန္က
ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ ) က ေျပာင္းလဲယူဆလာၾကျပီး တခ်ဳိ႔ကလည္း အခ်စ္ဆိုတာ
စိတ္ေရာဂါတစ္မ်ဳိးပဲ လို႔ အျမင္ေျပာင္းလဲ ယူဆလာၾကပါတယ္။
အဲဒီလုိ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ ကဗ်ာဆရာ ေမာေႏြက "
မိန္းမတစ္ေယာက္ဆီက အခ်စ္ကုိ မရရင္ ဘာယူမလဲ Sex လား " လို႔
ေမးခြန္းထုတ္ထားပါတယ္။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအေပၚ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ
တန္ဖုိးထားမႈေတြ ပုံပ်က္ျပဳိကြဲေနတဲ့ ေခတ္အေျခအေနထဲမွာ ကဗ်ာဆရာက " သူ႔ဆီကုိ
Message ပုိ႔ေပးပါ၊ အာဟာရ မွ်ေ၀ စားသုံးပါ၊ ခ်စ္ခင္ေပးပါ၊ ရုိေဘာ့တ္ X ရဲ့
Expire Date က 6.6.2011 " လို႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိ
ေအာ္ဟစ္ေတာင္းဆုိေနပါတယ္။ ခရုိမုိဇုန္းေတြထဲအထိ ျဖတ္ေျပးသြားတဲ့ အက္ဒြပ္
မန္႔ခ်္ရဲ့ ေအာ္သံလို အဲဒီ အသံဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ့ စိတ္ႏွလုံးသားနဲ႔
အသိအျမင္ထဲကုိ နည္းနည္းေလးမွ အဖ်ားခတ္ ၀င္ေရာက္မလာဘူးလား။ ဒါဆုိရင္ေတာ့
ခင္ဗ်ားရဲ့ စိတ္ႏွလုံးသားဟာ ဘယ္လို ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမ်ဳိးနဲ႔
လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈကုိမွ မသိမျမင္ႏုိင္တဲ့ ေမွာင္မုိက္ေနတဲ့
ႏွလုံးသားပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
ကဗ်ာဆရာကေတာ့ တကယ္လုိ႔ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကုိသာ
သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေန႔ရက္ အခ်ိန္မီ မရခဲ့ဘူးဆုိရင္ ကဗ်ာဆရာ ( ဒါမွမဟုတ္ )
ရုိေဘာ့တ္ X ဟာ ေသဆုံးကြယ္လြန္သြားရေတာ့မယ္လုိ႔ သူ႔စိတ္ထဲမွာ
ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္လာေနပါတယ္။
စက္ရုပ္လက္ေရး ကဗ်ာထဲမွာ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္း /
လူ႔ေလာကနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ အျမင္ကုိ ၀ါက်ရွည္တစ္ေၾကာင္းတည္းနဲ႔ နာနာၾကည္းၾကည္း ၊
ပက္ပက္စက္စက္ ေ၀ဖန္သုံးသပ္ထားတာကုိလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
" အားလုံးဟာ Program ခန္းမ တစ္ခုထဲက
လူလြန္မသားတစ္ေယာက္ရဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ရွိေနၾကရတာ ေသခ်ာတယ္ "
ကဗ်ာစာသားထဲက လူလြန္မသား ဆုိတာ ကမၻာေလာကုိ
ဖန္တီးသူ တန္ခုိးရွင္၊ စူပါမန္း၊ အာဏာရွင္ တစ္ဦးဦး/ အစုိးရ
အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုရဲ့ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ စ သျဖင့္ ကဗ်ာဖတ္သူစိတ္ထဲ ဘာမဆုိ
ျဖစ္ေနႏုိင္ေျခ ရွိေအာင္ အနက္ေထြျပားေ၀၀ါးတဲ့ သေဘာ ( Ambiguity ) ေဆာင္ေနတာ
ေတြ႔ရပါတယ္။ ကဗ်ာဖတ္သူအေနနဲ႔ လူလြန္မသား စကားလုံးရဲ့ အနက္ကုိ ဘယ္လိုပဲ
ပုံေဖာ္ေကာက္ယူသည္ ျဖစ္ေစ၊ ကမၻာေလာက/ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုလုံးဟာ
တစ္စုံတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္စုံတစ္ရာရဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကုိ ခံေနရတယ္ ဆုိတဲ့
အျမင္ကုိ သတိျပဳမိၾကဖုိ႔ပဲ အေရးၾကီးပါတယ္။
စက္ရုပ္လက္ေရးကဗ်ာမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔
ကဗ်ာဇာတ္ေကာင္ ကၽြန္ေတာ္ကုိ မသိကိန္း X နဲ႔ ထပ္တူ ကုိယ္စားျပဳ
ေဖာ္ျပထားသလို လု႔အျဖစ္ကုိလည္း မသိကိန္း X နဲ႔ပဲ ထပ္တူျပဳ အဓိပၸာယ္
ဖြင့္ဆုိထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
" လူ႔အျဖစ္ဟာ အထီးက်န္ျခင္း/ ကိုယ္တုိင္ေပ်ာက္ဆုံးေနျခင္း /
ေန႔ရက္မ်ားစြာ ေတြေ၀ျခင္း ျမဴခုိးမ်ား အၾကား ေရာက္ရွိေနရျခင္း
အဲဒီလို X အေနနဲ႔ ေတြ႔ရွိရတယ္ "
၀ုိးးးးးးးးးးးးးးးး ဒါဆုိရင္ ခင္ဗ်ားတုိ႔
တန္ဖုိးထား စြဲလမ္း ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ အာရုံမွားမႈအေပၚ
အေျခခံထားတဲ့ အီဂုိ အတၱ၊ အသိဥာဏ္ ျမင့္မား လွပါတယ္ ဆုိတဲ့
လူသားဘ၀ျဖစ္တည္မႈ အရာအားလုံးဟာ ဘာမွ မေသခ်ာ မေရရာတဲ့ သေဘာ ( Uncertainty )
နဲ႔ အဓိပၸာယ္ အႏွစ္သာရ မရွိတဲ့ ( Meaningless ) သေဘာေတြပဲလို႔
ကဗ်ာစာသားေတြက ေျပာေနတာေပါ့။
ကဗ်ာဆရာက ေျပာေနတယ္။
" ေနာက္ဆုံးေတာ့ အားလုံးဟာ Being and Nothingness " တဲ့။
စက္ရုပ္လက္ေရးကဗ်ာမွာ အထင္ရွား အျမင္သာဆုံး
အေၾကာင္းအရာက " ပုဂလိက လူသားဘ၀ ျဖစ္တည္မႈ အစစ္အမွန္နဲ႔
ကိုယ္ပုိင္အမွတ္အသားေပ်ာက္ဆုံးေနမႈကုိ Robot- X အသြင္နဲ႔ ေရာေထြးေဖာ္ထုတ္
တင္ျပေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာထဲက ဇာတ္ေကာင္ Robot-X ဟာ ကဗ်ာဆရာ အစစ္
ကိုယ္တုိင္လား၊ ဒါမွ မဟုတ္ အာရုံထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေနတဲ့ ၊
စိတ္ကူးအိပ္မက္ဆန္တဲ့ ျဖစ္တည္မႈ အတုအေယာင္လား။ Robot- X ဟာ ေန႔မနား ညမနား
သူ႔ ျဖစ္တည္မႈ သူ ျပန္စဥ္းစားေနတယ္။ Robot- X ဟာ ျမဳိ႔ျပထဲမွာ ကဗ်ာေရးတယ္။
Email တည္ေဆာက္ထားတယ္။ Robot- X ဟာ အဲဒီလို ကဗ်ာေတြ ေရးျပီး
လူမႈ၀န္းက်င္နဲ႔ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ေ၀းရာကုိ ထြက္ေျပးေနေတာ့တယ္။
" ရုိေဘာ့တ္ X ျမဳိ႔ထဲမွာ ေပ်ာက္ဆုံးေနတယ္
သူ တည္ရွိရာ ေနရာကုိ GPS System နဲYလည္း ရွာလုိ႔ မရပါဘူး "
စက္ရုပ္လက္ေရးကဗ်ာထဲမွာ Robot- X ဟာ
သူ႔ကုိယ္သူလည္း ေပ်ာက္ဆုံး၊ တျခားလူေတြကလည္း သူ ပုဂလိက ျဖစ္တည္ရွိေနတဲ့
ေနရာအတအက်ကုိ ကုိ ေနာက္ဆုံးေပၚ နည္းပညာ GPS System နဲပလည္း ေျခရာခံ စုံစမ္း
ရွာေဖြလို႔ မရ။ အဲဒီလို ပုဂလိက ျဖစ္တည္မႈ ေပ်ာက္ဆုံးေနသလို ခံစားေနရတဲ့
လူသားတစ္ေယာက္ရဲ့ အတြင္းစိတ္ခံစားမႈေတြကုိ စက္ရုပ္လက္ေရးကဗ်ာထဲမွာ
ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ Robot- X ကို ကဗ်ာဇာတ္ေကာင္အျဖစ္
ေဖာ္ထုတ္တင္ျပထားျခင္းဟာ ဒီေန႔ ေခတ္ျပဳိင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲက လူသားဆန္မႈနဲ႔
စက္ရုပ္ဆန္မႈ ေရာေထြးေနတဲ့ ေခတ္သစ္လူသားေတြရဲ့ စရုိက္သဘာ၀နဲ႔
သြင္ျပင္လကၡဏာေတြကုိ ရည္ညႊန္းသလို ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။
# ေမာေႏြရဲ့ Conceptual Neomodern ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
အခု ကြန္ဆက္ျခဴရယ္ ဆန္တဲ့ အေရးအသားေတြနဲ႔
နီယုိေမာ္ဒန္ဆန္တဲ့ အေရးအသားေတြ ကို ေပါင္းစပ္ေရာေႏွာေရးသားထားတဲ့
ေမာေႏြရဲ့ Conceptual Neomodern ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ရႈေလ့လာ ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
သရဲတစ္ေကာင္သာ ခိုးနားမေထာင္ခဲ့ဘူးဆိုရင္။ မေန႔ညေနက ငါေျပာခဲ့တာေတြ မင္းမွတ္မိမွာမဟုတ္ဘူး၊ အန္းဂရီးဘဒ္ေလးတစ္ေကာင္ဖမ္းမိတယ္
အာတိတ္သမုဒၵရာရဲ႕ ေအးစက္မႈနဲ႔ ပူေႏြးတဲ့လူသားျဖစ္မႈမွာ ေဝါဒစ္စေနးအိပ္မက္ေတြကို
ေလွကားထစ္စိုက္ပ်ိဳးနည္းစနစ္နဲ႔ ပံုရိပ္ေဒါက်ဴမင္ထရီတို႔ ဝတ္မႈန္ကူးၾက သစၥာဟာ Pop-Art အသြင္
ျဖစ္တည္မႈနဲ႔ အနည္ထိုင္ အယ္လ္ကိုေဟာပါဝင္မႈ ရာခိုင္ႏႈန္းမ်ားတဲ့ အေဖ်ာ္ယမကာေလာကညေနမွာ
မေန႔ကငါေျပာခဲ့တာေတြ မွတ္မိေသးလား ငါဘာေတြေျပာခဲ့လဲ မင္းမမွတ္မိေတာ့တာ ေကာင္းတယ္
နားစည္ရဲ႕ အဓိပါယ္ဟာ အာဘြားတဲ့ ဘယ္သူမွမသိဘူးဆိုတဲ့အရာ ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္ကိုေတာင္
အတိအလင္း ဖြင့္ဟေၾကညာေနၿပီ ပညာေရးနဲ႔က်န္းမာေရးက႑မွာ ဘယ္ႏိုင္ငံကမွ ဘတ္ဂ်က္ထဲက
၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမသံုးဘူး မေန႔ညေနကအကုန္လံုးသံုးပစ္လုိက္တဲ့ ပိုက္ဆံေတြ မင္းမမွတ္မိေတာ့ဘူး
၂၀၂၀ ေရာက္ရင္ ကမာၻေပၚမွာရွိတဲ့ေရအားလံုးရဲ႕ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့မယ္
မေန႔ကညေနက ငါေျပာခဲ့့တာေတြ မွတ္ဥာဏ္ထဲကြယ္ေပ်ာက္သြားတာ အျမွဳပ္တစီစီ မဟုတ္လား
ဘဝေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကိုအတိတ္ေမ့သြားတဲ့အေမက ညေတြညေတြမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္အိပ္ေစခ်င္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔
ဘဝဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မေမ့ႏိုင္ရာသက္ပန္ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ မနက္မွာ ႏႈိးျဖစ္ေအာင္ႏႈိးေပးဖို႔ အေမ့ကို
အလုပ္မွာ ၁၅ မိနစ္ေနာက္က်ရင္ ၁၀၀၀ ျဖတ္ခံရတယ္ မင္းပိုက္ဆံအိတ္ထဲက ဓာတ္ပံုဆိုက္ဇ္ကို
ငါႀကီးႀကီးလုပ္ေပးခဲ့သင့္တယ္ ငါေတြးတာမင္းမွတ္မိမွာမဟုတ္ေလာက္ဘူး ပိုက္ဆံအိတ္အတြင္းအိတ္အေပၚဆံုးက
ပိုက္ဆံရဲ႕ထိပ္ဆံုးက ဂဏန္းကိုငါအလြတ္က်က္က်က္ထားတတ္တယ္ မင္းမွတ္မိလား
အဓိကက မင္းဘာမွ မေန႔ညေနက ျပန္မမွတ္မိဖို႔ပဲ ငါ့ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ခုတေလာ
ဖတ္ျဖစ္လိုက္တဲ့ Rachel Zolf ရဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အဖြင့္ပိုဒ္မွာ ဥပုသ္နဲ႔ဂ်ီဟဒ္အေၾကာင္းပါတယ္
အဲဒါကို ညေနက ငါေျပာျပခဲ့တာကို မင္းမမွတ္မိဖို႔ပဲ ဘတ္နာ့ဒက္ေမယာေတာင္ အသက္ႀကီးလာေတာ့ေမ့ေသးတာပဲ
၂၀၁၁ စက္တင္ဘာက ကဗ်ာဆရာၿငိဏ္းေဝရဲ႕ ထုတ္ေဝမႈ ေခတ္ၿပိဳင္အႏုပညာဟာ ၿပိဳင္ဖို႔မဟုတ္
ၿပိဳင္တာဟာ I ကိုတည္ေဆာက္တာ ေမာ္ဒန္ေတြရဲ႕ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ ေခတ္ၿပိဳင္က I ကို ဒီကြန္စထရပ္
လုပ္တာ ဒီကြန္စထရပ္ဆိုကတည္းက အစကတည္းကမလုပ္ခဲ့ရင္အေကာင္းသားလို႔ အေတြးအေခၚမွာ
Suggestion မေပးလိုက္နဲ႔ ငါငါငါဒီကြန္စထရပ္လုပ္ခဲ့တာေတြ မင္းမမွတ္မိတာေကာင္းမယ္
မွတ္မိသေလာက္ ဒီဘက္ေခတ္မွာ ျမန္မာေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဆရာမ ရွားပါးလာမႈအေပၚ ဘယ္လိုသေဘာရလဲ
ကိုရီးယားလူမ်ိဴး အမဲရစ္ကန္ကဗ်ာဆရာမ ေျမာင္မီကင္ရဲ႕ Under Flag ကဗ်ာ
ကၽြႏ္ုပ္တု႔ိဟာ ကိုယ္တိုင္မသိ၊ မျမင္ရတဲ့ တည္ေဆာက္ခံတံတားေတြေပၚ ျဖတ္သန္းေနၾကရတုန္း
ငါတို႔ကို ဘူတာႀကီးကုန္းေက်ာ္တံတားေပၚမွာ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ သဃၤန္းကၽြန္းျပန္ဖို႔
လမ္းစရိတ္မရွိေတာ့လို႔ ပိုက္ဆံေတာင္းမလိုလုပ္တာ လႊတ္ေတာ္မွာ ျပည္သူေတြဝင္ေငြတိုးလာဖို႔အတြက္
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ဘယ္လိုေမးခြန္းေတြ ေမးေစခ်င္လဲ ငါဘာေမးရင္ေကာင္းမလဲ
မင္းကိုမေန႔ကေျပာတဲ့အထဲမွာ မင္းမမွတ္မိေတာ့တာလား ဘာလား တစ္ခါတေလမွာ ဘယ္သူမွမသိတဲ့
စိတ္ဓာတ္ျပားတစ္ခ်ပ္ကိုဖြင့္ၿပီး အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနတဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔ တစ္ေယာက္တည္း ထေရာ္မာကမၼဌာန္း
အရသာခံရတာကို ငါႀကိဳက္တယ္ မႀကိဳက္ဘူးဆိုတာ ကြန္ဆက္မဲ့ဇုန္ထဲေရာက္ေရာက္သြားလို႔ စၾကဝဠာရဲ႕ password
လည္းငါဖြင့္မၾကည့္ရဲဘူး ငါ့ကိုမေမးနဲ႔ ကဗ်ာစာအုပ္နဲ႔ Tripod ကဗ်ာအမွာစကား
မၾကားခ်င္မွ မေျပာခ်င္ ငါေျပာခ်င္မွ ေျပာခဲ့တာေတြ မွတ္မွတ္မထားနဲ႔
ဆာရီယာယ္သစ္သီးစားၿပီး အဆင္ေျပသလိုဆက္ဆံၾကပေလ့ေစ
မင္းမွတ္ထားတတ္တဲ့အက်င့္မရွိဘူး ဥာဏ္ကိုေပးမေတြ႕န႔ဲလူအမ်ားနဲ႔ဆက္ဆံရတာ
ခက္ခဲတယ္ ဒီလုိပဲ လမ္းစံပယ္နန္းလယ္ပန္းအလယ္ မေပၚခိုက္ဟာမို႔
ငါေပးတဲ့လက္ေဆာင္မွာ ဗဟုမ်က္ႏွာအျပားေတြနဲ႔ စက္မႈသစ္သီးထဲမွာ
ထက္ျခမ္းခြဲလိုက္ရင္ အိုင္းစတိုင္းရဲ႕သီအုိရီလည္း ဘဝဆိုတာ မရွိ/မသိ
ေမာေႏြ
23.2.2012-24.2.2012
ဒီကဗ်ာထဲက " ငါ " ဟာ ကဗ်ာဆရာကိုယ္တုိင္ ဒါါမွ
မဟုတ္ ကဗ်ာဆရာရဲ့ အဇၥ်တၱ ျဖစ္တည္မႈ အီဂုိကုိ ကိုယ္စားျပဳထားတဲ့ " နာမ္စား "
တစ္ခုသာ ျဖစ္ျပီး " မင္း" ဆုိတဲ့ နာမ္စားကေတာ့ Angry Bird လို႔ Nick
ေပးထားတဲ့ ကဗ်ာဆရာရဲ့ ခ်စ္သူ ေကာင္မေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ( အဲဒီ ေကာင္မေလးရဲ့
ပါးႏွစ္ဖက္ကုိ မ်က္ႏွာေရွ႔တည့္တည့္ကေန လက္နဲ႔ဖ်စ္ညွစ္လိုက္ရင္ Angry Bird
ငွက္ရုပ္ေလးနဲ႔ ခၽြတ္စြပ္ တူပါတယ္။မယုံ မရွိပါနဲ႔။ :P )
ဒီေဆာင္းပါးမွာ Angry Bird ကဗ်ာကုိ Criticize
နဲ႔ Appreciate သီးျခား မလုပ္ေတာ့ဘဲ ကဗ်ာဖတ္သူေတြ ကုိယ္တုိင္
ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေလ့လာခံစားလို႔ ရႏုိင္ေအာင္
သဲလြန္စေတြပဲခ်န္ထားေပးခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ဒီကဗ်ာစာသားေတြနဲပ ပတ္သက္ျပီး
ခင္ဗ်ားတုိ႔ကုိ ဦးေႏွာက္နဲ႔ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အလုပ္ေပးခ်င္တာကေတာ့-
( ၁ ) ကြန္ဆက္ျခဴရယ္ ဆန္တဲ့ အေရးအသားေတြနဲ႔
နီယုိေမာ္ဒန္ ဆန္တဲ့ အေရးအသားေတြကုိ သီးျခားဆီ ခြဲထုတ္ျပီး ကဗ်ာစာသားေတြ
ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားပုံကုိ အေသးစိတ္ ၾကည့္ရႈပါ။
( ၂ ) ကြန္ဆက္ျခဴရယ္ ဆန္တဲ့ အေရးအသားေတြထဲမွာ
နိမိတ္ပုံ သေကၤတ အလြန္အကၽြံ သုံးစြဲထားတဲ့ ကဗ်ာဘာသာစကားေတြ
အသုံးျပဳထားတာကုိ သတိျပဳပါ။
( ၃ ) နီယုိေမာ္ဒန္ဆန္တဲ့ အေရးအသားေတြထဲမွာ
ရုိးရွင္းလြယ္ကူတဲ့ အရပ္ေျပာဘာသာစကား ( Unequivocal Spoken Language ) ေတြ
သုံးစြဲထားတာကုိ သတိျပဳပါ။
( ၄ ) နီယုိေမာ္ဒန္ ေနာက္ခံ အယူအဆတစ္ခု
ျဖစ္တဲ့ ပုဂလိက အာရုံခံစားမႈနဲ႔ ေခတ္ျပဳိင္ လူမႈ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြ
ခ်ိတ္ဆက္ေဖာ္ျပထားတာကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ။
( ၅ ) ေတြးေခၚဆင္ျခင္ သိမႈကုိ အေျခခံထားတဲ့ ကဗ်ာဆရာရဲ့ အသိအျမင္ေတြ ပါ၀င္ေနတာကုိလည္း သတိျပဳပါ။
( ၆ ) တျခား ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚကဗ်ာ၊အယ္လ္ပီ၊
နီယုိေမာ္ဒန္၊ဖလာ့ဖ္၊ စမ္းသပ္ကဗ်ာေတြ မွာ သိျမင္ခံစားဖူးတဲ့ ရသအလွနဲ႔ ဒီ
ကဗ်ာစာသားေတြဆီက ရရွိတဲ့ ရသအလွ ဘယ္လုိ ဘယ္ပုံ ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိေနသလဲ၊
Aesthetic- Shift ( ရသအေျပာင္းအလဲ ) ဘယ္လို လုပ္ထားသလဲ
ခ်ိန္ထုိးဆုံးျဖတ္ပါ။
( ၇ ) တကယ္လို႔ ဒီ ကဗ်ာစာသားေတြကုိ
Conceptual Neomodern လို႔ အမည္တံဆိပ္ မကပ္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္ယူဆမိရင္
တျခားသင့္ေတာ္မယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ ကဗ်ာ အမည္တံဆိပ္သစ္ တစ္ခုခုကုိ ကဗ်ာဖတ္သူ
ကိုယ္တုိင္ သတ္မွတ္ေပးပါ။
လို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။
# နိဂုံး
ကဗ်ာ အႏုပညာ လက္ရာေတြအေပၚ အမည္တံဆပ္ေတြ
သတ္မွတ္ေခၚေ၀ၚတာ မၾကဳိက္တဲ့ တခ်ဳိ႔ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားကုိ
ကၽြန္ေတာ္ ကုိယ္ခ်င္းစာ နားလည္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
ဖန္တီးေရးသားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အဲဒီလို အမွတ္တံဆိပ္ေတြ မလိုအပ္ဘူးဆုိတာလည္း
အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကဗ်ာ အႏုပညာ လက္ရာတစ္ခုကုိ အေသးစိတ္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ
ခ်ဥ္းကပ္ ေလ့လာတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ကဗ်ာအမ်ဳိးအစားေတြ
ခြဲျခားေလ့လာတာက ပုိမုိ ထိေရာက္လြယ္ကူေစတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႔အၾကဳံအရ
ျမင္မိပါတယ္။
ျပီးေတာ့ " ကဗ်ာ " ကိုယ္တုိင္ဟာလည္း အႏုပညာ အမ်ဳိးအစား အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔
အသက္ရွင္သန္ေနထုိင္ေနရတဲ့ ကမၻာေလာက လူမႈ၀န္းက်င္မွာ အမည္တံဆိပ္/ အမွတ္
သေကၤတ ေတြဟာ ဘယ္လိုမွ ေရွာင္လႊဲလုိ႔ မရႏုိင္ေအာင္
လႊမ္းမုိးျခယ္လွယ္ေနၾကပါတယ္။ လူေတြ ၀တ္ဆင္သုံးစြဲေနၾကတဲ့
ဖက္ရွင္ပစၥည္း၊ေကာ့စ္မက္တစ္ခ္ ပစၥည္းေတြ၊ အက်ီၤ၊ဂ်င္းန္ ေဘာင္းဘီ၊နာရီ၊
ဟန္းဖုန္း၊ ေမာ္ေတာ္ကား အရာ အားလုံးမွာ ကုိယ္ပုိင္ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုစီ
ရွိေနၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းေတြမွာသာမက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ့
အေတြးအေခၚ၊အာရုံသိမႈ၊ ဘာသာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ယဥ္ေက်းမႈ စတဲ့
စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြမွာလည္း အမွတ္တံဆိပ္/ သေကၤတေတြ လႊမ္းမုိးပါ၀င္ေနတာဟာ
အမွန္တကယ္ ရင္ဆုိင္ ၾကဳံေတြ႔ေနရတဲ့ လူမႈ အမွန္တရား တစ္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ စကားမစပ္။
ခင္ဗ်ားအသိဥာဏ္ရဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ အမ်ဳိးအစားက ဘာလဲ။
စာအုပ္စာေပေတြ ဖတ္မွတ္ ေလ့လာရာက ရရွိလာတဲ့ အသိဥာဏ္မ်ဳိးလား။
ကိုယ္တုိင္ ေတြးေခၚဆင္ျခင္မႈကေန ရရွိလာတဲ့ အသိဥာဏ္မ်ဳိးလား။
ဒါမွမဟုတ္ ဘာသာစကားလြန္၊ ဆင္ျခင္မႈလြန္ အာရုံထုိးထြင္း သိျမင္မႈကေန တစ္ဆင့္ ရရွိလာတဲ့ အသိဥာဏ္ အမ်ဳိးအစားလား။
# ေအ ာ င္ ရ င္ ျငိ မ္း
27th December,2012
No comments:
Post a Comment